Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun parisuhde ahdistaa?

Vierailija
22.02.2020 |

Ahdistaa niin paljon, että on vaikea olla. Aviomies sairastui joitakin kuukaisia sitten masennukseen ja on kaikki päivät kotona vain makaamassa sängyssä ja huokailemassa, lisäksi hermostuu koko ajan kaikesta. Ei osallistu mihinkään minun ja lasten kanssa olemiseen, valittaa vain miten hirveää hänellä on. Ja meidän pienessä asunnossa sitä huokailua ei pääse pakoon. Meillä ei siis ole varsinaista parisuhdeongelmaa vaan tämä tilanne ahdistaa minua paljon. Yritän lasten kanssa olla paljon pois kotoa, mutta ei ole oikein paikkaa minne mennä, kun sataa vettä koko ajan niin ulkoa on tultava aika pian aina takaisin kotiin laittamaan vaatteita kuivumaan ja lämmittelemään. Tuntuu että kaikki seinät kaatuu päälleni enkä pysty hengittämään kunnolla. Ulkona lasten kanssa on ok olo, mutta heti kun pitää palata kotiin päin niin kuristava ahdistus iskee.

Mitä tehdä? Olen alkanut miettimään jo eroakin, koska sairastun tässä kohta itsekin.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti masennukseen sairastunut henkilö ei kykenee juuri silloin pohtimaan parisuhteensa tilaa. Eli tutuskin saat omaa ahdistustasi selvitettyä hänen kanssaan.

Voisitko puhua asiasta neuvolassa terkan kanssa? Tai pyytää päästä itse esim. psykologille tai muulle ulkopuoliselle kesksutelemaan asiasta. Jos itse käyt psykologilla, eihän se tarkoita että olisit itse sairastumassa.

Ulkopuolinen, puolueeton henkilö osaa kysyä oikeat kysymykset jne. Ystävät eivät ole aina oikea taho tähän asiaan.

Meillä on siis 1 ja 3 -vuotiaat lapset. Puhuin viime käynnillä terkalle tästä tilanteesta, ja terkka jotenkin vain voivotteli että onpa raskasta ja kyllä se parisuhde on niin tärkeä, että siitä pitäisi pitää huoli kun on pienet lapset. En saanut siitä apua. Hän kyllä sanoi, että kannattaa mennä pariterapiaan, sanoin siitä miehelle, mutta mies kieltäytyi, hän sanoi että ei hän sellaiseen nyt pysty. Ap

Ovat todella v*ttumaisessa iässä. Kyllähän siinä masentuisi yksi jos toinenkin.

Vierailija
42/42 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia sinulle. Tärkeintä on, että saat oman olosi kohenemaan. Jotenkin sinun olisi hyvä saada etäisyyttä. On todella raskas tilanne teillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä