Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaisia ei kiinnosta yhteiskunnallinen vaikuttaminen?

Vierailija
22.02.2020 |

Selailin kansalaisaloitteita ja niiden joukossa on paljon fiksuja ehdotuksia. Miksi ne eivät saa tarpeeksi allekirjoituksia?

Miksi suomalaiset eivät järjestä mielenosoituksia?

Miksi täällä vauva palstalla monet politiikka-aiheiset ketjut hautautuvat nopeasti arkipäiväis-aiheisten ketjujen alle?

Tietääkö kukaan mitään foorumia, jossa voisi keskustella ratkaisukeskeisesti ja asiallisesti yhteiskunnallisista asioista?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun kirjoitan faktaa siitä, että työttömänä on tavallisia ihmisiä, joilla on koulutusta ja työkokemusta ja työelämässä vastaavasti tyyppejä, jotka eivät työelämään kuulu, keskustelu poistuu. Sensuuri on niin kovaa, ettei mistään saa puhua, ellei se ole poliittikojen ja valtamedian aatteiden mukaista. Jupistaan sitten pienessä piirissä. Omat asiat on aika hyvin nykyään; minulla on töitä vaikka olen ollut työtön, joten jotenkin ei jaksa välittää. Minusta on ihan sama, vaikka on työttömiä omasta halustaan, kunhan itselläni on töitä. Toivoisin vain, ettei kaikkai niputeta samaan, koska asennevammat on suurin työhaluisen työttömän työllistymisen este. 

Ketkä mielestäsi eivät kuulu työelämään?

No on ihmisiä, jotka vain käyvät töissä, mutta eivät tee mitään. Näitä on ollut työkavereinakin. Käytännössä muut, pahimmassa tapauksessa jopa harjoittelijat, tekevät heidän työnsä. Sitten on ne, jotka ovat liian sairaita, mutta eivät pääse eläkkeelle. Sekä sitten ne, jotka kavaltavat työnantajansa rahoja. Myös sitä ihmettelen, että joillakin on aikaa somettaa tuntikausia päivässä ja sitten sanotaan, että jäädään tauolle kun alkaa töistä loma. 

Vierailija
22/37 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska j.u.utalaiset valitsevat henkilökohtaisesti jokaisen valtaan pääsevän poliitikon ja käskevät päätökset jotka sen pitää tehdä.

Näin me tehdään! Harmittaako?

T.J.u.utalainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä ei ole enää vaikuttamiskanavia poliittiseen päätöksentekoon.

Ennen vahvat ammattiyhdistykset ja suuri jäsenmäärä aiheutti tilanteen jossa kansalaisia oli kuunneltava politiikassa, mutta Neuvostoliiton kaatumisen seurauksena sekin vaikutustapa on poistunut.

Ainoaksi tavaksi vaikuttaa on jäänyt äänestäminen, mutta sekin on vesitetty edustuksellisessa demokratiassa, eikä kansan neljäosan mielipiteellä ole enää mitään merkitystä päätöksien teossa.

Kansan ääni vaiennetaan sensuurilla, oikeudenkäynneillä ja haukkumalla heitä rasisteiksi tai nat seiksi.

Kertokaa minulle yksikin tapa, millä neljäsosa äänestysikäisistä pystyisi vaikuttamaan nykyhallituksen ma mutukseen ja kantasuomalaisten elämän kurjistamiseen ja olen valmis tekemään niin välittömästi.

Vierailija
24/37 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska väärästä mielipiteestä menee maine ja ehkä työpaikkakin.

Koska mielipiteen ilmaisulla ei ole mitään vaikutusta valtaan päässeiden touhuihin (esim. pakkoruotsi, täysin järjettömät tyhjästä ilmestyneet ilmastotavoitteet, malmin kenttä jne) jotka kaikki on kansan mielipiteen vastaisia. 

Netissä voi kirjoitella anonyymisti.

Ei oikeastaan voi. 

Vierailija
25/37 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vahvat ammattiyhdistykset ja suuri jäsenmäärä aiheutti tilanteen jossa kansalaisia oli kuunneltava politiikassa, mutta Neuvostoliiton kaatumisen seurauksena sekin vaikutustapa on poistunut.

Ainoaksi tavaksi vaikuttaa on jäänyt äänestäminen, mutta sekin on vesitetty edustuksellisessa demokratiassa, eikä kansan neljäosan mielipiteellä ole enää mitään merkitystä päätöksien teossa.

Kansan ääni vaiennetaan sensuurilla, oikeudenkäynneillä ja haukkumalla heitä rasisteiksi tai nat seiksi.

Kertokaa minulle yksikin tapa, millä neljäsosa äänestysikäisistä pystyisi vaikuttamaan nykyhallituksen ma mutukseen ja kantasuomalaisten elämän kurjistamiseen ja olen valmis tekemään niin välittömästi.

Minun elämäni ei ole kurjaa

T.kantasuomalainen

Vierailija
26/37 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi suurin vaikuttamisen väline on raha. Jos neljäsosallra on tarpeeksi rahaa käytössä he voivat vaikuttaa siihen mihin se käytetään. Jos ei ei voi oikein kun valittaa sitä että sitä ei pidä käyttää noin tai näin.

Vierailija
27/37 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ay-liike ei aja ihmisten, varsinkaan duunareiden, vaan omaa asiaansa. Eli ay-liikkeen bisnekset ja johdon valtapelit (ja jättipalkat) on se mistä nuo pitää kiinni vaikka kansan ja duunarien edun vastaisesti.

Äänestämällä ei tosiaankaan voi vaikuttaa oikeasti mihinkään.

Muuten todellinen vaikutus tapahtuu kuten vihreät on oppineet viimevuosikymmeninä tekemään eli "omat" mediassa tuuppaa suoraan viherpropagandan lehtien sivuille ja muuten mennään lobbarien ja taustavaikuttamisen keinoin järjestä, faktoista ja kansalaisisten mielipiteistä välittämättä.

Jos tulee ongelmia niin vastaus on tällaista haavistotyylistä kiemurtelua kunnes kaverit mediassa valkopesee kohut pois näkyvistä eli siinäkin viherpuolue pelaa omilla standardeillaan.

Vika on vaan siinä että tuo touhu näkyy läpi kansalle asti ja samalla kun se sallitaan niin menee sekä median että politiikan uskottavuus.

Vierailija
28/37 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun elämäni ei ole kurjaa

T.kantasuomalainen

Jos olet lapseton ja ajattelet vain tämänhetkistä tilannetta, niin varmastikin elämäsi on hyvällä mallilla.

Jos sinulla on lapsia, minkälaiseksi oletat heidän tilanteensa olevan 20 vuoden kuluttua, mikäli tämänhetkinen politiikka jatkuu entisellään, mhanmuutto kasvaa ruotsin mittakaavoihin (kantasuomalaiset kotoutetaan monikulttuurisuuteen), sensuuri entisestään vielä kiristyy ja sosiaalisia tukia harjoitetetun politiikan seurauksena entisestään vähennetään tai lopetetaan kokonaan kun elätettäviä haalitaan alikehittyneistä maista huutavaa työvoimapulaa paikkaamaaan.

Vierailija
29/37 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kysymys teille ihmisille. Kun teette keskustelunavauksia tänne av-palstalle, niin toivotteko, että ne johtaisivat johonkin (aktiivisuuteen (muutokseen) muiden palstalaisten taholta) vai onko täällä keskustelu pelkkää päämäärätöntä lätinää?

Vierailija
30/37 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ihan samaa kanssa-aloitteiden osalta. Onhan se nyt ihan älytöntä vain valittaa asioista, mutta ei viitsitä yhtä nimeä kirjoittaa, että asia saataisiin korjattua. Etenkin pistää vihaksi nuo nimettä jäävät joissa vaaditaan kovempia rangaistuksia mutta ilmeisesti kukaan ei kuitenkaan halua niitä, koska eivät kerää kylliksi nimiä :(

Vierailija
31/37 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kysymys teille ihmisille. Kun teette keskustelunavauksia tänne av-palstalle, niin toivotteko, että ne johtaisivat johonkin (aktiivisuuteen (muutokseen) muiden palstalaisten taholta) vai onko täällä keskustelu pelkkää päämäärätöntä lätinää?

Täältä palstalta on tehty aloitteita :)

Vierailija
32/37 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tarpeekseni tästä palstasta. Heippa! -ap

Vierailija
33/37 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä palstalta on tehty aloitteita :)

Oho, en nähnyt tätä viestiä äsken.

Oikeasti? Mitä aloitteita?

Vierailija
34/37 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt ihan samaa kanssa-aloitteiden osalta. Onhan se nyt ihan älytöntä vain valittaa asioista, mutta ei viitsitä yhtä nimeä kirjoittaa, että asia saataisiin korjattua. Etenkin pistää vihaksi nuo nimettä jäävät joissa vaaditaan kovempia rangaistuksia mutta ilmeisesti kukaan ei kuitenkaan halua niitä, koska eivät kerää kylliksi nimiä :(

Tämä on juuri rasittavaa, että valitukseen törmää netissä jatkuvasti, mutta kukaan ei jaksa nähdä pienintäkään vaivaa, että asioita saataisiin korjattua. Kansalaisaloitteiden kohdalla ihmiset haluavat 100 % takeet siitä, että aloite menee läpi. Monesti nämä ihmiset eivät itse tarjoa parannusehdotuksia miten aloitetta voisi muokata, että se menisi läpi. Jos avaa netissä keskustelun, jossa pyydetään ihmisiä laatimaan yhdessä kansalaisaloite, niin niihin tulee korkeintaan viestejä "tee itse".

Vierailija
35/37 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten testosteronitasojen lasku sopii muuten loistavasti päättäjille. Se kotonaan kaljaa lipittävä lauhkea lammas on parempi vaihtoehto kuin kadulla mieltään osoittava testosteronia huokuva uros

Vierailija
36/37 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa käy niin että tulee joku porukka jolla on asiaa ja mielipiteitä ja halua vaikuttaa, ja sitten se sortuu keskinäiseen kinailuun.

Kyllä mä joskus toivon että nousisi aktiivisia kansanliikkeitä ajamaan jotain kaikille tarpeellista asiaa. Tahtoo vain mennä huuteluksi ja suunsoitoksi. Netissä aina joku tietää paremmin eikä siedä porukan johtajaa tms. Ja sitten taannumme taas vaalikarjaksi.

Vierailija
37/37 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa vallan kolmijako ei toimi. Suomessa on vain yksi poliittinen/virkaeliitti. Mitä oikeuslaitoksen rooliin tulee niin jo Matti Wuori kirjoitti kirjassaan "Faustin Uni" sen olevan vääristyntynyt. Suomessa oikeuslaitos näkee tehtäväkseen asettua aina valtion puolelle. Ranskassa viranomaisen ohje on ratkaista asia kansalaisen eduksi mutta Suomen virkavastuu tarkoittaa aina valtion edun asettamista etusijalle. Vihreiden suhteettoman suuri merkitys politiikassa on yksi oire vallan kolmijaon toimimattomuudesta.

Mitä EU.n tulee mitään komissiota tai parlamenttiä ei kuuluisi olla edes olemassa. Yhdenkään suvereenin valtion parlamentaarikot eivät ole vastuussa kuin äänestäjilleen. Mitään kansainvälistä yhteisöä tai sitä kuuluisaa kansaivälistä oikeutta ei ole olemassakaan. Ne ovat olemassa vain eurooppalaisten sosialistien ja yk:n suojatyöviroissa olevien mielessä jotka niistä puhuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi