Siis käykö joku Prismassa bonuksien takia - ei oo totta!
Porukka ostaa ylihintaisia tuotteita ja saa kuukauden lopussa omaa rahaa takaisin bonuksina. Hah hah...
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis nro 1:lle
Ei kannata verrata Prismaa ja K-Supermarkettia, sillä kauppojen koko on eri, Citymarkettiin voisi verrata.
Itse käyn vähän S-kaupoissa, yksi syy on huonommat valikoimat/kalliimmat hinnat mitä Citymarketeissa _niissä_ tuotteissa joita minä ostan.
Citymarketissa on myös aina jotain tarjouksia, varsinkin hevi-tuotteissa.
Pari juttua mitkä viimeksi huomasin kun Prismassa kävin; paistopiste patongeista halvin maksoi lähes 3e, Citymarketissa Pirkka-patonki 0,79e, olutvalikoima oli huono (pidän siitä että voi maistella ns. erikoisoluita 1-2 launtaina saunan päälle) noissa se hintamei ole niin tärkeä vaan valikoima.
No kyllä mä nyt vaan vertaan Prismaa ja K-Supermarkettia kun ei ole meidän paikkakunnalla Cittaria ensinkään huoh.
Verrata toki voi, mutta kannattaa ymmärtää mistä hintaero johtuu. Kotini lähellä oleva pieni K-Market on valikoimiltaan suppea ja hinnat kalliimmat mitä Citymarketissa, mikä johtuu siitä, että pieneen kauppaan ei mahdu paljoa tuotteita, ja eivät saa isoja alennuksia koska eivät tilaa isoja eriä.
Pikkukaupan etuna on sijanti, mutta vain hölmö avautuu em. tilanteessa siitä kuinka Prismassa on halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun suunnittelee ruokaostoksensa pystyy säästämään enemmän kuin mikään typerä bonusohjelma tuottaa. Kokeiltu juttu.
Bonusohjelma ja ostosten suunnittelu eivät ole mitenkään toisiaan pois sulkevia aisioita.
Bonusjärjestelmä päin vastoin helpottaa myös ostosten suunnttelua, koska ostostensa toteutumista on helppo seurata palvelusta.
Hyvä mutta halpa kirjoitti:
K-Citymarket: Hyvä valikoima, kallis.
Lidl: Huono valikoima, halpa.
Prisma: Hyvä valikoima, halpa.
Helppo valinta.
Muuten sama, mutta Suomessa ruoka on kallista, eli Prisma on kallis ja Citymarket helvetin kallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis nro 1:lle
Ei kannata verrata Prismaa ja K-Supermarkettia, sillä kauppojen koko on eri, Citymarkettiin voisi verrata.
Itse käyn vähän S-kaupoissa, yksi syy on huonommat valikoimat/kalliimmat hinnat mitä Citymarketeissa _niissä_ tuotteissa joita minä ostan.
Citymarketissa on myös aina jotain tarjouksia, varsinkin hevi-tuotteissa.
Pari juttua mitkä viimeksi huomasin kun Prismassa kävin; paistopiste patongeista halvin maksoi lähes 3e, Citymarketissa Pirkka-patonki 0,79e, olutvalikoima oli huono (pidän siitä että voi maistella ns. erikoisoluita 1-2 launtaina saunan päälle) noissa se hintamei ole niin tärkeä vaan valikoima.
No kyllä mä nyt vaan vertaan Prismaa ja K-Supermarkettia kun ei ole meidän paikkakunnalla Cittaria ensinkään huoh.
Vain hölmö alkaa ojentaa palstailijakollegaa näin yksinkertaisista asioista jotka opetetaan jo peruskoulussa. Mua ei henkilökohtaisesti vähempää voisi kiinnostaa mistä hinnat muodostuvat (tuon perussysteemin tiedän siis jo entuudestaan enkä sinun opetuksestasi) vaan se mistä saan kätevämmin ja edullisemmin jokapäiväisen leipäni. Tähän on vaihtoehtoja Lidl, Prisma, S-Market ja K-supermarket. K-market meni konkurssiin, heittäydynkö nyt idiootiksi miettimään että miksi. Mikseivät asiakkaat ymmärtäneet mistä heidän hinta muodostuu ja jatkaneet käymistä siellä ostoksilla vaikka viereen avattiin S-Market?!
Verrata toki voi, mutta kannattaa ymmärtää mistä hintaero johtuu. Kotini lähellä oleva pieni K-Market on valikoimiltaan suppea ja hinnat kalliimmat mitä Citymarketissa, mikä johtuu siitä, että pieneen kauppaan ei mahdu paljoa tuotteita, ja eivät saa isoja alennuksia koska eivät tilaa isoja eriä.
Pikkukaupan etuna on sijanti, mutta vain hölmö avautuu em. tilanteessa siitä kuinka Prismassa on halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka helvetti käy Prismassa?! Eihän siellä ole kunnon liha-, kala-, leikkele- tai juustotiskiä. Saati konditoriatuotteita. Kaikki valmiiks pakattua.
Kyllä prismoissa on irtomyyntipisteet. Missä ei muka olisi? Ja toisekseen, kuka edes haluaa ostaa ostaa irtona tiskiin puretut vanhenevat tehdaspakatut tuotteet?
Touhu on tuttua, sillä olen ollut joskus citymarketin lihatiskissä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Prisma on halvempi kuin cittari, meillä on molemmat täällä vierekkäin niin aika hyvin tullut se hintataso todettua vuosien varrella.
Ja prisman keskittämisbonukset on tosiaan parempia, mieluummin minä sen s-kaupan tarjoaman 30e-40e/kk otan takaisin, kuin k-kaupan 5 euron kupongin silloin tällöin.
Keskitän myös bensaostot ja muut (toki hinnat aina vertaillen), joten selvää säästöä tulee.
Joskus käyn cittarista hakemassa tarjoukset tai jotain erikoisempaa tuotetta, esim. vaippa- ja kenkätarjoukset on cittarissa hyvät.
On täällä kyllä vielä lidlikin vieressä ja se on valikoimaltaan ihan p*ska verrattuna edellisiin 😂 Yhden käden sormilla voi laskea tuotteet mitä sieltä joskus viitsii lähteä hakemaan.
Mua taasen huvittaa nuo Citymarketin kenkä- ja vaippatarjoukset. Esimerkiksi viimeksi syksyllä Cittari mainosti lasten Kuomia tarjoushintaan 35e (norm 40e), Prismassa normihinta 36e (en muista hintoja tarkalleen, mutta sen muistan ettei ero ollut kuin maksimissaan 2e). Ei kovin kummoinen tarjous. Sama juttu ollut vaipoissa, tarjouksessa on pikkupaketteja, jolloin yksikköhinta kipuaa korkeammaksi mitä Prismassa halvimmillaan saa. Ostan vaipat mieluummin laatikossa kuin pari päivää riittävässä pussissa ja laatikko kulkee pyörän tarakalla helpommin, tämä tietysti asiakaskohtainen mieltymys.
Citymarket pystyy hämäämään isoilla aleprosenteilla, kun heidän lähtöhintansa ovat korkeammat.
En käy Prismassa pelkästään bonusten vuoksi, vaan ensisijaisesti siksi, että saan sieltä kotimaisia tuotteita sisältävän ruokakorini halvimmalla. Tietysti jonkinlaiset bonukset joka kuukausi ilahduttavat. Lidlistä sitten tietyt tuotteet ja pesuaineet, shampoot, saippuat jne. Tokmannilta.
Onkohan hinnoissa paikkakuntakohtaisia eroja, kun täällä missä minä asun on Citymarket paljon halvempi.
Yksittäisissa tuotteissa on heittoja puolin ja toisin, hieman voi niitä hyödyntää, mutta se kokonaiskori ratkaisee.
Ei työssäkäyvällä ihmisellä ole aikaa juosta kaupasta toiseen hakemassa "sentin" säästöjä, eläkeläiset ym. juttu erikseen.
Olen huomannut että esim. purukumi jota käytän kn 0,15e edullisempi Prismassa, mutta en sen takia lähde yhtä pussia hakemaan. Jos muutenkin menen Prismaan, silloin ostan useamman pussin.
Myös perhekoko vaikuttaa, lapsiperheessä voi mennä päivässä 1,5l limupullo, mutta sinkulla kestää 6-tölkin pakkaus kuukauden, vaikka 1,5l pullo voi olla litrahinnaltaan edullisempi, ei sinkun kannata ostaa isoa pulloa joka väljähtyy ja jää juomatta, vaan "kalliimmat" tölkit jotka kaikki juo.
Prismassa halvat hinnat ja kauniit kassaneidit 😉
M33
Joo ja maksutapaedun sekä muutenkin edullisten hintojen. Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa.
S-ryhmän bonuskertymä on paljon parempi, kuin K-ryhmän plussasysteemi.
K-ryhmästä täytyy ostaa 1000€, että saa 5€ plussarahaa.
S-ryhmässä saat 900€ kuukausiostoista 5% bonusta, eli 45€ bonusrahaa. Bonusta alkaa kertyä jo 50€ kuukausiostoista, vähitellen bonusprosentti nousee sitä mukaan.
Cittari on kallimpi.
Kyllä mulle bonukset kelpaa, niillä ostetaan lentoliput kolmelle joka vuosi. Rahaston kautta niin saadaan vielä 10% korkokin
Prisma on selvästi halvempi kuin Citymarket. Siihen nakuttaa päälle vielä muutama satanen bonuksia vuodessa. Vähän niin kuin ilmaiseksi. Prismassa, jossa käyn on lisäksi lämmin parkkihalli, joka on tosi mukava talvisin.
Käyn K-kaupoissa ainoastaan jos on hyvät tarjoukset K-plussakortilla. Muutoin käyn S-marketissa ja Lidlissä.
Onneksi täällä on Lidl mistä saa suurimman osan ostoksista. Joskus käyn jonkun alennuksen perässä muissa kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä mutta halpa kirjoitti:
Helppo valinta.
Muuten sama, mutta Suomessa ruoka on kallista, eli Prisma on kallis ja Citymarket helvetin kallis.
Köyhälle kaikki on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Cittari on kallimpi.
Kyllä mulle bonukset kelpaa, niillä ostetaan lentoliput kolmelle joka vuosi. Rahaston kautta niin saadaan vielä 10% korkokin
Mitä te ostatte noin paljon? Meillä 3 hengen talous ja bonusta max pari kymppiä kuukaudessa. Ei todellakaan mitään lentolippuja niillä osteta edes korkojen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Mun mies kävi monta vuotta ABC-bensa-asemalla ihan vaan bonuksien takia 😂
Miehesi on fiksu, sillä ABC:ltä saat ylivoimaisesti halvinta bensaa jos tulee täydet bonarit. Yleensä litrahinta on 3-4 senttiä kalliimpaa Nesteen kylmäasemaan verrattuna mutta bonarit leikkaa 5 senttiä hinnasta veks niin ei haittaa. Ennen kun siitä sai sen 5% niin apsilla tankkaaminen oli melkein kuin ryöstäisit sen huoltoaseman.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan hinnoissa paikkakuntakohtaisia eroja, kun täällä missä minä asun on Citymarket paljon halvempi.
Yksittäisissa tuotteissa on heittoja puolin ja toisin, hieman voi niitä hyödyntää, mutta se kokonaiskori ratkaisee.
Ei työssäkäyvällä ihmisellä ole aikaa juosta kaupasta toiseen hakemassa "sentin" säästöjä, eläkeläiset ym. juttu erikseen.Olen huomannut että esim. purukumi jota käytän kn 0,15e edullisempi Prismassa, mutta en sen takia lähde yhtä pussia hakemaan. Jos muutenkin menen Prismaan, silloin ostan useamman pussin.
Myös perhekoko vaikuttaa, lapsiperheessä voi mennä päivässä 1,5l limupullo, mutta sinkulla kestää 6-tölkin pakkaus kuukauden, vaikka 1,5l pullo voi olla litrahinnaltaan edullisempi, ei sinkun kannata ostaa isoa pulloa joka väljähtyy ja jää juomatta, vaan "kalliimmat" tölkit jotka kaikki juo.
Pakkauskoot yms, ei nyt hirveästi riipu kaupasta missä käy, vaan kaikissa on sama juttu.
Itselläni on ainakin vaikeuksia käydä citymarketissa, koska kaikki normaalihintaisest tuotteet tuntuu olevan kalliimpaa kuin Prismassa. Citymarketissa on parempia tarjouksia, mutta eipä sitä nyt viitsi mennä toiseen kauppaan pelkästään jonku kirjolohitarjouksen vuoksi.
Helppo valinta.