Joilleki on suuri ponnistus ja unelma kerätä 99 euroa lapsen huvipuistomatkaa varten (linkki)
Tähänkö on tosiaan tultu "hyvinvointivaltiossa" nimeltään Suomi?
https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/tyo-ja-raha/tyoton-…
Aivan järkyttävää.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiton rahankeräys Facebookissa?
Eihän tuo mikään rahankeräys ollut.
Ono sisälukutaito ihan hukassa?
Kerjää rahaa Facebookissa ei ole laiton rahankeräys?
Jos ilmoitus on julkisella seinällä nähtävissä, ollaan helposti siinä tilanteessa, että se on luvanvaraista rahankeräystä, johon yksityishenkilö ei voi lupaa saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ilmoitus on julkisella seinällä nähtävissä, ollaan helposti siinä tilanteessa, että se on luvanvaraista rahankeräystä, johon yksityishenkilö ei voi lupaa saada.
"Sen sijaan meillä on tavaroita, joita emme enää tarvitse. Kävimme yhdessä Fannyn huoneen läpi. Hän sai itse valokuvata vanhat lelunsa, minä hoidin myynnin nettikirppiksellä"...Hetken mielijohteesta kerroin purkkisysteemistämme Facebookissa.... Eräs nainen halusi lahjoittaa Fannylle 50 euroa."
Miten voi olla kyse rahankeräyksestä, jos ei rahaa edes keneltäkään pyydä?
Tuo muuten on ylipäätään väärin, että yksityishenkilö ei voi kerätä itselleen mihinkään rahaa. Keräyksestä voisi olla todella paljon apua monelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sen sijaan meillä on tavaroita, joita emme enää tarvitse. Kävimme yhdessä Fannyn huoneen läpi. Hän sai itse valokuvata vanhat lelunsa, minä hoidin myynnin nettikirppiksellä"...Hetken mielijohteesta kerroin purkkisysteemistämme Facebookissa.... Eräs nainen halusi lahjoittaa Fannylle 50 euroa."
Tuo muuten on ylipäätään väärin, että yksityishenkilö ei voi kerätä itselleen mihinkään rahaa. Keräyksestä voisi olla todella paljon apua monelle.
Tuota noin, tuo juttu fb:ssa jostakin rahapurkista ja lapsen lelujen myynnistä on esitetty varmasti juuri siihen sävyyn, että epäselvyyttä ei ole tullut. Ihmeellisesti ventovieras nainen on osannut sitten lahjoittaa rahaa mammalle.
Mamman on tarvinnut siis kerätä peräti 50 e, josta pieni osa on tullut lapsen tavaroiden myymisestä, wau. En olisi ollenkaan niin sinisilmäinen tämän mamman takia, ei hän ainakaan mikään nero ole, vaan onneton törsääjä, joka opettaa lapsensakin nyt samaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, eihän se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa... Tosin toiset hankkivat itse elantonsa ja toiset kerjäävät.
Vierailija kirjoitti:
Oonko ihan todellisuudesta vieraantunut kun ajattelen ettei kaikkien tarvitse päästä huvipuistoon? Kapitalistisessa yhteiskunnassa johon ollaan kovaa vauhtia lipsumassa, ei kaikilla voi olla kaikkeen varaa. En mäkään lentele kaupunkilomille Eurooppaan, toisin kuin moni kaveri, koska yksinkertaisesti ei ole varaa. Hienoa kuitenkin että lapsen äiti sai tämän 99€ lapselle säästettyä, tosi hyvä äiti.
Kyllä se aika surkea lapsuus on jos ei koskaan pääse huvipuistoon.
Melkoisiksi potseiksi ovat kuitenkin paisuneet ihan persaukisenakin.