Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Solmitaanko nykypäivänä enää loppuelämän mittaisia parisuhteita?

Vierailija
23.02.2020 |

Vai onko nykyään viisainta sitoutua sillä ajatuksella, että ero tulee luultavasti ennemmin tai myöhemmin?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ajattelin tässä avioliitossa pysyä kunnes kuolema erottaa. Toivottavasti niin käy.

Vierailija
2/35 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Exäni kanssa olin yli kymmenen vuotta ja kaksi lasta saimme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei enää kuolla niin nuorina, ja huonon puolison voi jättää, mutta kyllä se kestävä suhde on monien unelma ja tavoite.

Vierailija
4/35 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään osata sitoutua ku ensimmäisen vastoinkäymisen tullen ollaan ottamassa eroa.

Vierailija
5/35 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä haluan, mutta olen ajattelussani selvästi vähemmistössä. Kaverit pitää mua naiivina ja elämänmittaista suhdetta utopistisena haaveiluna. N30

Vierailija
6/35 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko parisuhteeseen sitoutua 5 vuodeksi?

Vierailija
7/35 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tuskin kukaan tietää ennen kuin jompi kumpi kuolee.

Vierailija
8/35 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No senhän tietää vasta kun nykypäivän liittojen puolisoista aika jättää, n’est-ce pas?

Vierailija
9/35 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai solmitaan. Rakkaus voi kyllä sammua jossakin vaiheessa, mutta eri syistä voi olla yhdessä koko elämän siitä huolimatta. Toisaalta, onko rakkaudeton suhde parisuhde.

Vierailija
10/35 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puolet avioliitoista päättyy toisen puolison kuolemaan. Päättele siitä.

Vierailija
11/35 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olen sitoutunut loppuiäksi, ja mies sanoo samaa. Takana yli 20 vuotta jo yhdessä :).

Vierailija
12/35 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään osata sitoutua ku ensimmäisen vastoinkäymisen tullen ollaan ottamassa eroa.

Mutta toisaalta, onko se entisaikojen mallikaan ihan ok, että ei erota vaikka mikä olisi, puoliso pahoinpitelisi jne., jopa lapsia.

Vierailija
13/35 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä haluan, mutta olen ajattelussani selvästi vähemmistössä. Kaverit pitää mua naiivina ja elämänmittaista suhdetta utopistisena haaveiluna. N30

Oon saman ikäinen joskin kaipaan kevyt suhdetta. Kevyen sijaan olen onnistunut kääntämään light miehiä aviomies moodille. Voisin alkaa lahjoittamaan näitä eteenpäin..

Vierailija
14/35 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai solmitaan.

Vierailija
15/35 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko että vaikka 40 vuotta sitten solmittiin liittoja yhtään sen useammin ajatuksella kunnes kuolema erottaa tai että sitoudun tähän loppuelämäksi. Aina vain ei ole ollut samanlaisia mahdollisuuksia erota kuin nykypäivänä kun rakkaus loppuu.

Vierailija
16/35 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Mahdoton yhtälö.

Vierailija kirjoitti:

Voiko parisuhteeseen sitoutua 5 vuodeksi?

Vierailija
17/35 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin. Ei tahdota rakastaa kunnes kuolema erottaa. Halutaan jatkuvaa huumaa ja uutuuden viehätystä. Minäminäminä.

Onneksi itse olen aikoinaan valinnut toisin, kuten myös aviopuolisoni.

Vierailija
18/35 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ryhtyisi suhteeseen muuten kuin periaatteella, että se kestää loppuelämän.

Vierailija
19/35 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes kuolema erottaa; Se on kristillinen sanonta.

Itse en ajattele niin.

Ja jos yksin lähtisin, niin hän odottaa minua siellä. Juoksee vastaan, ja ojentaa kätensä, kietoo kädet ymparille. Vaikka en vielä tuntisi.

Ei erota, vaan antaa eläman.

t. Ba-lintu, "hieroglyfi"

Vierailija
20/35 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin. Miehet eivät ole enää valmiita sitoutumaan, viimeistään puolison ikääntyminen saa aikaan kyllästymisen ja lähdetään etsimään nuorempaa, nätimpää, parempaa. Monet eivät tässä toki onnistu, mutta yrittävät silti.

Olen itse keski-ikäinen nainen, enkä usko, että miesystäväni tulee olemaan kanssani kun tästä aikaa vähän kuluu. Uskon, että hän kyllästyy minuun kun ulkonäköni rapistuu, siitä huolimatta, että hän vaikuttaa aidosti pitävän minusta henkisellä puolella. Pakko myöntää, että tämän ja muiden nettifoorumien ja näille kirjoittavien miesten mielipiteiden lukeminen on vaikuttanut tähän suuresti, en pysty enää uskomaan, että voisin tässä iässä riittää miehelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi