Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa ykseys tai oneness, josta monet henkiset ihmiset puhuvat?

Vierailija
23.02.2020 |

?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tiedä tuota oikeasti. Sitähän ne kaukki jauhaa kyllä. Varmaan jolloin kvanttifysikaalisella tasolla koko materiaalinen todellisuus on yhtä ja samaan energiaa kyllä.

Vierailija
2/15 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä vaan joltakin niistä haluavatko antaa rahansa sinulle. Veikkaanpa että siihen se ykseys loppuu aika nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nyt aika ahdistunut kaikista henkisistä opetuksista. Jauhantaa egosta ja sen valheellisuudesta ja kaiken ykseydestä. Moni käyttää tuota sanaa mutta kukaan ei sitten selitä mitä se tarkoittaa. ap

Vierailija
4/15 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse nyt aika ahdistunut kaikista henkisistä opetuksista. Jauhantaa egosta ja sen valheellisuudesta ja kaiken ykseydestä. Moni käyttää tuota sanaa mutta kukaan ei sitten selitä mitä se tarkoittaa. ap

Nuo ego on varmasti liiallisena haitallinen ihan maalaisjärjellä ajateltuna koska se helposti aiheuttaa ongelmia ihmissuhteissa. Minusta tähän ei tarvita mitään sen kummempia opetuksia.

Tuo "ykseys" liittyy vahvasti buddhalaiseen traditioon, mutta siinä on kyllä jo selvä uskonnollinen viritys sitten mukana.

Vierailija
5/15 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat new age ihmiset ei tiedä itsekään. Mutta minä tiedän, se voi tarkoittaa kahta asiaa, riippuen kumman näkemyksen henkilö omaa.

1) non-dualistinen maailmankuva eli ihminen ja jumala ovat yhtä, ja tämä maailma vain paha uniprojektio, eli epätosi. Koskaan ei jumalan luota lähdettykään ja kaikki maailman paha om vain alitajusi tuotetta ja oikeasti sitä ei ole.

2) puolidualistinen maailmankuva eli ihminen on sinällään erillinen jumalasta, mitta kaikkien ihmisten mieli on yksi ainoa yhteinen mieli, yksilöt vain ovat sen yhden ja saman mielen päätelaitteita.

Useimmat juuri tarkoittavat tuota kohtaa kaksi, tai ehkä voisi olla vielä kohta 3, joka on ”en tiiä mutta hyvältä kuulostaa”.

Mielestäni kumpikaan maailmankuva ei vastaa kvanttikaaoskentän monitodellisuutta mutta ei siitä sen enempää, kerroinpa vaan mitä tuolla meinataan.

T. Esoteerikko

Vierailija
6/15 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo ego on varmasti liiallisena haitallinen ihan maalaisjärjellä ajateltuna koska se helposti aiheuttaa ongelmia ihmissuhteissa. Minusta tähän ei tarvita mitään sen kummempia opetuksia.

Tuo "ykseys" liittyy vahvasti buddhalaiseen traditioon, mutta siinä on kyllä jo selvä uskonnollinen viritys sitten mukana.

Itselläni tuntuu olevan pieni ego. Olen helposti manipuloitavissakin. Näillä henkisillä jutuilla saan päänsä vidun sekaisin.

Vierailija
7/15 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat new age ihmiset ei tiedä itsekään. Mutta minä tiedän, se voi tarkoittaa kahta asiaa, riippuen kumman näkemyksen henkilö omaa.

1) non-dualistinen maailmankuva eli ihminen ja jumala ovat yhtä, ja tämä maailma vain paha uniprojektio, eli epätosi. Koskaan ei jumalan luota lähdettykään ja kaikki maailman paha om vain alitajusi tuotetta ja oikeasti sitä ei ole.

2) puolidualistinen maailmankuva eli ihminen on sinällään erillinen jumalasta, mitta kaikkien ihmisten mieli on yksi ainoa yhteinen mieli, yksilöt vain ovat sen yhden ja saman mielen päätelaitteita.

Useimmat juuri tarkoittavat tuota kohtaa kaksi, tai ehkä voisi olla vielä kohta 3, joka on ”en tiiä mutta hyvältä kuulostaa”.

Mielestäni kumpikaan maailmankuva ei vastaa kvanttikaaoskentän monitodellisuutta mutta ei siitä sen enempää, kerroinpa vaan mitä tuolla meinataan.

T. Esoteerikko

No koska täältä pääsee vi#ttuun? Menetänkö yksilöllisyyteni kun keho kuolee?

Vierailija
8/15 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole niitä juttuja, jotka tarkoittavat eri ryhmille ja ihmisille eri asioita. Joillekin varmasti myös tyhjää puhetta.

Itse ymmärrän sen niin, mikä kai suunnilleen vastaakin käsitteen merkitystä yleisimmillään ja laajimmillaan, että se on joko sisäistä ristiriidattomuutta eli eheyttä ja mielenrauhaa, tai yhteyden kokemus ympäröivän maailman kanssa.

Vierailija
9/15 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut buddhalaiset tai newage-ihmiset uskovat että on joku universaalinen tietoisuus olemassa ja se läpäiseen ihan kaiken. Ihminenkin heidän mukaansa ikäänkuin vastaanottaa radiovastaanottimen tavoin tätä universaalista tietoisuutta (tämä on se ykseys). Silloin kun ei ajattele mitään (tai ajattelu on ihan minimissään), niin ihminen on "tietoinen" eli silloin tavallaan se aivojen taustakohina on sitä varsinaista tietoisuutta, varsinaiset ajatukset edustavat taas egoa ja ovat usein haitallisia. Jos ei siis juurikaan ajatuksia eikä voimakkaita tunteita, niin tällöin siitä seuraa että ihminen ei kärsi. Mikä tietysti pitääkin varmasti siltä osin paikkaansa että jos ei vatvo koko ajan jotain ajatuksia tai ole tunnemyrskyn keskellä, niin ei varmaan sitten kärsikään (ainakaan psykologisessa mielessä) kovin paljon.

Jälkimmäisen ajatuksen allekirjoitan itsekin aika pitkälti, mutta näen tuon vain psykologisena asiana.

Universaalista tietoisuudesta (ykseys) ei kyllä varmaan ole mitään tieteellistä näyttöä. Tuo on mielestäni enemmän uskonnollinen asia.

Vierailija
10/15 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan tässä helkkarin hullu jos ajattelee että kaikki ovat vain kohteita tietoisuudessa. Minun ajatukset, minun keho, sinun ääni, sinun keho jne

Vierailija
11/15 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei selitetä kunnolla, koska kokemuksia ei voi selittää.

Älä stressaa asiasta.

Vierailija
12/15 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä stressaa asiasta.

En tiedä enää kuka olen

Vierailija
13/15 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä stressaa asiasta.

En tiedä enää kuka olen

Kukaan ei tiedä, identiteetti on harhaa ja minuus häilyvä. Jos jollain on asiasta joku varmuus se perustuu pelkästään siihen ettei heillä ole tarvetta ajatella asiaa.

14/15 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin buddhalaisvaikutteiset "henkiset" ihmiset kai uskovat, ettei heillä oikeasti ole omaa erillistä tietoisuutta / mieltä, vaan kaikki, koko maailmankaikkeus, on vain yhtä tietoisuutta. Sitä myöten he ajattelevat, että kokemus omasta erillisestä tietoisuudesta / mielestä sekä siihen kuuluvat ajatukset ja tunteet on harhaa. Ja siten he pyrkivät sammuttamaan sen ja elämään yhä enemmän siinä uskomassaan yhdessä tietoisuudessa eli ykseydessä. Jotenkin näin olen ymmärtänyt.

Olen itse kristitty, ja tuo ajattelu ei koskaan ole vastannut kokemustani millään tavalla, ei edes silloin, kun en vielä ollut uskovainen. Se ei myöskään ole tuntunut kutsuvalta tai siltä, että se vastaisi tarpeisiini. Tulin uskoon aikuisena.

Vierailija
15/15 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Ainakin buddhalaisvaikutteiset "henkiset" ihmiset kai uskovat, ettei heillä oikeasti ole omaa erillistä tietoisuutta / mieltä, vaan kaikki, koko maailmankaikkeus, on vain yhtä tietoisuutta. Sitä myöten he ajattelevat, että kokemus omasta erillisestä tietoisuudesta / mielestä sekä siihen kuuluvat ajatukset ja tunteet on harhaa. Ja siten he pyrkivät sammuttamaan sen ja elämään yhä enemmän siinä uskomassaan yhdessä tietoisuudessa eli ykseydessä. Jotenkin näin olen ymmärtänyt.

Olen itse kristitty, ja tuo ajattelu ei koskaan ole vastannut kokemustani millään tavalla, ei edes silloin, kun en vielä ollut uskovainen. Se ei myöskään ole tuntunut kutsuvalta tai siltä, että se vastaisi tarpeisiini. Tulin uskoon aikuisena.

Uskotko, että Jeesus kuoli syntiemme puolesta? Mitä tapahtui niille ihmisille jotka kuolivat ennen Jeesuksen syntymistä ja kuolemista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan