Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KERTAKÄYTTÖKAMERAN filmin kehitys??

Vierailija
25.06.2006 |

Moikka¨

Mulle jäi polttareista kertakäyttökamera, jonka kuvat pitää kehittää. Kamera on Fujin. Sisältyykö sellaisen hintaan filmin kehitys? Voiko sen viedä mihin vain valokuvausliikkeeseen kehitettäväksi? esim Tunnin Kuvaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Vierailija
2/11 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi voi viedä normaalisti, yleensä ei sisälly hintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, huomenna sitten kehitykseen :-)

Vierailija
4/11 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit osallistua valokuvausseuran kurssille, jolla itse kehitetään filmejä. Sellaisiakin on. 

Vierailija
5/11 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee, kehitettäväksi vaan😉

Vierailija
6/11 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö missään kehitetään perinteisten filmikameroiden filmejä, tai onki uusia filmejä edes myynnissä? Kaapissa seisoo 90-luvulta filmipokkarikamera, pitäisiköhän sitä vielä joskus kokeilla, toimivana jäi aikoinaan digikameran tieltä kaappiin seisomaan.

Vierailija
7/11 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista :)

Ap

Vierailija
8/11 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö missään kehitetään perinteisten filmikameroiden filmejä, tai onki uusia filmejä edes myynnissä? Kaapissa seisoo 90-luvulta filmipokkarikamera, pitäisiköhän sitä vielä joskus kokeilla, toimivana jäi aikoinaan digikameran tieltä kaappiin seisomaan.

Laita mustavalkofilmi sisään ja kokeile toimiiko ja sitten kehität ite, niin ei tuu suurta tappioo jos ei toimiskaan. Mulla kyllä lähti pelaan vaikka kymmenen vuotta seisonu, kun muuten saatta suljin jumittua. ja jos ei nyt intoo, niin kannattaa ihan tyhjänä laukoo, että pysyy kunnossa. Värifilmien kehitykseen on kemioita haastavaa saada, mutta periaatteessa nekin voi käsin kehittää, tosin lämpötila on oltava 0,1 asteen tarkkuudella ja kehitys sekunnin tarkkuudella. Itse kuvien tekoon tarvii suurennuskoneen, mutta niitä on kansanopistoillakin ja niitä pääsee käyttään edullisesti heidän kursseilla. Onhan niitä kohtuu kuntoisia myynnissäkin jos tilaa riittää kotona, mutta tarvii pimeen huoneen. Toinen vaihtoehto on skannata filmit.

Vierailija
9/11 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita mustavalkofilmi sisään ja kokeile toimiiko ja sitten kehität ite, niin ei tuu suurta tappioo jos ei toimiskaan. Mulla kyllä lähti pelaan vaikka kymmenen vuotta seisonu, kun muuten saatta suljin jumittua. ja jos ei nyt intoo, niin kannattaa ihan tyhjänä laukoo, että pysyy kunnossa. Värifilmien kehitykseen on kemioita haastavaa saada, mutta periaatteessa nekin voi käsin kehittää, tosin lämpötila on oltava 0,1 asteen tarkkuudella ja kehitys sekunnin tarkkuudella. Itse kuvien tekoon tarvii suurennuskoneen, mutta niitä on kansanopistoillakin ja niitä pääsee käyttään edullisesti heidän kursseilla. Onhan niitä kohtuu ku

Filminegatiiviskanneri löytyy kyllä, samoin tavallinen skanneri, joilla olen skannaillut vanhoja valokuvia koneelle.

Koskaan en itse kehitellyt kuvia kun filmikamera oli käytössä, ei oikein kiinnosta kemikaalien kanssa läträäminen, siksi vihasin kemian tunteja peruskoulussakin. Teetätin valokuvat aina valokuvausliikkeessä.

Sekö filmirulla on siis täyteenkuvailun jälkeen valmis skannattavaksi, eli ne ei enää sille tee mitään ns. valokuvia kehittäessä?

Mulle ei oikein koskaan auennut että miten ne tekevät siitä filmirullasta valokuvat, pitääkö se filmirulla vielä jotenkin "kehittää" valmiiksi, vai onko se nyt tietokoneaikana sitten suoraan kamerasta valmis skannattavaksi ilman mitään kehittelyjä?

Vierailija
10/11 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit osallistua valokuvausseuran kurssille, jolla itse kehitetään filmejä. Sellaisiakin on. 

Olen itse kehittänyt reilun 30v.  Silloin opettelin kirjaston kirjoista.  Nythän helppo kun netti on pullollaan tietoa ja tarvikkeita.

Vierailija
11/11 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko filmin vieläkään kehitettyä näin monen vuoden jälkeen? Aloitus vuodelta 2006.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi