Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on "vahva nainen"?

Vierailija
22.02.2020 |

Olen saanut mielikuvan että vahva, itsenäinen nainen on nainen joka suoriutuu elämästä yhtä hyvin kuin keskiverto mies.

Onko tämä lopulta voimaannuttavaa vai naisia halveksuvaa? Tuossahan perusoletus on että norminainen on aivan avuton ilman miehistä huolenpitoa ja apua.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiverto mies ei kovin kummoisesti suoriudu mistään. Vahva nainen on nainen joka ei tarvitse ketään elämäänsä, mutta kaikilla muilla pakka hajoaa ilman häntä. Hommat sujuu ja hoituu oli mikä vaan. Vahva nainen jaksaa kantaa loputtoman määrän tuskaa ja vaikeuksia ja aina suoriutuu niistä. Vahva nainen kantaa siinä sivussa sen keskivertomiehenkin ja vahvemmankin. On olkapäänä ja kalliona, tukena ja turvana miehelle kun mies ei jaksa vaikka omat voimat olisi naiselta ollut loppu jo aikaa sitten. Vahva nainen on voimakkaampi voimattomanakin kuin voimakkain mies.

Hyvin ilmaistu.

Vierailija
22/24 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan sanonut kenellekäännolevani vahva nainen. Sen sijaan mieheni jaksaa eri sanoin pohtia sitä, että olen niin vahva nainen. Negatiivisessa mielessä siis. Kerran hän oli naama myrtsinä ja kun ihmettelin syytä, hän sanoi, että koska hän tietää, että pärjäisin hyvin yksinkin.

Olen siis paremmin koulutettu, parempituloisemoi ja varakkaampi kuin mies. Hän elää hieman kustannuksellani. Ennen tapaamistamme olin elänyt pitkään sinkkuna. En suostu pukeutumaan ja laittautumaan sellaiseen tyrkky-missi-lookiin, mitä mies haluaisi. Jne. Ilmeisesti tällainen on vahva nainen, jos ei ole riippuvainen miehestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvasta naisesta tulee mielikuva Siiri Angerkoski kaulin kädessä. Voisin sanoa että vahva nainen on omanarvontuntoinen, sopivalla tavalla jämäkkä, ei ole liikaa toisten vietävissä, viisas ja sisukas. Omaa omia mielipiteitä eikä välitä vaikka toiset ovat eri mieltä. Eivät jää liikaa junnaamaan joihinkin negatiivisiin tilanteisiin ja kulkevat omia polkujaan.

Vierailija
24/24 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ala pillittää jos kynsi lohkeaa. Uskaltaa ja lähteekin ihmisten ilmoille laittautumatta. Ei noki toista naista jos se toinen nainen on jossain asiassa parempi kuin itse on.