Mitä mieltä näistä asuinalueista: Puotila, Roihuvuori, Herttoniemi, Kannelmäki, Haaga?
Olen muuttamassa Tampereelta Helsinkiin ja katsellut asuntoja esimerkiksi Puotilasta, Roihuvuoresta, Herttoniemestä, Kannelmäestä ja Haagasta. Minkälaisia alueita ovat asua? Plussat ja miinukset?
Yhden hengen aikuistalous siis kyseessä, eli ei tarvitse miettiä päiväkoteja kouluja tmv.
Mihinkään kantakaupungin alueelle ei ole varaa muuttaa, koska Tampereella asunnot selkeästi edullisempia.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Haaga on lapsipehemesta, ei palveluja. Kannelmäki. Länsi-herttoniemi on jees
Täysin eri mieltä. Asun Etelä-Haagassa ja rakastan tätä paikkaa. Löytyy ruokakaupat, apteekki, ravintoloita, parturi, terveyskeskus. Munkkivuoren ostarille kävelymatka, siellä on kahvila, Alko, eläinkauppa, R-kioski.
Spåralla tai junalla hurauttaa ytimeen tai ihan mihin haluaa ihan hetkessä. Paljon, paljon puistoja ja lenkkipolkuja. Lapsiperheitä ei ole mitenkään silmiin pistävän paljon, esim. meidän talossa olen nähnyt yhden muksun.
Olen asunut myös Roihiksessa ja Hertsikassa, ja mun mielestäni Haaga voittaa. En muuta ikinä pois jos se minusta on kiinni :)
Etelä-Haaga on melkein yhtä kallis kuin kantakaupunki ja hiirenhiljainen. Ei yhtään kaupungin asuntoja josta iso plussa. Eipä olisi näistä vaikea valinta kun matka keskustaan on joku 8-10 minuuttia.
Peukku ylös kolmelle ensimmäiselle 👍🏻.
Et ole ilmeisesti mikään neropatti kun täältä asioita kyselet.
Eikö sulla ole ketään ihan oikeaa kaveria joka asuisi pk-seudulla vai ootko se trollipersu joka aloittaa näin ulkomaalaiskeskustelut..
Varmaan saan tästä alapeukkuja, mutta ensin mainituissa ihan liikaa m-amuja ja mölyjuoppoja.
Jos haluaa että eksoottisin nimi aulan taulussa on joku suomenruotsalainen eikä rappukäytävä raikaa jotain "vittusaatanaa" 24/7 niin Haaga tai mielellään Etelä-Haaga oman mielenrauhan vuoksi tekisi mannaa.
Itse muutin Puotilasta Kruununhakaan kun työtilanne antoi myötä, ei todellakaan ole ikävä takaisin. Jatkuvasti möykkäävää epämääräistä porukkaa ja epärauhallinen meno.
Etelä-Haaga noista. Selvästi kallein mutta myös selvästi paras. On palvelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haaga on lapsipehemesta, ei palveluja. Kannelmäki. Länsi-herttoniemi on jees
Täysin eri mieltä. Asun Etelä-Haagassa ja rakastan tätä paikkaa. Löytyy ruokakaupat, apteekki, ravintoloita, parturi, terveyskeskus. Munkkivuoren ostarille kävelymatka, siellä on kahvila, Alko, eläinkauppa, R-kioski.
Spåralla tai junalla hurauttaa ytimeen tai ihan mihin haluaa ihan hetkessä. Paljon, paljon puistoja ja lenkkipolkuja. Lapsiperheitä ei ole mitenkään silmiin pistävän paljon, esim. meidän talossa olen nähnyt yhden muksun.
Olen asunut myös Roihiksessa ja Hertsikassa, ja mun mielestäni Haaga voittaa. En muuta ikinä pois jos se minusta on kiinni :)
Samaa mieltä, että ei tämä leimallisesti ole mikään lapsiperhepaikka. Vanhat kerrostaloasunnot on kuitenkin aika pieniä, joten ei ole isoja perheasuntoja paljoa tarjolla.
Ei tuo Haaga kuulu listalle ollenkaan ellei pohjoista lasketa, koska pelkkiä omistusasuntoja joka parantaa yleistä järjestystä.
Itse asun Meilahdessa (E-Haagan vieressä) ja mielestäni turvallisinta aluetta koko Helsingissä. Koskaan en ole 22 vuoden aikana todistanut mitään järjestyshäiriöitä ja ihan mukavasti tässä on palveluita lähellä. Keskustaan pääsee kymmenessä minuutissa tai alle.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan saan tästä alapeukkuja, mutta ensin mainituissa ihan liikaa m-amuja ja mölyjuoppoja.
Jos haluaa että eksoottisin nimi aulan taulussa on joku suomenruotsalainen eikä rappukäytävä raikaa jotain "vittusaatanaa" 24/7 niin Haaga tai mielellään Etelä-Haaga oman mielenrauhan vuoksi tekisi mannaa.
Itse muutin Puotilasta Kruununhakaan kun työtilanne antoi myötä, ei todellakaan ole ikävä takaisin. Jatkuvasti möykkäävää epämääräistä porukkaa ja epärauhallinen meno.
Ettet nyt vain sekoittaisi Puotinharjua ja Puotilaa.
Ihmettelen miten 50 vuoden takainen Kannelmäen huono maine elää vieläki. Itse kannelmäessä asuneena rakastin sitä luontoa, kaikki ulkoilualueet vieressä, joki (paitsi kuivana aikana kuivui ja haisi :D) ja hevostalli kävelymatkan päässä! Tenniskentät ja jalkapallokenttää, pieniä ”ulkokuntosaleja”. Ja Kaaren kauppakeskus. Juna-asema on sekä plussa että miinus. Pääset vartissa keskustaan mutta asemalla on kolme pubia, jossa perus suomijuopot oleskelevat, tosin minua eivät häirinneet tai ahdistelleet viiden vuoden aikana - kerran tosin yksi pubikuningas huusi voiko auttaa kantamaan ruokakassini kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komppaan. Asun Puotinharjussa ja jatkuva viinan, eltaantuneen kusen ja kaljan katku.. (Joka jatkuu myös rappukäytävään ja hissiin :(
Muutan pois kun saan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ilmeisesti mikään neropatti kun täältä asioita kyselet.
Eikö sulla ole ketään ihan oikeaa kaveria joka asuisi pk-seudulla vai ootko se trollipersu joka aloittaa näin ulkomaalaiskeskustelut..
Ilmeisesti et ole itsekkään, kommentin tasosta päätellen. Ja kyllä on kavereita pk-seudulla, mutta halusin silti kysellä muidenkin mielipiteitä. Ja ei, tällä keskustelulla ei ole mitään tekemistä persujen tai ulkomaalaisten kanssa.
Ap
Näistä menisin Puotilaan tai Herttoniemeen. Roihis on myös kiva mutta ei suoraa metroyhteyttä keskustaan. Kantiksen jättäisin väliin, Haaga voisi myös olla mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miten 50 vuoden takainen Kannelmäen huono maine elää vieläki. Itse kannelmäessä asuneena rakastin sitä luontoa, kaikki ulkoilualueet vieressä, joki (paitsi kuivana aikana kuivui ja haisi :D) ja hevostalli kävelymatkan päässä! Tenniskentät ja jalkapallokenttää, pieniä ”ulkokuntosaleja”. Ja Kaaren kauppakeskus. Juna-asema on sekä plussa että miinus. Pääset vartissa keskustaan mutta asemalla on kolme pubia, jossa perus suomijuopot oleskelevat, tosin minua eivät häirinneet tai ahdistelleet viiden vuoden aikana - kerran tosin yksi pubikuningas huusi voiko auttaa kantamaan ruokakassini kotiin.
Mielipiteet Kannelmäestä ovat jakaantuneet selvästi myös omassa tuttavapiirissä. Ja tuntuu että ne, keillä enempi viimeaikaista kokemusta, kehuvat enemmän.
Ap
Itse valitsisin ehdottomasti Haagan. Tosin Etelä-Haaga Pohjois-Haagaa parempi, mutta kummatkin valitsisin mielummin kuin nuo muut.
Vaikka täytyy kyllä sanoa että Roihuvuoresta itselläni ei ole mitään kokemusta tai tietoa. Puotila olisi itselleni noista muista viimeinen vaihtoehto. Herttoniemestä taas löytyy kivempia ja huonompia alueita. Kannelmäestä puhutaan paljon negatiivista mutta itse en miellä sitä kaikkein huonoimmaksi paikaksi, tosin siitäkään ei paljoa kokemusta.
Sosiaalitapauksille sopivia alueita....
Vierailija kirjoitti:
Haaga tosiaan noista selkeästi kallein. Se olisi ykkösvaihtoehto, mutta voi olla jää hintojen vuoksi saavuttamatta. Jos olisi selkeästi isompi budjetti niin Haagan varmasti heti valitsisin. Mutta pidän sen vielä listoilla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komppaan. Asun Puotinharjussa ja jatkuva viinan, eltaantuneen kusen ja kaljan katku.. (Joka jatkuu myös rappukäytävään ja hissiin :(
Muutan pois kun saan töitä.
Missähän kohtaa asut? Mulla ei ole tuonlaisia kokemuksia vaikka taidan asua naapurissasi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haaga tosiaan noista selkeästi kallein. Se olisi ykkösvaihtoehto, mutta voi olla jää hintojen vuoksi saavuttamatta. Jos olisi selkeästi isompi budjetti niin Haagan varmasti heti valitsisin. Mutta pidän sen vielä listoilla.
Ap
Muuta Kevan taloihin. Niissä on vuokrat korkeampia mutta saat laatua ja rauhaa senkin edestä
K-Ruoka ja Alepa-auto tuo kauppa-ostokset kotiin.
Et tarvitse mitään palveluita kotikulmilla.