Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla kitsaita ei auttavaisia lasten isovanhempia?

96533
22.02.2020 |

Tuntuu, kaikkien kaverieni lasten isovanhemmat kuskaa viikottain lastenlapsia harrastuksiin, ostavat kaikkea, tulevat joka asiassa apuun jne. Mun edesmenneet vanhemmat, vähän auttoivat, ja rahallisesti ei oikeastaan mitään. Miehen vanhemmat käsittämättömiä. Eläkkeellä, ei muuta kuin aikaa, vain pari lastenlasta mutta ikinä eivät kysy tarvitsemmeko apua. Pitää itse sitten väkisin kysyä, voiko poika tulla käymään. Ikinä eivät ole poikaa vieneet yhtikäs mihinkään, ei ikinä. Mitään ei ole saanut, paitsi jotain pientä synttärinä ja jouluna. Myöskään me emme ole ikinä saaneet mitään. Ja ihan keskituloisia ovat. Olen niin kateellinen, kun tuntuu, kaikkien kaverieni vanhemmat koko ajan apuna ja saavat vaikka mitä, monet maksaa kaikki harrastusmaksut, antavat ennakkoperintönä mökkiä jne.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on loinen.

Vierailija
2/14 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse, omin rahoin maksetaan eläminen. Ja omat rahat käytetään tämän elämän aikana itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä ole jo perinyt vanhempasi?

Eikä se tavaravyöry mikään autuaaksi tekevä asia ole. Meille tuli tavaraa, ihan käsittämättömiä määriä. Liian pientä ja suurta vaatetta, järkyttävän rumia sisustustuotteista, joille oli jo etukäteen päätetty paikka jne. Kielletty tuomasta mitään, uskottiin vasta kun vietiin ne ruskeat taidelasit, matto jne takaisin. Kirsikkana kakussa meillä käytiin kyyläämässä, että mummun löydöt on päivittäin käytössä. Käytännössä en olisi ikinä saanut pukea lasta kuin mummun tuomiin vaatteisiin.

Niin, että ei ne isovanhemmat aina pelkästään ilo ole. Ja tuo mummu ei ikinä hoida mun lapsia, luottamus nolla.

Vierailija
4/14 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on jotenkin tosi lunttua automaattisesti olettaa, että isovanhemmat osallistuvat lasten säännölliseen hoitamiseen ja kuskaamiseen. Jos isovanhemmat ovat itse tosi innokkaita, mikäs siinä, mutta moni ihminen varmaan haluaa omat lapsensa vuosikaudet hoidettuaan huilata ja elää omaa merkityksellistä elämää ilman että sama muksukierros alkaa alusta uudelleen. En näe tässä mitään ihmeellistä. Lähinnä opportunistiin oppineet avuttomat loissirkat täällä peräävät apua joka kolkasta.

Vierailija
5/14 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on väärin, että nyt on perhepoliittisista syistä ehdotettu, että isovanhemmat muuttavat lapsiperheen kanssa yhteen. Isovanhemmat saisivat ansiodannaista, jos jäävät hoitamaan lapsenlapsia. Jne.

Me isovanhemmat olemme osuutemme tehneet.

Minulla ainoa lapsi perheineen asuu ulkomailla. Onneksi.

Tapaan heitä 4 kertaa vuodessa, ja se on riittävästi.

Vierailija
6/14 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas. En ole koskaan edes ajatellut, että isovanhempien pitäisi kuskata lapsenlapsia jonnekin. Ajatuskin tuntuu tosi oudolle.

Vierailija
7/14 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia kuin mieheni vanhemmat. Eivät auta. Ovat typerryttävän itsekkäitä ihan joka tavalla. Olen itse auttavainen ja toiset huomioon ottava ja antelias. On ollut painajaista katsoa sitä, miten vastenmielisen itsekäs joku voi olla.

Vierailija
8/14 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhemmat antaa jouluna ja synttäreinä lapselle lahjan. Ottavat lapsen yökylään kerran tai kaksi kuussa. Pääsiäisenä lapsi voi saada pari suklaamunaa. Ihan normaalia, mitään enempää en osaa odottaa. Miksi ihmeessä heidän pitäisi antaa meille rahaa tai maksaa lapsen harrastuksia? Ihan parasta on se että jaksavat pelata lapsen kanssa lautapelejä.

Miehen äiti taas "auttaa" tuomalla lastenvaatteita jotka on ihan kamalia ja usein väärän kokoisia. Parempi kun ei toisi mitään.

Vierailija
9/14 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä automaatio se pitäisi olla, että isovanhemmat jäätyään eläkkeelle ryhtyisivät uudestaan töihin hoitamaan lapsenlapsiaan?

Monet kun saa viimein kymmenien vuosien päästä sellaisen elämäntilanteen, ettei ole mitään pakollisia menoja, saa olla ihan rauhassa, tehdä mitä tykkää tai olla tekemättä mitään, ja sitten pitäisikin olla viemässä lapsenlapsia sinne ja tänne, antaa ja ostaa sitä ja tätä.  Hemmetti kun on neljäkymmentä vuotta tehnyt töitä, noussut joka aamu lähtemään, satoi tai paistoi, siinä samalla hoitanut kaikki muut asiat, niin vielä vaan pitäisi jaksaa ja jaksaa.  

Eikä kaikki vaan ole mitään niin lapsirakkaita tai sellaisia, että jaksavat olla lasten kanssa, kuunnella koko ajan lasten mekastusta, olla koko ajan valmiina antamaan jotain ja tekemään jotain, pukemaan, riisumaan, pesemään ja höpöttämään lasten kanssa...  uskokaa nyt, ei kaikki vaan jaksa!!!!!

Ja rahaakin pitäisi antaa????   Eläkkeelle jäätyä tulot pienenevät huomattavasti.  Eikö edes sitä pientä eläkettään saa käyttää viimein jo omaan itseensä?  Siitäkin jotenkin pitäisi riittää vielä aikuisen lapsensa perheelle?  

Ja tottakai, anopista ja apestahan tässä taas on kyse, kuinkas muuten.  Omat vanhemmat siis kuolleet, no jättivätkö sinut perinnöttä vai miten?  

Vierailija
10/14 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isovanhemmat muistaa tasan kerran vuodessa: syntymäpäivänä! (silloinkin mahdollisimman halpa lahja! Vaikka varaa olisi, matkusteluun menee paljon. Ei siinä mitään, kiva heille. Mutta tuntuu ettei anneta mitään arvoa omille jälkeläisille)

Olisi niin ihanaa, kun olisivat kiinnostuneita lapsenlapsestaan; joskus yökylää, edes muutamia kertoja vuodessa veisivät vaikka puistoon tms.

Ei mitään rahankerjuuta, kuten jotkut olettaa! Vaan tavallista huomioimista :)

Vierailija
11/14 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveries vanhemmat on antaneet niille ennakkoperintönä mökkiä sun muuta, no sullahan kuuluis nyt sitten olla se sun perinnöksi saama mökki, joten mitä valitat?  Jos kerran sun vanhemmat on kuolleet.   Appivanhemmiltas tulevat perinnöt ei ole sun asiasi.  Saati ennakkoperinnöt.  Suurin osa ihmisistä ei mitään ennakkoperintöjä mistään saa ja suurin osa ei myöskään peri mitään merkittävää omaisuutta, ei rahaa eikä tavaraa.  

Sä vaan laitat heti korvan taa jos joku sanoo jotain isovanhemmilta saaneensa, ja ikään kuin se olisi sulta pois.  Ei ole. 

Jos sulla on poikalapsi, niin aikanaan tulet saamaan ittellesi miniän, joka sitten kärkkyy sulta hoitoapua ja rahaa, valmistaudu siihen ja varaudu kaikin tavoin.  

Vierailija
12/14 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nyt vaikuttaa keskustelun perusteella siltä, että isovanhempia on olemassa vain kahdenlaisia: niitä, jotka eivät osallistu mitenkään lastenlastensa elämään, ja niitä, jotka tuppautuvat liikaakin? Itse haluaisin olla tekemisissä juuri sopivasti, jos minulle joskus lastenlapsia ilmaantuu. Sopisin selkeät pelisäännöt ja vaikkapa joka kuukausi yhden viikonlopun, milloin vanhemmat saisivat omaa aikaa ja pienet voisivat tulla yökylään. En tuppautuisi kylään enkä ostaisi mitään kysymättä toiveita ja tarpeita. Pitäisin kiinni omasta ajastani ja harrastuksistani kuten tähänkin asti.

Vierailija
13/14 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani on koko ikänsä ollut periaate, että kaikki tulee toimiin omillaan. Sitä periaatetta noudattaen en ole vaivannut heitä sen enempää omilla ongelmillani kuin vaikka lastenhoidolla. Lapsenlapsi jäi vieraaksi, mutta tärkeämpää heille oli monenlainen muu toiminta. Nyt sitten yli 80-vuotiaat vänisevät, että kukaan ei auta. On tehnyt mieli sanoa, että eikös kaikkien jne. Tai että sitä saa, mitä tilaa.

Vierailija
14/14 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on vain itseesi verrattuna varakkaampi tuttavapiiri . Sukulaisilla varaa antaa mökkejä ja ennakkoperintöjä. On vanhempia, joille pitää antaa rahaa koska eläke ei riitä. Lisäksi jos tarpeeksi vanhoja, pitää heitä kuskata. Sinä olet hyvässä asemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan