Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus ja kova väsymys?

Vierailija
24.02.2020 |

Olen 26-vuotias nainen ja olen laihduttanut treenamalla ja syömällä terveellisesti 95 kilosta 72 kiloon viimeisen reilun vuoden aikana, nyt kohta puoli vuotta pysynyt tuossa painossa. Pituutta minulla on 176cm. Olen treenannut edelleen joskin en ihan yhtä usein ja herkut ovat pysyneet lähes kokonaan pois (välillä sortunut). Painon pitäminen ei siis ole ollut ongelma, mutta nyt haluaisin pudottaa vielä n. 5 kiloa. Olen taas lisännyt treeniä ja syön 1200-1500 kaloria/pvä. Noin kuukauden olen tässä nyt pinnistellyt ja pientä kiinteytymistä ehkä havaittavissa, mutta paino ei ole lähtenyt laskuun. Olen koko ajan väsynyt ja ajattelen vain ruokaa. Tarkkailen jo hiilihydraattejä ja nyt on alkanut tulla kauheita himokohtauksia leipää ja rasvaa kohtaan. Olen ihan loppu!! Syön myös rautatabletteja ja D-vitamiinia joten niistä ei pitäisi puutosta olla. Mistä tämä voi johtua? Laihdutus aiemmin kuitenkin sujui hyvin ja itsekuri oli hyvä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt aika vähän, jos lisäksi treenaat

Vierailija
2/7 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi turvallisinta pysyä tuossa painossa, missä kehosi antaa sinun olla rauhassa. Voi muuten olla, että joudut olemaan loppuikäsi joko nälässä tai lihot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väsynyt, koska et saa ravinnostasi tarpeeksi energiaa. Tämä ei ole rakettitiedettä.

Vierailija
4/7 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuute. Ja syöt liian vähän. Ja luultavasti väärin.

Vierailija
5/7 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai väsyttää, jos koko ajan on verensokeri pohjilla, ja fyysisesti kroppa ei ehdi palautua treenien välissä ja/tai ei saa ravinnosta tarpeeksi rakennusmateriaalia.

Mutta oli miten oli, niin painonpudotus muuttuu sitä vaikeammaksi mitä hoikempi olet, koska elimistö alkaa käydä ns. säästöliekillä pyrkiessään suojaamaan jäljelläolevia vähäisiä resursseja. Ja mitä vähemmän on ylimääräistä rasvakudosta, sitä vaikeampi on löytää sitä mistä sitä painoa pudottaisi.

Vierailija
6/7 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo normaalipainossa, siitä on vaikeaa ja ihan turhaa laihduttaa.

Vierailija
7/7 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No totta kai väsyttää, jos koko ajan on verensokeri pohjilla, ja fyysisesti kroppa ei ehdi palautua treenien välissä ja/tai ei saa ravinnosta tarpeeksi rakennusmateriaalia.

Mutta oli miten oli, niin painonpudotus muuttuu sitä vaikeammaksi mitä hoikempi olet, koska elimistö alkaa käydä ns. säästöliekillä pyrkiessään suojaamaan jäljelläolevia vähäisiä resursseja. Ja mitä vähemmän on ylimääräistä rasvakudosta, sitä vaikeampi on löytää sitä mistä sitä painoa pudottaisi.

Tämä käy toki hyvin järkeen. Mietin vaan kun kyllä tuossa nyt vielä vähän sitä pudotettavaa olisi, että hoikaksi voisi kutsua. Ilmeisesti tosiaan on sitten kuitenkin niin, että kroppa viihtyy tässä painossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä