Miksei työttömät voisi kouluttautua bussikuskeiksi?
Alalla on tiettävästi mittava työvoimapula ja koulutus on verrattaen lyhyt.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Selityksiä riittää. Ainoa todellinen syy on, että joutuisi näkemään vaivaa ja ratissa pitää olla selvin päin.
Minulle ainoa todellinen syy on, että joutuisi näkemään. En mitenkään täytä näkövaatimuksia.
Bussinkuljetushommat on jostain syystä ulkoistettu kotoutuville. Meillä on runsaasti ulkomaisia kuskeja, joilla on ollut varaa hankkia raskaan liikenteen ajolupa.
Onko vastaavaa koulutusta suomalaisille työttömille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selityksiä riittää. Ainoa todellinen syy on, että joutuisi näkemään vaivaa ja ratissa pitää olla selvin päin.
Minulle ainoa todellinen syy on, että joutuisi näkemään. En mitenkään täytä näkövaatimuksia.
Mikset hanki silmälaseja?
Vierailija kirjoitti:
Se on linja-autonkuljettaja, ei bussikuski. Eikä todellakaan sovi työ kaikille, vaikka monet niin luulee.
Aivan totta.
Samoin se koodarinkaan homma ei todellakaan kaikille sovi. Nykyään jotenkin kuvitellaan, että siihen voi kuka tahansa kouluttautua ja helppoa on.
Sen verta raivokkaita bussikuskeja olen nähnyt että ihme ettei useammin ajeta sillalta alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset hanki silmälaseja?
Näytätkö minulle lakipykälän, jossa heikkonäköistä vaaditaan hankkimaan lasit tai piilarit?
eri
Vierailija kirjoitti:
D-kortti maksaa 3980e mikäli on valmiiksi C1-, C-, CE- tai D1-kortti, mutta ei ammattipätevyyttä.
Jos on D1- JA C-kortti, mutta ei ammattipätevyyttä hinta on 2490e. Ja viranomaiskulut päälle. Ja sitten pitää vielä kouluttautuakin.
Mistä maksat ku työtön oot?
Sekä bussikuskiksi että yhdistelmän kuljettajaksi on työvoimakoulutuksena jolloin maksaa vain korttien viranomaismaksut.
Vierailija kirjoitti:
Bussinkuljetushommat on jostain syystä ulkoistettu kotoutuville. Meillä on runsaasti ulkomaisia kuskeja, joilla on ollut varaa hankkia raskaan liikenteen ajolupa.
Onko vastaavaa koulutusta suomalaisille työttömille?
On, koko ajan on työvoimakoulutuksena ihan kaikille. Siitä hakemaan vain.
Kiitos vinkistä, taidan hakeutua alalle. Tässä on ollut elämän varrella ongelmia tuon alkoholin ja huumeiden kanssa mutta nyt on toivoa uudesta alusta. Kenties bussikuskina?
t. Työtön.