Joilleki on suuri ponnistus ja unelma kerätä 99 euroa lapsen huvipuistomatkaa varten (linkki)
Tähänkö on tosiaan tultu "hyvinvointivaltiossa" nimeltään Suomi?
https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/tyo-ja-raha/tyoton-…
Aivan järkyttävää.
Kommentit (26)
Niin, jos on työtön tai rahat vähissä muuten niin toki ylimääräisiä menoja varten joutuu säästämään ja miettimään mistä rahan ottaa. Yleensä fiksu rahankäyttäjä pystyy ennakoimalla tuollaiset säästämään pienistäkin tuloista.
Miten tuo voi olla mahdollistakaan?
Minulla menisi 2-3 kuukautta säästää kokoon satanen, ja sekin onnistuisi vain jos ei tulisi yllättäviä kuluja kuten esim. terveydenhoitokulut. En ymmärrä miten se on kenellekään yllätys että köyhillä ei ole rahaa käyttä hullutuksiin ilman säästämistä?
Mikä tuossa nyt on järkyttävää?
Hän käyttää liikaa rahaa tuloihin nähden, niinhän siinä lukee että tuloilla olisi selvinnyt mutta hän tuhlasi liikaa.
Se järkyttää että näitä ihmisiä on aina vain enemmän
Mun sympatiat katosi tuossa kohtaa kun sanoo että olisi periaattessa pitänyt tulla palkallaan toimeen. Onhan näitä nähty.
Hyvä kuitenkin että lapsi pääsi huvipuistoon.
99 euroa josta 50 e saatiin lahjoituksena?
Aikuinen voi tinkiä omasta ruuastaan, tupakka ja alkoholi pois niin pääsee lapsi huvipuistoon 👍
Mielenkiintoista ajatella niin, että ensin tuhlailen rahojani vähän sinne ja tänne vaikka tiedän, että tuloni eivät riitä kaikkeen. Sen jälkeen ryhdyn lapsen kanssa haaveilemaan huvipuistoreissusta ja sen rahoittaakseni myyn niitä tavaroita, joita en alunperinkään oikeasti tarvinnut. Lisäksi muistan mainita avioeron, joka kertoo siitä, että perheen yhteisten rahojen ansiosta (miehen maksaessa) vasta eron jälkeen olen joutunut tilanteeseen, jossa pitää itse olla aikuinen.
Mistä näitä ihmisiä oikein tulee?
nimimerkillä 1700 e/kk netto, yh ja silti kaukana ulosotosta.
Kannaatko perustaa kukkakauppa, jos ei ole yhtään pääomaa
Harmi, ettei hän tunne ketään, joka on huvipuistossa töissä. Siitä vois olla apua.
En ymmärrä mikä näiden lehtijuttujen tarkoitus on? Kertoa kuinka köyhä on reipas ja ahkera? Vai tässä tapauksessa, mainostaa kukkakauppaa?
Tammikuusta alkaen 20 e joka lapsilisästä sivuun niin kesäkuuhun mennessä on huvipuistorahat kasassa.
Kukkakauppa se vasta varsinainen rahasampo on.
Vierailija kirjoitti:
Mun sympatiat katosi tuossa kohtaa kun sanoo että olisi periaattessa pitänyt tulla palkallaan toimeen. Onhan näitä nähty.
Hyvä kuitenkin että lapsi pääsi huvipuistoon.
Luitko sinä artikkelin huolimattomasti vai tarkoituksellisen valikoivasti? Tämä henkilö on tällä hetkellä työtön eikä saa palkkaa.
Vai elätkö sinä omassa elämässäsikin menneisyydessä?
Vierailija kirjoitti:
Laiton rahankeräys Facebookissa?
Eihän tuo mikään rahankeräys ollut.
Ono sisälukutaito ihan hukassa?
Oonko ihan todellisuudesta vieraantunut kun ajattelen ettei kaikkien tarvitse päästä huvipuistoon? Kapitalistisessa yhteiskunnassa johon ollaan kovaa vauhtia lipsumassa, ei kaikilla voi olla kaikkeen varaa. En mäkään lentele kaupunkilomille Eurooppaan, toisin kuin moni kaveri, koska yksinkertaisesti ei ole varaa. Hienoa kuitenkin että lapsen äiti sai tämän 99€ lapselle säästettyä, tosi hyvä äiti.
Vierailija kirjoitti:
Oonko ihan todellisuudesta vieraantunut kun ajattelen ettei kaikkien tarvitse päästä huvipuistoon? Kapitalistisessa yhteiskunnassa johon ollaan kovaa vauhtia lipsumassa, ei kaikilla voi olla kaikkeen varaa. En mäkään lentele kaupunkilomille Eurooppaan, toisin kuin moni kaveri, koska yksinkertaisesti ei ole varaa. Hienoa kuitenkin että lapsen äiti sai tämän 99€ lapselle säästettyä, tosi hyvä äiti.
Tässä oli kyse lapsen unelman toteuttamsiesta. Oli varmasti tuolle lapselle iso juttu. On mielestäni todella hienoa, että äiti noin kekseliäästi yritti toteuttaa lapsen toiveen, ja että monet ihmiset myös auttoivat.
Miksi kirjoitukseni oli poistettu? Kirjoitin siinä, että olen täysin varma, että jos tämän rouvan tekemisiä hieman seuraisi ja järkeistäisi niin saisi helposti säästöön isomman summan rahaa kuin se 19 e mitä häneltä kuulema jäi.
Ihan itsestä se on kiinni miten elää ja mihin rahansa humputtelee.
Sitä mietin, että mistä ihmeestä siihen ihmeen kukkakauppaan rahoitus on tullut. Mielestäni se ei ole mitenkään kovin kummoinen rahasampo, vaan rahat ovat kiinni rehuissa, joita ihmiset eivät ehkä osta. Tai sitten jossakin typerässä oheistavarasälässä. Jos kukkakaupasta saa ostaa Amarylliksen 20-25 eurolla ja täsmälleen samanlaisen Prismasta 6 eurolla, niin ainakin minä ostan kukkani Prismasta.
Siis 99 euroa? Puolen päivän palkka?