Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsismin huippu on järjestellä omia hautajaisiaan

Vierailija
23.02.2020 |

Minä tahdon, että minut haudataan tuonne ja että minut haudataan tuossa arkussa ja että minulle tehdään tuollainen hautakivi ja että minun hautajaisissani tehdään niin ja näin ja muistellaan minua.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vai?

Vierailija
2/9 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Hyvähän se on kun on suunnitelmat valmiina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun on kaiketi nuorena ihmisenä aika vaikea ymmärtää sitä, miten asia alkaa mietityttää, kun kuolema lähenee. On aika tyhmää ja lapsellista alkaa tuomita ihmisiä asiasta, joka ei ole itselle vielä ajankohtainen.

Minä ainakin ymmärrän hyvin, että ihmiset miettivät sitä, millaisen muiston haluavat jättää. Hautajaiset ovat osa sitä. Toki tärkeintä ovat muut muistot, mutta hautajaisetkin merkitsevät. Ja haudasta toivotaan "omannäköistä" ja sellaista, jonne läheisimmät edes joskus ehtisivät piipahtaa.

Ja osalla iäkkäistä ihmisistä saattaa olla myös motiivina se, että he ostavat ja järjestävät kaiken valmiiksi, jotta omaisilla on sitten mahdollisimman helppoa.

Paljon enemmän järkeä on itse asiassa hautajaisten järjestelemisessä kuin häiden, jos niinkuin miettii sitä, millaisen jäljen haluaa ihmisten muistoihin jättää.

Vierailija
4/9 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ite tekee hautakiven ja tilaa punkut valmiiksi ?

Zinc

Vierailija
5/9 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan perinteiset kampakeraamisen kulttuurin hautajaismenot.

Vierailija
6/9 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun äitini joka on nyt 75-vuotias vihjailee laatineensa kaiken valmiiksi siis mihin haluaa tulevansa haudatuksi jne. Senhän näkee kuoleman jälkeen pitääkö jutut paikkansa, jos löytyy jotain tietoa näistä hautajaissuunnitelmista. Sanoo aina ettei hän elä edes 80-vuotiaaksi. Järki pelaa. Muuten on vanhan näköinen.

Vierailija
7/9 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

saahan sitä toiveita esittää. toinen asia on että todeutatko ne. toisaalta todennäköisesti et enää käy haudalla, joten jos vain mahdollista niin voit noudattaa toivetta. kun on hautattu, niin arkkua ei enää näy, niin arkun suhteen voi myös toteuttaa toiveen.

Vierailija
8/9 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kolmonen on siis itse viisikymppinen, joka on sanonut, että hautajaisissaan tarjoillaan sitten avokätisesti alkoholia, soitetaan iloista musiikkia ja ruumis tuhkaksi. Ja papin jorinat minimissä, kiitos. That's it

Vierailija
9/9 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Isomummo, joka joutui näkemään poikansa kuoleman ja sen jälkeen Järjesti omat hautajaisensa. Hän siis sopi kaiken hautaustoimiston kanssa ja maksoi hinnan etukäteen. Näin hän halusi välttää kaiken sen riitelyn, joka hänen poikansa hautajaisia varjosti.

Valitettavasti mummo ei onnistunut tavoitteessaan. Tai siis sikäli kyllä, että hautajaisista ei hänen jälkeensä riidelty. Kaikesta muusta kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä