Tuleeko nainen 2. lapsen myötä vääjäämättä löysämahaiseksi ja rupsahtaneeksi? :(
Minulla on tästä aito huoli koska tuntuu että monet tutut joilla 2 lasta ovat paljon huonommassa kunnossa ja " vanhentuneen" oloisia verrattuna kun lapsia oli vasta 1.
Kommentit (20)
oli ekan lapsen jälkeen kaunis ja hehkeä.
Tokan lapsen jälkeen harmaa ja kulahtanut.
Olen alkanut pelätä ihan samaa kuin ap :(
vaikutat nimittäin niin itsekeskeiseltä, että taitaa lapsen tarpeet jäädä vähemmälle huomiolle...
Ei pidä paikkaansa!!! Riippuu itestä, ei pidä päästää itseä kulahtamaan jos ei halua! Ei se lasten lukumäärä siihen vaikuta!
Olen ihan hoikka (173cm/61kg) mutta maha on löysää nahkaa... ja ne raskausarvet. :-|
enkä muutenkaan yhtään rupsahtaneempi kuin samanikäiset lapsettomat tai yksi tai kaksilapsiset kaverini. Nykyään lisäksi itsevarmempi. Ainoa miinus on roikkuvat rinnat jotka ei kyllä olleet kiinteät alunperinkään.
Sensijaan voin sanoa että pinnani on lyhentynyt melko lailla ;-(
Tiedän monta äitiä, joilla kaksi lasta ja ovat samoissa mitoissa kuin ennen lapsia. Litteät mahat, ilman hysteeristä jumppaamista ja laihduttamista. Ja todella pirteän näköisiä, oloisia. Ovat siinä 30 molemmin puolin. Vanhempina lapset saaneet toki näyttävät vanhemmilta iänkin puolesta, ei vain lasten tai esim yövalvomisíen vuoksi.
Ja hei, minullakin kaksi lasta. Ja olen hoikka, saman näköinen ja painoinen kuin ennen lapsia. Pidän itsestäni huolta. Tykkään kauniista vaatteista, kengistä, laukuista ym, aivan kuin ennen lapsiakin.
Moni nuorempikin ja jolla ei lapsia, näyttää rupsahtaneelta, maha roikkuu, kauheet silmäpussit ym.
en toDEllAKAAN halua rääkätä vartaloani enää yhdenkään raskauden verran! Niinhän sitä sanotaan että raskaus on luonnollista, mutta en tiedä urheilijoille kun sattuu niin S********* kun vatsalihakset venyy ja siihen päälle kosmeettiset haitat.
Se että on kiinnostunut ulkonäöstään ei tietääkseni sulje pois hyvää äiteyttä???
T: 3
täällä 2 lasta maailmaan saattanut äiti, ikää 25v, mutta joskus luullaan 18v tyttöseksi...
painoa noin 6kg vähemmän kun ennen ekaa raskautta, löysää ei missään, mahassa huomattavasti paremmat lihakset nyt, kun ennen lapsia.
iloinen, reipas ja pirteä mamma olen, ja minulle tod lapset ja heidän hyvinvointinsa tulee aina edellä ihan kaikessa, eli vaikka itse hyvässä ja timmissä kunnossa olen, niin se ei ole pois lapsiltani...
niin ja kyllä, joskus oikeesti oikein nolottaa kun on muka liian laiha kulkemaan tuolla lasten kanssa ja liian trendikäs, kun mammojen " pitäisi" olla rupsaHTANEITA, VÄSYNEITÄ KIUKKUISIA AKKOJA, MINÄ EN OLE, ENKÄ TULE :)
ja ainakin yksi lapsonen olisi vielä haaveissa! :))))
Kahden lapsen äitinä voin itsekkin sanoa ettei sitä aikaa omaan itseen enää niin vain löydykkään, varsinkin kun lapset ovat vielä pieniä. Minulla lähti kuitenkin raskauskilot toiseltakin lapselta n.1kk aikana. Ja samalta näytän kuin 1. lapsen jälkeenkin. Meikkausta ja hiustenlaittoa en jätä väliin vaikka kuinka kiire olisi. Ja ruokavalioonhan voi itse vaikuttaa..Liikuntaa voi harrastaa vaikka kärryjä työnnellen, mutta valitettavan moni äiti näyttää tyytyvän vain ja ainoastaan " lapsen tahtiin" kävelyyn (tottakai niin pitääkin välillä tehdä,mutta lapset viihtyvät kyllä kyydissäkin välillä)), eihän siinä paljoa kiinteydy! Eli ei sitä vääjämättä sellaiseksi tule, itseä niskasta vain kiinni :)
Olen tavannut rupsahtaneen näköisiä lapsettomia 25-vuotiaita ja myös erittäin hehkeän ja tyttömäisen ulkomuodon omaavan viiden lapsen äidin ja useita kolmen lapsen äitejä timmissä kunnossa.
että en halua enää enempää lapsia. Kyllä täälläkin taas on pätemisen aiheet, siihen vatsalihasten palautumiseen tai venyneen ihon palautumiseen, raskausarpien tuloon jne kun ei voi itse vaikuttaa, vaa nniitä tulee jos tuuri on huono
Kaipa se on jostain muusta kiinni kuin mistään vääjäämättömästä luonnonlaista. Itsestään voi pitää huolta myös kahden lapsen kanssa....Mä en ensinnäkään todellakaan usko siihen, että joillekin ihmisille simsalabim kertyisi 30 lisäkiloa raskaudesta " ihan vaan pelkkiä tomaatteja" syömällä, kuten täällä on usein kirjoitettu. Se ei ole mahdollista. Samoinkaan ei ole mitään luonnonlakia, jonka mukaan kiloja tulisi enemmän toisen lapsen raskauden aikana. Väsymystä voi olla enemmän mutta silloin kannattaa kyllä löysätä kotitöistä ja ottaa lasten kanssa päiväunet yhtä aikaa. Kunnosta pitää pitää huolta, samoin ihosta jne. On paljon tekosyitä, joiden perimmäinen tekosyy on laiskuus (en itsekään todellakaan jaksa aina lähteä liikkumaan vaikka pitäisi jne.).
kunnossa kuin ensimmäisen. Ei kyllä johdu pelkästään lapsen saannista. Onhan nyt tietenkin vähemmän aikaa kuin yhden lapsen kanssa. Omalla kohdallani syy on kuitenkin lähinnä siinä, että mahdollisuuksia liikuntaan on vähemmän kuin esikoisen aikaan. Asuntaan kauempana mummoloista ja mies tekee enemmän työmatkoja kuin esikoisen aikaan. Lisäksi teloin jalkani heti synnytyksen jälkeen, joten puoleen vuoteen en pystynyt edes kävelemään pitempiä lenkkejä. Mutta nyt kun olen päässyt liikkeelle, niin on kilot alkaneet lähteä. Itsekuriahan tässä vaan tarvitaan.
ikää nyt 32v ja nuoremmaksi usein luullaan ja ihmetellään että sullako on jo lapsia vai??!!
eli itsestä on kiinni tuo rupsahtaminen!
tykkään ostaa muotivaatteita ja meikata, hiuksetkin osaan pestä!
mutten ole silti mikään trendipelle,
olen paljon myös verkkareissa, mutta siistinä!!
kiloja olen muutamia joutunut laihduttamaan,
mutta ns. normaalipainoinen olen...
eli jokainen hoitaa itseään niinkun jaksaa ja haluaa!!!
ei saa yleistää!!!
Minulla 2 alle 5v lasta ja ikää 30v.
Vikan 3kk aikana käynyt vuosien tauon jälkeen 2x " humputtelemassa" ja kummallakin kerralla ollut kovasti vientiä ja luultu että olen max25v (ja niin luuli myös eräs naapurin nainen kun kysyi ikääni lastentekoi´istä puhuessamme)vaikka olen 30v. Paras (ja pahin) oli se kuinka eräs mies luuli minun ja ystävättäreni olevan äiti ja tytär ja minä siis se tytär:D
niin ja ystävättäreni on 34v 2 alle 3v äiti.
Hän veti aika herneet ja minä meinasin tikahtua drinkkiini:D
vasta neljännen jälkeen on rupsahtamista havaittavissa. Sekin lienee ikäkysymys ja treenimäärän vähenemisestä..
tosin liikun paljon. Siskollani 5 lasta ja edelleen pyykkilautamaha,ei roiku mahassa mikään nahkapussi. On varmaan geeneistä myös kiinni, raskausarpia ei ole tullut meidän suvun naisille kenellekään.
Minulle on moni sanonut, että miten pienten kaksosten äiti näyttää noin kauniilta ja hehkeältä. Olen kauniskasvoinen, mutta ehkä äitiyteni myötä olen löytänyt lisää itsevarmuutta. Moni ikäiseni lapseton nainen on puolestaan alkanut ryppyyntyä...
Ja esikoisen ristiäiskuvissa hehkuin vielä tuoreen äidin onnea. Tuli toinen lapsi ja väsymys. Kakkosen ristiäiskuvissa oli kulahtanut harmaanamainen muija.