Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajatteleeko jotkut oikeasti että masentunutta auttaa jos pääsee tekemään töitä ja pääsee sosiaalisiin tilanteisiin?

Vierailija
22.02.2020 |

"Jos joku on masentunut niin häntä auttaa jos hänellä on jotain töitä tehtäväksi ja häntä auttaa jos hän pääsee muiden ihmisten seuraan. Sosiaalinen ympäristö vähentää masentuneisuutta." Ajatteleeko jotkut oikeasti noin vai sanooko ihmiset noin vain piloillaan? Onko ihmiset ihan pihalla?
Kun oikeastihan on juurikin päinvastoin. Jos on masentunut niin tarvitsee taukoa työnteosta ja sosiaalisuudesta. Useinhan masennus saattaa jopa johtuakin liiasta työnteosta tai vielä useammin liiasta sosiaalisesta kanssakäymisestä. Jos sosiaalinen kanssakäyminen on ongelman aiheuttanut niin ei sosiaalinen kanssakäyminen ongelmaa korjaa. Vai?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko pitää terveenä.

Vierailija
2/28 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnteko pitää terveenä.

Kyllä, varsinkin silloin kun se sairastuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan ihan masennuksen syistä. Esim minulla traumat= ei auta yhtään että pitää tehdä kamalien ihmisten kanssa kaikkea pskaa mikä ei yhtään kiinnosta. Sen sijaan auttaisi jos pääsisi hoitoon jonnekin kauniiseen paikkaan missä on kivoja ihmisiä (vaikka olisivatkin palkkansa takia kivoja mutta silti).

Vierailija
4/28 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua auttaisi.

Vierailija
5/28 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnteko pitää terveenä.

Niin. Mitä enemmän töitä tekee sitä terveemmäksi tulee.

Vierailija
6/28 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneet ovat saamattomia laiskajaakkoja ilman selkärankaa.

Vierailija
7/28 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi auttaa.

Vierailija
8/28 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kivaa seuraa ja mielekäs työ. Ilkeät ihmiset ja ahdistava, turhauttava työ jossa saat haukkuja tuskin parantaa kenenkään oloa.

Vierailija
9/28 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnteko pitää terveenä.

Ja vapauttaa ..

Zinc

Vierailija
10/28 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentuneet ovat saamattomia laiskajaakkoja ilman selkärankaa.

Ei tunnu kuule missään.

Vierailija
11/28 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein auttaa. toki joskus jos on tosi korkeat tavoitteet ja sitten tarjotaan työtä jossa siirretään palikoita laatikosta toiseen niin ei auta, mutta suurin syy masennukseen yleensä on , että ei ole rahaa toteuttaa itseään. 

Vierailija
12/28 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua työnteko on auttanut. Olen kärsinyt keskivaikeasta masennuksesta vuosikausia. Töissä tiedetään tilanteestani ja teen osittain kevennettyä työtä. Joskus olen joutunut olemaan sairauslomallaja joskus lepo on auttanut. En kuitenkaan usko, että jatkuvaksi kotona oleminen auttaisi minua. Hyvä siis, että minulla on työ ja siellä ihmisiä ympärillä.

Vierailija
13/28 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa sos. tilanteiden pelko kurissa sillä tavalla että uskaltaisi mennä edes työhaastatteluun. Voishan sitä kokeilla nyt kun on alkanut mennä taas paremmin mutta ei. Kukaan ei oikein pidä minusta enkä osaa muuttua niin sehän siinä sosialisoinnissa pelottaa ja estää sen.

Vierailija
14/28 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on masentunut ja yksinäinen, niin silloinhan se auttaa siihen yksinäisyyteen ja sitä kautta ehkä myös masennukseen. Muutoin ei kyllä auta.

Vierailija
15/28 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei. - Masentuneisuus on nykyään saanut niin laajan merkityssisällön, että en olisi yllättynyt, jos joku näinkin aattelisi; jopa "masentunut" itse saattaa ajatella, että töihin pääseminen saattaisi parantaa oloa, eritysesti jos on ollut vaikka vuosia työtömänä. - Ja samasta syysä sosiaalisiin tilaneisiin pääseminen saattaa olla osalle "masentuneista" haaveena, koska pitkäaikainen työttömyys on saattanut hyvin rajata ja kavenaa mahdollisuuksia sosiaaliseen kanssakäymiseen    

Vierailija
16/28 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika use Hyin auttaa. toki joskus jos on tosi korkeat tavoitteet ja sitten tarjotaan työtä jossa siirretään palikoita laatikosta toiseen niin ei auta, mutta suurin syy masennukseen yleensä on , että ei ole rahaa toteuttaa itseään. 

Ai masennus johtuu rahanpuutteesta. No tätä on helppo testata antamalla masentuneelle rahaa. Epäilen kyllä, että masennus ei tällä konstilla parane.

17/28 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos joku on masentunut niin häntä auttaa jos hänellä on jotain töitä tehtäväksi ja häntä auttaa jos hän pääsee muiden ihmisten seuraan. Sosiaalinen ympäristö vähentää masentuneisuutta." Ajatteleeko jotkut oikeasti noin vai sanooko ihmiset noin vain piloillaan? Onko ihmiset ihan pihalla?

Kun oikeastihan on juurikin päinvastoin. Jos on masentunut niin tarvitsee taukoa työnteosta ja sosiaalisuudesta. Useinhan masennus saattaa jopa johtuakin liiasta työnteosta tai vielä useammin liiasta sosiaalisesta kanssakäymisestä. Jos sosiaalinen kanssakäyminen on ongelman aiheuttanut niin ei sosiaalinen kanssakäyminen ongelmaa korjaa. Vai?

No kyllä mä uskon, että esim. mun veljeä auttaa. Ennen työpaikkaa hän oli kaiken aikaa kotonaan (kävi kaupassa ja metsälenkeillä, mutta ei juuri koskaan nähnyt ketään ihmisiä tms). Nyt hänellä on syy nousta aikaisin, päivässä on vähemmän aikaa miettiä ikäviä asioita, näkee ihmisiä, saa rahaa ja lisäksi sosiaalinen status nousi: ennen hän oli työtön ja nyt häne on työllinen, vaikkakaan ei toiveduunissaan... Nyt hän miettii auton ostoa, jotta pääsee reissaamaan. Toki on edelleen aika erakko ja kysyttäessä ei kuulemma olo ole sen kummempi. Mutta uskon, että pitkällä aikavälillä on hyvä, että käyttää päivät työntekoon eikä netissä roikkumiseen..

Vierailija
18/28 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos masennus on reaktiivista ja johtuu sosiaalisten kontaktien ja mielekkään tekemisen puutteesta niin kyllä.

Masennuksen syitä on monia.

Joskus se on silkkaa aivokemiaa.

Vierailija
19/28 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä31931 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä uskon, että esim. mun veljeä auttaa. Ennen työpaikkaa hän oli kaiken aikaa kotonaan (kävi kaupassa ja metsälenkeillä, mutta ei juuri koskaan nähnyt ketään ihmisiä tms). Nyt hänellä on syy nousta aikaisin, päivässä on vähemmän aikaa miettiä ikäviä asioita, näkee ihmisiä, saa rahaa ja lisäksi sosiaalinen status nousi: ennen hän oli työtön ja nyt häne on työllinen, vaikkakaan ei toiveduunissaan... Nyt hän miettii auton ostoa, jotta pääsee reissaamaan. Toki on edelleen aika erakko ja kysyttäessä ei kuulemma olo ole sen kummempi. Mutta uskon, että pitkällä aikavälillä on hyvä, että käyttää päivät työntekoon eikä netissä roikkumiseen..

Hyvä veljellesi, itselläni kyllä on ihan eri syyt masennukseen.

Vierailija
20/28 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Jos masennus on reaktiivista ja johtuu sosiaalisten kontaktien ja mielekkään tekemisen puutteesta niin kyllä.

Masennuksen syitä on monia.

Joskus se on silkkaa aivokemiaa.

Joo, avainsana sosiaalisuus ja mielekkyys. Eli työssä edes joidenkin ihmisten pitää olla edes ihan ok ja työn edes jollain lailla mielekästä.