Mikä tuossa "Logged inissä" on niin kamalaa?
Ihmettelen, miksi jotkut kokevat niin järkyttävänä. Ettekö ole tienneet, että tuollaista on olemassa? Nuo oli kuitenkin vielä aika normaaleja syrjäytyneitä. Siis paljon pahempiakin kohtaloita on olemassa.
Samaa ihmettelin reindeer spottingin yhteydessä, kun jotkut kertoivat ahdistuneensa dokumentista suuresti. Minusta se oli oikeastaan yllättävän kesyä menoa ja tyypit olivat aika symppiksiä pikkutekijöitä, niin nuoriakin ettei kukaan ollut vielä kovettunut siinä maailmassa. Esimerkiksi väkivallan uhkaa ei siinä ollut paljon ollenkaan.
Kommentit (21)
Kesyä touhua se oli. Pumpulissa kasvaneet eivät tiedä sellaisesta mitään.
Vierailija kirjoitti:
En itsekään ole mikään rikollispiireissä tai pahasti ongelmaisten kanssa paljon pyörinyt, mutta olen silti osannut tajuta, että kaikki eivät ole keskiluokkaisia taviksia, joilla on asiat suurinpiirtein hyvin. Joillekin tämä tulee yhä yllätyksenä? Vaikka lukee uutisia, vaikka on tavannut ja nähnyt paljon erilaisia ihmisiä elämänsä aikana? Onko joillain olemassa joku suodatin, millä ikävät asiat ei pääse läpi arkitajuntaan vai pyöriikö omat ajatukset aina omissa asioissa niin, ettei muita kerkiää vaan ajatella ollenkaan? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekään ole mikään rikollispiireissä tai pahasti ongelmaisten kanssa paljon pyörinyt, mutta olen silti osannut tajuta, että kaikki eivät ole keskiluokkaisia taviksia, joilla on asiat suurinpiirtein hyvin. Joillekin tämä tulee yhä yllätyksenä? Vaikka lukee uutisia, vaikka on tavannut ja nähnyt paljon erilaisia ihmisiä elämänsä aikana? Onko joillain olemassa joku suodatin, millä ikävät asiat ei pääse läpi arkitajuntaan vai pyöriikö omat ajatukset aina omissa asioissa niin, ettei muita kerkiää vaan ajatella ollenkaan? Ap
Niimpä, ei tarvitse kuin katsella ympärilleen. Jotenkin outoa, että tulee yllätyksenä. En ymmärrä miten se on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niimpä, ei tarvitse kuin katsella ympärilleen. Jotenkin outoa, että tulee yllätyksenä. En ymmärrä miten se on mahdollista.
Niinpä, hullu autoc. korjasi sanaksi mitä ei ole olemassa.
No mulle on järkytys, että aikuinen ihminen ei osaa edes perunoita keittää ja sit se, että on jollain tavalla ylpeä siitä.
Ja että veronmaksajana kustannan hänenkin elämäänsä.
Eriasteisia ongelmaisia ja syrjäytyneitä tapaan kyllä töissä, mutta tuossa eri tavalla vielä korostuu se, millä tavoin syrjäytyneisyys ilmenee.
Ja tietysti on myös surullista, miten syvällä ovat kuvioissaan.
Olikos se se ihrapallo, jonka mutsi soitti hätäpuheluita, että onko sulla siellä ruokaa?🙄
Sen verran viitsin katsoa, sit riittikin.
Mielestäni vähättelet Raindeerspottingin mahdollista järkyttävyyttä. Väkivalta on hiljaisesti hyväksytty asia, vaikka dokumentissa ei väkivaltaa niin ilmenekään. Tai siis nimenomaan sitä ei tuoda dokumentissa silmien eteen. Väkivalta ilmenee siinä, että saadaan rahaa ryöstöstä - on siis hyväksyttävää käyttää väkivaltaa tuossa tilanteessa.
Ja sitten aikuisena ihmisenä ymmärtää, että tuollaisissa piireissä on väkivaltaa, jos joku ei maksa velkaansa, mikä on ihan mahdollista, väkivaltaa voidaan kylmästi käyttää.
Jos et pidä edellisiä asioita poikkeavina, ihmettelen.
En minä ko. sarjaa niin kovin hätkähdyttävänä pitänyt, mutta onhan se surullista, että tuollaisia moniongelmaisia ihmiskohtaloita on ja vielä nuoria ihmisiä. Kyllä itsekin tiedän vähän samalla tavalla eläviä ja varmasti on vielä pahempaakin olemassa.
Minuakin ihmetyttää tää taivastelu ja kaakatus. Tulen hyvistä oloista, mutta jo lapsena mulla oli kaveri jolla oli alkoholistisuku, isä oli väkivaltainen, eno yritti raiskata, kodissa ei ollut turvaa. Jos jokainen rouva täällä olisi syntynyt kuraiseen lähiöön tai jollekin helikopterimutsille joka ei ole koskaan opettanut ottamaan vastuuta, niin harvasta teistäkään olisi kasvanut Hienoja Veronmaksajia(tm) joilla on olevinaan varaa kitistä kun toisilla menee asiat päin helvettiä.
Ps. jos yhteiskunta lakkaisi elättämästä ongelmasakkia, he kyllä löytäisivät keinot selvitä mutta ei koulutuksen ja työn kautta, vaan rikoksilla. Tämän pitäisi ymmärtää jokaisen aikuisen.
Ei minua häirinnyt. Jos voi elää elämäänsä ilman miettimistä, miten keittää perunat, niin oikein hyvä.
Etenkin Patrik on ihan kuningasäijä.
Tekee, mitä haluaa, eikä pistä v*ttuakaan sille, mitä muut ajattelee. Elää sotkuisessa kämpässä, voi kauheaa, so what, eipä oo muita ihmisiä riesana.
Menee töihin, jos rahat loppuu, mut ei oo viel loppuneet.
Itsekin olisi ollut todella houkuttelevaa elää noin, mutta luonne oli sen verran heikko - annoin periksi vanhempien ja yhteiskunnan vaatimuksille. Nyt sit raadan 8h/pv, maksan lainaa, kuuntelen mäkättävää eukkoa ja kitiseviä kakaroita. Olenpa ollut tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin ihmetyttää tää taivastelu ja kaakatus. Tulen hyvistä oloista, mutta jo lapsena mulla oli kaveri jolla oli alkoholistisuku, isä oli väkivaltainen, eno yritti raiskata, kodissa ei ollut turvaa. Jos jokainen rouva täällä olisi syntynyt kuraiseen lähiöön tai jollekin helikopterimutsille joka ei ole koskaan opettanut ottamaan vastuuta, niin harvasta teistäkään olisi kasvanut Hienoja Veronmaksajia(tm) joilla on olevinaan varaa kitistä kun toisilla menee asiat päin helvettiä.
Ps. jos yhteiskunta lakkaisi elättämästä ongelmasakkia, he kyllä löytäisivät keinot selvitä mutta ei koulutuksen ja työn kautta, vaan rikoksilla. Tämän pitäisi ymmärtää jokaisen aikuisen.
Minun ratkaisuni on kuolemantuomio esim viidennen rikoksen jälkeen. Ihmiset ovat yhtä arvokkaita ainoastaan teoriassa, mutta oikeassa maailmassa ihmisiä voi arvottaa. Miksi rikoksia tehtailevaa pskasakkia pitäisi elättää? On äärimmäisen pieni todennäköisyys, että niistä ikinä kasvaa kunnollisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua häirinnyt. Jos voi elää elämäänsä ilman miettimistä, miten keittää perunat, niin oikein hyvä.
Etenkin Patrik on ihan kuningasäijä.
Tekee, mitä haluaa, eikä pistä v*ttuakaan sille, mitä muut ajattelee. Elää sotkuisessa kämpässä, voi kauheaa, so what, eipä oo muita ihmisiä riesana.
Menee töihin, jos rahat loppuu, mut ei oo viel loppuneet.
Itsekin olisi ollut todella houkuttelevaa elää noin, mutta luonne oli sen verran heikko - annoin periksi vanhempien ja yhteiskunnan vaatimuksille. Nyt sit raadan 8h/pv, maksan lainaa, kuuntelen mäkättävää eukkoa ja kitiseviä kakaroita. Olenpa ollut tyhmä.
😆❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ratkaisuni on kuolemantuomio esim viidennen rikoksen jälkeen. Ihmiset ovat yhtä arvokkaita ainoastaan teoriassa, mutta oikeassa maailmassa ihmisiä voi arvottaa. Miksi rikoksia tehtailevaa pskasakkia pitäisi elättää? On äärimmäisen pieni todennäköisyys, että niistä ikinä kasvaa kunnollisia ihmisiä.
Terveisiä sinne luolaan, me nyt ei kuitenkaan eletä sun simpanssisäännöillä. Jos sun persettä kaivaa elättää ketään niin lakkaa maksamasta veroja.
Mulle tulee joka päivä yllätyksenä, että kaikilla ihmisillä ei oo growth mind settiä. Ymmärrän siis sen, että jos on jo mieluisassa työpaikassa, niin ei esim. aktiivisesti hakeudu urallaan eteenpäin ja elelee ns. perusarkea ja on siihen tyytyväinen. Mutta se, että pyörii tuossa omassa paskassaan, ei TEE MITÄÄN hyvää itselleen fyysisesti eikä henkisesti, niin se yllättää. Kun näilläkin kuitenkin esim. kaikki raajat toimivat ja olivat siinä mielessä ihan kyvykkäitä toimimaan.
Kai nämä on sitten niin syvällä jossain, että elelevät vain päivän kerrallaan. Että sitä "huomenna aloitan" ei tuu koskaan olemaan.
Jos Suomeen tulee perustulo kaikille, tämmöisiä ihmisiä tulee aina vaan lisää. '
En ole katsonut sarjaa, koska en hyväksy sossunpummeja, tai ainakin luulen, että nämä ovat sellaisia. Jos heiltä lopettaisiin tuet, olisi heidän pakko tehdä jotain. Tämä on luulo.
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomeen tulee perustulo kaikille, tämmöisiä ihmisiä tulee aina vaan lisää. '
En ole katsonut sarjaa, koska en hyväksy sossunpummeja, tai ainakin luulen, että nämä ovat sellaisia. Jos heiltä lopettaisiin tuet, olisi heidän pakko tehdä jotain. Tämä on luulo.
Jos kouluun ei pääse eikä töitä löydy niin minkä luulet jäävän mahdollisuudeksi? Epätoivo ajaa epätoivoisiin tekoihin.
Nuohan oli kaikki erittäin kilttejä nuoria minun nähdäkseni, kylläkin jossain määrin syrjäytyneitä. Paljon pahempia tapauksia löytyy kyllä, jos lähdetään rikollismaailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei mt-ongelmainen ja päihderiippuvainen niin vain pääse töihin, kouluun jne. En nyt ihan sossupummiksi kutsuisi skitsofreniaa sairastavaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kouluun ei pääse eikä töitä löydy niin minkä luulet jäävän mahdollisuudeksi? Epätoivo ajaa epätoivoisiin tekoihin.
Jatkan vielä että tarkoitan tukien lopettamista yleisesti. Jos sinulla olisi vaihtoehtona oma ja lapsiesi nälkäkuolema vai se, että hankit rahaa tai ruokaa keinolla millä hyvänsä niin kumman valitsisit?
U