Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsamielenosoituksen video "laihdutuskuuri ei voi olla kehopositiivinen"

Vierailija
22.02.2020 |

Onko muut katsonut?

Tuli paha mieli tuon naisen puolesta, ei selvästi ole kaikki ihan hyvin hänellä. Kiroilee kauheasti ja vastustaa henkeen ja vereen laihduttamista. Puhuu jatkuvasti syrjimisestä vaikka esim. minä en ole koko aikuiselämäni aikana huomannut, että lihavia syrjittäisiin.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videolla "ylipaino ei ole neutraali sana" hän puhuu miten kyseistä sanaa ei pitäisi käyttää. Ei kai sitä ole haukkumasanaksi tarkoitettu vaan tarvitaan esim. terveydenhuollossa kun puhutaan optimaalisesta painosta?

Vierailija
2/61 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse lihava? Jos et, niin ei ole ihme, ettet ole huomannut lihavia syrjittävän. Vähän sama asia kuin jos näin valkoisena kantasuomalaisena sanoisin etten ole huomannut, että suomalaisessa yhteiskunnassa olisi rasismia. Tai en ole huomannut, että pyörätuolilla ei pääse joka paikkaan tms. Kyllä lihavuudesta syrjitään ihan ala-asteelta lähtien. Tai vaikkei niin suoraviivaisesti syrjittäisi, niin on se silti hyvin vahva "huonouden" merkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse lihava? Jos et, niin ei ole ihme, ettet ole huomannut lihavia syrjittävän. Vähän sama asia kuin jos näin valkoisena kantasuomalaisena sanoisin etten ole huomannut, että suomalaisessa yhteiskunnassa olisi rasismia. Tai en ole huomannut, että pyörätuolilla ei pääse joka paikkaan tms. Kyllä lihavuudesta syrjitään ihan ala-asteelta lähtien. Tai vaikkei niin suoraviivaisesti syrjittäisi, niin on se silti hyvin vahva "huonouden" merkki.

En ole lihava, mutta olen normaalipainon ylärajoilla. Ja tottakai syrjintä ja kiusaaminen on väärin, mutta vaikea uskoa että aikuiset haukkuisivat tai syrjisivät painon takia. Tuntuu, että nykyään sallitumpana pidetään hoikkien ulkonäköön ja syömisiin puuttumista. Vaikka itse en ole hoikkaa nähnytkään niin silti välillä saan kuulla (usein ylipainoisilta ihmisiltä) että olen liian laiha. Ei sekään tunnu mukavalta. Tiedän että lapsilla kiusaamista tapahtuu tosi paljon ja se on todella väärin.

Mun mielestä kaikkien painosta riippumatta kannattaisi rakastaa omaa kehoaan. Tuon naisen videoista vaan tulee sellainen olo, että hän on kauheasti painon pudottamista vastaan vaikka se tehtäisiinkin terveyden, ei ulkonäön takia.

Vierailija
4/61 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, laihdutuskuurit on muutenki vähän höpsöjä eikä ne monesti toimi. Pitää tehdä kokonaan muutos elämäntapoihin eikä mitään kuureja. Mutta sitähän tuo vatsamielenosoitus ei tietenkään tarkoittanut, hänen mukaansa pitää olla vaikka sairaalloisen lihava ylpeydellä eikä grammaakaan saa painoa pudottaa!

Vierailija
5/61 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuiko hän siis nimenomaan kuureista, eikä laihtumisesta ylipäätään? Itse nimenomaan onnistuin laihtumaan kehopositiivisuuden takia ja olen onnellisempi kuin vuosiin. En aloittanut mitään kuuria, vaan opettelin uudet elämäntavat.

Vierailija
6/61 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuiko hän siis nimenomaan kuureista, eikä laihtumisesta ylipäätään? Itse nimenomaan onnistuin laihtumaan kehopositiivisuuden takia ja olen onnellisempi kuin vuosiin. En aloittanut mitään kuuria, vaan opettelin uudet elämäntavat.

Minun käsittääkseni puhui laihduttamisesta ylipäätään ei mistään tiukoista dieeteistä.

Vierailija
7/61 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Videolla "ylipaino ei ole neutraali sana" hän puhuu miten kyseistä sanaa ei pitäisi käyttää. Ei kai sitä ole haukkumasanaksi tarkoitettu vaan tarvitaan esim. terveydenhuollossa kun puhutaan optimaalisesta painosta?

Kannattaa käyttää ennemmin neutraalia sanaaa obesideetti.

Vierailija
8/61 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käyttää ennemmin neutraalia sanaaa obesideetti.

Se kirjoitetaan obesiteetti. Lisäksi ylipaino ja obesiteetti eivät ole täysin synonyymejä. Ylipaino tarkoittaa BMI yli 25 ja obeesi yli 30.

Vierailija
9/61 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla ihan niin sinut ylipainonsa kanssa kuin väittää.

Vierailija
10/61 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskiaktivistit ovat sitä mieltä ettäei ole mitään terveydelle optimistista painoa, lihavuus ei liity lainkaan terveyteen ja edes terveydenhuollossa ei saisi puhua painosta.

Vierailija
11/61 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Tytti <3 Vain koirat juoksevat luiden perässä

Vierailija
12/61 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, laihdutuskuurit on muutenki vähän höpsöjä eikä ne monesti toimi. Pitää tehdä kokonaan muutos elämäntapoihin eikä mitään kuureja. Mutta sitähän tuo vatsamielenosoitus ei tietenkään tarkoittanut, hänen mukaansa pitää olla vaikka sairaalloisen lihava ylpeydellä eikä grammaakaan saa painoa pudottaa!

Mun mielestä itsestään saa olla ylpeä, vaikka olisikin lihava.

Vierailija
13/61 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytti ja Iida ovat ihania muhkeita naisia.

Terveisin Seppo

Vierailija
14/61 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana Tytti <3 Vain koirat juoksevat luiden perässä

Ja sinä et pidä tätä mitenkään hoikkien haukkumisena?

Miksi se muuten on, että lihavuutta saa ihailla, mutta laihuutta ei? On tosi hyvä saada jotain vaarallisen ylipainoisten ihmisten kuvia muotilehtiin ja samaan aikaan yritetään kieltää laihojen ihmisten käyttäminen malleina. 

Ja saisiko linkin siihen videoon?

Vierailija
15/61 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan tämä alkuperäinen video?

Vierailija
16/61 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä itsestään saa olla ylpeä, vaikka olisikin lihava.

No eihän sitä kukaan ole kieltämässä. Ihan samalla tavalla se anorektikko saa olla ylpeä.

Vierailija
17/61 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan tämä alkuperäinen video?

Ylipainon laihduttaminen ei ole "itsestään huolta pitämistä". Mä en kestä!

Uskooko joku täällä tuohon?

Vierailija
18/61 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman naisen mielestä ennen ja jälkeen -kuvia ei myöskään saisi julkaista jos on laihduttanut. Saakohan julkaista kuvia joissa näytetään millaista tulosta on saanut aikaan salilla lihasten kasvatuksen muodossa?

Vierailija
19/61 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Body positiivisuus on toisaalta hyvä asia suvaitsevaisuuden kannalta, mutta ei epäterveellisiä elämäntapoja tule jalustalle nostaa.   

Vierailija
20/61 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman naisen mielestä ennen ja jälkeen -kuvia ei myöskään saisi julkaista jos on laihduttanut. Saakohan julkaista kuvia joissa näytetään millaista tulosta on saanut aikaan salilla lihasten kasvatuksen muodossa?

Saakohan tulevaisuudessa julkaista kuvaa, jossa esittelee vaikka hiusten kasvatuksen tuloksia? Sehän voi loukata ja triggeröidä kaljuuntuvia ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi