Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suhde naimisissa olevaan mieheen

Vierailija
23.02.2020 |

Koska minua itseäni oli oma mies pettänyt, mietin kauan, kerronko tuolle vaimolle, että mies pettää. En tietenkään olisi paljastanut kenen kanssa, mutta minun kävi vaimoa sääliksi. Oma juttu oli vielä niin vereslihalla. Vihasin pettäviä miehiä, enkä ollut varma ajatuksissani/motiivistani kertoa vaimolle.
En kuitenkaan kertonut. Tunsin siis heidät kaikki tuossa kuviossa, mutta vain ystäväni on oikeasti läheinen.
Mies jäi kuitenkin kiinni salasuhteesta. Muita väyliä pitkin. Ja ystävänikin paljastui.
Suhde oli kestänyt kuitenkin useamman vuoden, mutta vaimo antoi anteeksi ja he ovat edelleen yhdessä.
Omalle miehelleni annoin minäkin anteeksi.
Mietinkin nyt meitä vaimoja, että minkälaista elämä olisi ilman pettävää miestä. Tai mitä jos mies ei jääkään kiinni, jatkuuko suhde ja pettäminen iäisyyteen. Kumppani vaan vaihtuu? On aika alentavaa tajuta, että se pettäminen loppui vasta siihen, kun sain tietää. Ajattelevatko ihmiset, että olen tyhmä, kun jatkan mieheni kanssa?
Mieheni kuitenkin sanoi, että olisi halunnut lopettaa suhteen heti alkuunsa. Mutta mistä minä voin tietää puhuuko pettäjä totta.
Meillä on tosi vaikeaa mieheni kanssa, kannattaako lasten takia yrittää pysyä yhdessä? Miten muilla petetyillä arki jatkuu? Onko se lopun elämää riitoja ja itkua ja epäilyksiä?
Voimia kaikille petetyille.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ajattelen, että muutkin ovat selvinneet pettämisestä, miksi en minäkin. Ja onko joka suhteessa jokin risti kannettavana ja minulla se on tämä.

Mitä jos elämä ei olisi sen helpompaa yksin tai uudessa suhteessa. On kuitenkin muistot ja yhteinen talo ja lapset. Meillä vielä sijaislapsikin. Miten hänelle käy.

Katkeraksi minut tekee se, että olen itse panostanut avioliittoon ja perhe-elämään. Miksi toinen tuhosi sen, mutta haluaa silti jatkaa. Olisi helpompi jos hän haluaisi jättää minut. Itse en osaa luovuttaa. On hyviäkin hetkiä. Mutta kaipaan läheisyyttä. Puhdasta läheisyyttä, kun mieleen ei nouse mielikuvia miehestä toisen kanssa.

En halua ottaa yhteyttä toiseen naiseen. Hän otti jo kerran minuun ja tarina on aivan eri kuin miehelläni.

Sama juttu tuossa ystäväni tapauksessa. Mies kertonut vaimolleen ihan eri tarinan, kuin mitä se suhde oli ystäväni kanssa. Molemmat miehet väittävät, ettei yhdynnät ole kunnolla edes toteutuneet, kun syyllisyys on painanut ja ei ole toiminut "vehje". Mutta miksi ne suhteet on sitten kestäneet? Ja voiko sivusuhde olla enemmän henkinen kuin fyysinen? Olen aina ajatellut että sivusuhde on seksin takia. Meillä ainakin henkinen puoli oli kunnossa. Seksiä ei ollut juuri koskaan, mutta sehän selittyi sivusuhteella. Huonolla omallatunnolla.

Ap

Nro 2 tässä vielä. Pistät siis pääsi pensaaseen, pakenet siihen mitä joskus oli? Se on helppo pettää itseään ja kuvitella, että kaikki on ennallaan. Miesten puheet, että vehje ei toiminut tai seksiä ei juuri ollut. Hohoijaa - sanonpa vaan, että jos mies valehtelee yhdestä asiasta niin valehtelee kaikesta. Miksi hän olisi rehellinen sinulle nyt, kun on aiemmin valehdellut ja pettänyt luottamuksesi?  Se, että sinä olet panostanut perheeseen ja liittoon on ollut sinun valintasi ja niin parisuhteessa kuuluu toimiakin. Miehesi ei ole näin toiminut ja ihmisen kenellä ei ole pettäjän mentaliteetti on vaikea ymmärtää pettäjän toimia. Sanottakoon näin, että jotkut haluaa syödä kakun ja säästää kakun. Miehesi on tällainen. Tietysti on oma valintasi, jos haluat jatkaa liitossasi.

Noin 80% parisuhteista kariutuu, joissa syynä on ollut uskottomuus. Ne jäljelle jäävät 20% ovat varmaan juuri sinun kaltaisia, joissa sinnitellään ja tukahdutetaan omat tarpeet ja toiveet. Monet puolisot ovat riippuvaisia taloudellisesti tai muuten vaan henkisesti jumissa liitossaan, etteivät osaa tai uskalla irrottautua liitostaan.

Suosittelen tutustumaan Väestöliiton verkkosivuihin, sieltä itse sain apua pahimmassa kriisissäni.

Tiedän ne urbaanit legendat, ettei edes seissyt. Mutta, mitäpä jos minun mieheni puhuukin oikeasti totta?

Jos hän oikeasti katuu pettämistä. Miksi muuten hän haluaisi jatkaa avioliittoa?

Meillä oli huono vaihe, jotenkin ymmärrän sen pettämisen ja haluan unohtaa ja antaa anteeksi. Hän on hyvä mies ja kiltti ollut aina. Hän on vain niin helposti vietävissä.

Ei ollenkaan sellainen kuin pettäjät yleensä.

Ainut ongelma on nyt minulla itselläni, kun en pysty unohtamaan. Eikä tämä ole edes tuore juttu. Tästä on jo aikaa. Ulkopuolisten silmiin meillä on kaikki hyvin. Ap

Minulla oli tällainen "ei-tyypillinen" pettäjämies joskus sängyssä. Tosi kiltin oloinen perheenisä, joka etsi seuraa netistä ja kertoi vaimostaan vasta kuukausien kuluttua. Halusi jatkaa liittoaan taloudellisten syiden ja lasten vuoksi, vaikka oikein muuten ei sujunut.

Olen minäkin pettänyt 'kiltin perheen isän' kanssa miestäni. Ei ollut lopulta kovinkaan kiltti. Ei sängyssä, eikä jälkiselkkauksessa. Heitti susille 'viettelevän toisen naisen', itse kun oli vain viettelysten uhri. Ei olisi halunnut olla suhteessa, mutta ilmeisesti jotenkin onnistuin pakottamaan. Hän oli kyllä se, joka järjesti tapaamiset omien pääsemisien mukaan ja hän oli se, joka halusi kokeilla 'kaikkea uutta' kanssani. Hän oli se, joka halusi suhteen pysyvän salassa ja kestävän iäisesti. Kas ollakaan, kiinni jäätyään tekeytyikin uhriksi.

Vierailija
22/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies jäi pettämisestä kiinni heti kättelyssä, arvasin välittömästi. Kysyin suoraan ja kielsi tapahtuneen. Muutaman kuukauden päästä yllätin kysymällä uudestaan ihan kesken arkisten askareiden ja tuli niin yllätyksenä, että alkoi totuuksia löytymään.

Raivostuin, en niinkään pettämisestä, vaan suhteen jatkumisesta ja kuukausien valehtelusta.

Tavallaan totuus oli itselle vapautus, koska olin jo mielessäni kyseenalaistanut ihmisen yksiavioisuutta vuosien ajan. Itse ainakin jouduin kamppailemaan omien halujeni ja sen välillä etten halua toista loukata.

Alkuun käytiin asiaa läpi ja mietittiin syitä ja seurauksia. Otin vastuun omasta osuudestani ja ymmärsin miksi tapahtui, niin kuin tapahtui. Eikä mennyt kauaa, kun itse petin ensimmäisen kerran. Siitä ei seurannut minkäänlaisia tunnontuskia.

Meidän suhde parani miehen pettämisen jälkeen, kun puhuttiin asioita läpi. Puhuttiin myös vapaasta suhteesta, mutta miehen mielestä sekään ei tuntunut hyvältä. Mulle tästä kuitenkin tuli vapaa suhde ja mies ilmeisesti katsoo läpi sormien, koska itse kokee aloittaneensa koko sotkun.

Että en sitten tiedä miten näitä suhteita kuuluu elää. Itse en tietenkään millään tavalla ole vihainen tai katkera, kun elän nyt lähinnä sitä suhdemuotoa mikä itselleni parhaiten sopii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies jäi pettämisestä kiinni heti kättelyssä, arvasin välittömästi. Kysyin suoraan ja kielsi tapahtuneen. Muutaman kuukauden päästä yllätin kysymällä uudestaan ihan kesken arkisten askareiden ja tuli niin yllätyksenä, että alkoi totuuksia löytymään.

Raivostuin, en niinkään pettämisestä, vaan suhteen jatkumisesta ja kuukausien valehtelusta.

Tavallaan totuus oli itselle vapautus, koska olin jo mielessäni kyseenalaistanut ihmisen yksiavioisuutta vuosien ajan. Itse ainakin jouduin kamppailemaan omien halujeni ja sen välillä etten halua toista loukata.

Alkuun käytiin asiaa läpi ja mietittiin syitä ja seurauksia. Otin vastuun omasta osuudestani ja ymmärsin miksi tapahtui, niin kuin tapahtui. Eikä mennyt kauaa, kun itse petin ensimmäisen kerran. Siitä ei seurannut minkäänlaisia tunnontuskia.

Meidän suhde parani miehen pettämisen jälkeen, kun puhuttiin asioita läpi. Puhuttiin myös vapaasta suhteesta, mutta miehen mielestä sekään ei tuntunut hyvältä. Mulle tästä kuitenkin tuli vapaa suhde ja mies ilmeisesti katsoo läpi sormien, koska itse kokee aloittaneensa koko sotkun.

Että en sitten tiedä miten näitä suhteita kuuluu elää. Itse en tietenkään millään tavalla ole vihainen tai katkera, kun elän nyt lähinnä sitä suhdemuotoa mikä itselleni parhaiten sopii.

Sun miehes halusi parempaa, etsi sitä, sai sitä ja nyt ansaitsisi parempaa, kun itsekin aloit sählää.

Vierailija
24/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin itsensä pettämistä puhua noita "ei edes kunnolla seissyt" -juttuja... Mitä sillä on väliä seisoiko vai ei. Penis kävi mahdollisesti useita kertoja toisen naisen sisällä. Miten se ei olisi "oikeaa" pettämistä? Uusi seksipartneri jännittää aina enemmän tai vähemmän, silloin on muutenkin luonnollista ettei seiso kunnolla. Ei kerro mistään uskollisuudesta. Hah! 

Vierailija
25/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olisin halunnut lopettaa suhteen heti alkuunsa ... mutta oli sitten vain pakko jatkaa vieraan kanssa paneskelua".

Kamoon mammat, ette kai te nyt oikeasti tuollaista tuubaa niele "lieventävänä selityksenä" ?

Vierailija
26/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
27/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hän on hyvä mies ja kiltti ollut aina. Hän on vain niin helposti vietävissä"

Jep, tässä on sitten ap:n suhteen tulevaisuus. Tulee joku määrätietoisempi kakkonen,  joka vie ukon lopullisesti.

Vierailija
28/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hän on hyvä mies ja kiltti ollut aina. Hän on vain niin helposti vietävissä"

Jep, tässä on sitten ap:n suhteen tulevaisuus. Tulee joku määrätietoisempi kakkonen,  joka vie ukon lopullisesti.

Ukolla on omakin tahto. Ei tahtonut lähteä ensimmäisenkään matkaan ja oppi virheestään. Miksi lähtisi nyt toisen matkaan? Ap

Vierailija
29/30 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olisin halunnut lopettaa suhteen heti alkuunsa ... mutta oli sitten vain pakko jatkaa vieraan kanssa paneskelua".

Kamoon mammat, ette kai te nyt oikeasti tuollaista tuubaa niele "lieventävänä selityksenä" ?

Sehän on vakio selitys. Opetetaan varmaan jossain intissä. "En oikeasti halunnut, sillä ei ollut mulle mitään merkitystä, eikä edes seissyt kunnolla."

Vierailija
30/30 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin narulla kiinni keittiön kaapin oveen, eiköhän se siitä :D Eiköhän ne äijät ihan itse etsi seuraa. Harva sinkku nainen viitsii vaivautua naimisissa olevan miehen vedätettäväksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi