Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin kotisiivoojaksi mutta en kehtaa

Vierailija
23.02.2020 |

kertoa siitä muille. Olen huomannut että olen kaikkein onnellisimmillani kun siivoan omaa kotiani. Minusta on mukava kun koti tulee vähän vähältä siistimmäksi ja puhtaammaksi.

Olen vähän yli nelikymppinen. Alanvaihto on edessä ja unelmoin nyt kotisiivoojan työstä. Minua kuitenkin hävettäisi sanoa muille, mitä teen työkseni. Aikaisemmin olen tehnyt luovaa työtä, ja minun luovaa työn jälkeäni ja omaperäisiä ideoitani on ihasteltu. Nyt olen kuitenkin kyllästynyt tähän luovaan työhön. En ole enää onnellinen tehdessäni sitä, ja apurahojen kerjääminen kyllästyttää.

Onko täällä muita kotisiivoojia? Miten työhönne on suhtauduttu ja elääkö ko. palkalla.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ymmärrän kyllä että voi olla eri asia siivota muiden kotia kuin omaansa.

Vierailija
2/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin juuri siivousduunin luovan työni rinnalle. Saan siitä pienen perustulon joka kuulle.

Laita oma toiminimi, niin voit sanoa olevasi toimitusjohtaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisiivoojilla on tosi tiukka aikataulu eikä voi jäädä haaveilemaan ollenkaan.

Vierailija
4/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka luovaa työtä osa-aikaisena freelancerina siivouksen ohessa, niin ei tarvitse miettiä mitä sanoo muille?

Vierailija
5/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee elämälläsi mitä haluat, elämä menee hukkaan miettimällä mitä muut ajattelevat.

Vierailija
6/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehittele liikeideaksi joku sisustus ja siivous aiheinen konsepti. Pääset hyödyntämään myös luovaa puoltaisi, eikä kuulosta niin "nololta" vaan pikemminkin trendikkäältä.

Vierailija
7/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjäksi vain, mielellään tietenkin koulutuksen kautta. Kodinhuoltajan ammattitutkinto tekee hyvää, kun alat miettiä tuntipalkkaasi. Sitten esittelet itsesi yrittäjänä, niin ei hävetä ja valkkaat vain hyviä asiakkaita. Hienompaa tämä puuha on kuin vaikka lähihoitajan työt, ei tässä tarvitse mitään vieraiden ihmisten perseitä pestä ja muutenkin työajat ovat juuri sellaiset kuin itse ne määrittelet.

Olen muuten pian 46 vuotias ja en ole enää vuosiin ajatellut mitään kehtaamisia. En ainakaan silloin kun laskutan 4500 e kuukaudessa aika helposta työpanoksesta.

Vierailija
8/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet nyt ihan ekaksi kokeilemaan johonkin kotisiivousfirmaan ja mieti sitten mitä teet.

Vierailija
9/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet nyt ihan ekaksi kokeilemaan johonkin kotisiivousfirmaan ja mieti sitten mitä teet.

Et taida tietää mitä on kotisiivous? Kotisiivoojia ei hankita mistään suurista firmoista, josta tulee joku nimetön vaihtuva epämääräinen siivoaja. Kotisiivoojaksi halutaan tuttua luotettavaa tyyppiä, jolle siivous on oppimisprosessi. Koulutusta ei tarvita, vaan hyvää siivoussilmää ja kiinnostusta siivoukseen.

Vierailija
10/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perustat oman yrityksen niin voi olla eri, mutta jos menet kotisiivoojaksi muille töihin niin ole valmis kestämään MINUUTTIaikatauluja, sekä sitä että tauoillesi ei ole ikinä varattu aikaa aikatauluusi, muutoksia päiviisi tulee aivan koko ajan, usein keskellä päivää ja tämä siis tarkoittaa sitä että pomo soittaa että vaihtanut sinun seuraavan kohteesi pois toiselle koska sinä olet juuri nyt paikassa C ja siellä lähellä on kohde johon tarvitaan kipeästi apua. Tai että päivääsi tulee jopa 2 tunnin aukko kesken kaiken siksi että asiakas perunut tai sitten käy ilmi että kohteen tiedot ovatkin puutteelliset ja sinulta puuttuu varusteita ja saat siitä asiakkaalta haukut. Tosi tarinoita, tein hommaa itse noin vuoden. Ei sopinut itselleni juurikin noiden jatkuvien muutosten takia vaikka siivoamisessa itsessään ei ollut ongelmia muuten kun selkä välillä jumiutui. Ja siinä onkin se toinen asia.

Kun roudaat painavia varusteitasi paikasta toiseen (autoa ei aina saa kohteen pihaan) niin kyllä siinä on pakko oppia pitämään kropasta vähän huolta, varsinkin selästä. Ei siivousalalta turhaan jäädä usein sairaseläkkeelle. Hajottaa kropan aika äkkiä jos et osaa olla nopea ja lisäksi ergonominen sekä varata tarpeeksi aikaa töiden jälkeen palautumiseen.

Ps. Kaikesta huolimatta itsellä oli ainakin aivan super ihanat pomot jotka pitivät tosi hyvää huolta työntekijöistään, mutta monilla ei ole.

Suosittelen harkitsemaan vakavasti ja ehdottomasti kokeilemaan nykyisen työsi ohella ennen lopullista päätöstä.

Vierailija
11/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää mitä on kotisiivous? Kotisiivoojia ei hankita mistään suurista firmoista, josta tulee joku nimetön vaihtuva epämääräinen siivoaja. Kotisiivoojaksi halutaan tuttua luotettavaa tyyppiä, jolle siivous on oppimisprosessi. Koulutusta ei tarvita, vaan hyvää siivoussilmää ja kiinnostusta siivoukseen.

Kyllä ne just ihan firmoilta hankitaan... Ja kuka ottaa kotiaan siivoamaan jonkun jolla ei ole koulutusta? Pitää tietää pesuaineet, pintamateriaalit jne. Ei sitä summassa siivota niinku kotona jollain Tolulla.

Vierailija
12/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ei varmasti yhtään hävetä kertoa muille, että olet siivousalan yrittäjä.

Kotisiivoajista tuntuu olevan enemmän kysyntää kuin tarjontaa. Jos olet hyvä, pääset nopeasti laajentamaan yritystäsi.

Minä arvostan yrittäjiä, varsinkin niitä, joilla on työntekijöitä. Te teette arvokasta työtä!

Vierailija
13/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehittele liikeideaksi joku sisustus ja siivous aiheinen konsepti. Pääset hyödyntämään myös luovaa puoltaisi, eikä kuulosta niin "nololta" vaan pikemminkin trendikkäältä.

Myrkytön siivous voisi olla toimiva ja myyvä konsepti.

Vierailija
14/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tein toiminimellä kotisiivouksia, ja tykkäsin kyllä työstä ja mun asiakkaat oli aivan super-ihania. Kyllästyin lopuksi sitten siihen, ettei ollut työyhteisöä. Mutta työ itsessään oli mukavaa. Yleensä kuuntelin samalla äänikirjoja kun siivosin, tein aika lyhyttä työpäivää ja oli kiva kun sain itse suunnitella viikkoni. Kodit, joita siivosin olivat jo itsessään tosi siistejä, ajauduin jostain syystä "ylemmän" luokan siivoojaksi, ja oli hauska siivota upeita lukaaleja. Kävin myös joidenkin vanhusten luona, laitoin heille esim. ruokaa, kävin kaupassa jne. Vanhukset olivat ihania ja kiitollisia asiakkaita. Aina keitettiin kahvit :) 

Vierailija
15/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni oli jonkin aikaa kotisiivoojana isossa firmassa, ja hän kertoi työn hyväksi puoleksi nimenomaan sen vapauden. Hän sai määrätä vapaasti, minä päivinä halusi tehdä töitä ja minä ei (hän teki hommaa osa-aikaisesti gradun teon ohessa). Sinähän voisit perustella tutuillesi, että tarvitset luovan työn oheen jonkin tasaisen tulonlähteen, mutta sellaisen työn, jossa voit tarpeeksi hyvin määrätä itse, paljonko teet töitä.

Vierailija
16/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kotisiivooja vaan siivoan tehtaassa. En mä sitä kenellekään kerro. Eipä sitä kukaan kysykään.

Vierailija
17/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen naisen joka perusti siivousfirman työllistääkseen itsensä.

Voi itse päättää kuinka paljon ottaa keikkoja. Käy varakkailla vanhuksilla siivoamassa. On tyytyväinen yh.

Vierailija
18/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kyllä yhtään hävetä sanoa, että siivoan sairaalassa. Koen työni tärkeäksi.

Kollegat on mahtavia ja hoitajat mukavia.

Nyt lomalla ja oikeastaan odotan taas pääseväni töihin.

Vierailija
19/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä; siivoa siivoamisesta päästyäsi muidenkin koteja.

Noin IHANA ajatus on tekemisen arvoista!

Rakkaudella siivottu!

Rakkaudella kehdattu!

Siivouskehtaus

Kehtaan siivota!

Siivous, rakkaus, puhtaus

Jos olisin rahakas, palkkaisin sinut heti.

Vierailija
20/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajauduin vahingossa siivoushommiin viime syksynä, enkä todellakaan siitä huutele. Kysyttäessä vastaan toisen alan jota teen.

Itse koen työn hyväksi puoleksi yksin tekemisen, voi tosiaan miettiä omia juttuja tai kuunnella musiikkia.

Huonoja sitten onkin useampi. Ihmiset on ihan jumalattoman tarkkoja omista kodeistaan. Kaiken pitää olla täydellistä. Hius sohvan selkänojassa tai sormen jälki lasikaiteessa on valituksen paikka. Eli jatkuvaan valitukseen saa tottua.

Jos olet herkkä palautteelle ja yrität tehdä täydellisen jäljen, olet auttamatta koko ajan myöhässä aikatauluista. Ja siitäkin tietysti tulee valitusta, kun ihmiset ei suostu avaimiaan luovuttamaan, vaan pitää olla passissa ovia aukomassa.

Ei sitäkään hommaa tehdä omilla aikatauluilla, vaan kiire on paikasta toiseen. Harvemmin tulee päivän aikana syötyä tai käytyä edes vessassa.

Lisäksi työ on äärimmäisen puuduttavaa, koko päivä samaa hommaa ja kotona lisää.

Siitä päästäänkin seuraavaan aiheeseen, eli työn kuormittavuuteen. Kun monta tuntia päivässä työskentelet samassa asennossa, samaa liikettä tehden, käy se fysiikan päälle. Mulla ei esim. hartijat oo ikinä ollu näin jumissa kun tässä työssä.

Kotona sitten vielä huollat, eli peset välineet ja ripustelet kuivumaan.

Ehkä tätä tosiaan vois yrittäjänä tehdä, muiden hommien ohella, jos vois tehdä vähemmässä määrin ja omilla aikatauluilla. Mutta päivästä toiseen täyspäiväsenä työläisenä, ei kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi