Uutiset: Olen ruma liikun vain pimeällä
Uutisen mukaan keho positiivisuus tai muuten vain positiivisen ajattelu ei välttämättä auta huonon itsetunnon kohottamiseen. Onko näin että jos tunnut itsesi rumaksi on todella vaikeaa mennä yleisille paikoille? Minulla tulee joskus paniikki kohtauksia koska tuntuu että kaikki katsovat kuinka ruma olen. Olen käynyt tämän takia myös psykiatrilla ja siellä kehotettiin vain harjoittelemaan menemistä ihmis joukkoon. Tosi outoa koska ei se auta mitään kun maailma on oikeasti sellainen paikka missä arvostellaan muita ja katsotaan päästä varpaisiin. Ymmärtäisin asian jos kuvittelisin mutta se on kylmä fakta että olit sitten ruma tai et niin sinua arvostellaan aina jollain tapaa.
Kommentit (24)
Minä en ehdi kiinnittämään muihin ihmisiin huomiota, pää on täynnä lasten asioita, rahahuolia, työhuolia, suunnitelmia, menneitä yms yms yms ja luulen että aika monella muullakin on sama. Maailma ei onneksi pyöri omasta mielestään rumankaan ympärillä - enkä usko että edes olet. Joku aika sitten salilla treenasi yksi mies, enkä edes huomannut, että hältä puuttuu käsi ennen kuin joku mainitsi. Katsoin vain, että toi on tossa laitteessa joten menen muualle tekemään jotain muuta kunnes laite vapautuu. Varmaan hän kuitenkin ajatteli, että KAIKKI katsovat hänen puuttuvaa kättään.
Minäki nyritän liikkua vain pimeällä mieluiten vaikka joskus se pelottaakin yksin. Mutta mieluummin liikun pimeän kuin ilkeiden ihmisten pelossa ilkeine kommnetteineen! Myös pahoja itseunto-ongelmia narsisti-lapsuuden ja kiusaamisten jäljiltä ja päälle olen työtön eli yhteiskunnan alinta pohjasakkaa, tämä tullut hyvin selväksi jokaikisestä tuutista! Kyllä jo tälläkin palstalla lukemieni kommnettienkin perusteella saa oikeasti pelätä valoisan aikaan, että joku kateellinen, katkera oikeistolais-työssäkäyvä hyökkää kimppuuni, jos bongaa työttömän luuserin päiväsaikaan muualta kuin työnhausta..sairaaksi mennyt maailma! Parempi vähän suojellakin itseään. Eikä ole kauaa,kun joku tuntematon huutleikin minulle törkeyksiä kadulla, syytä en tiedä:(
Terapia pähkinänkuoressa: "Sinulla on oikeus olla olemassa sellaisena kuin olet, mutta myös muilla on oikeus kertoa mielipiteesi sinusta. Korosta hyviä puoliasi, kuten luonnettasi." Näin ainakin minulla terapiassa.