Myöntääkö joku, kenen mies (tai muu tuttu) on "huutaja"?
Aina kuulee tarinoita näistä "huutajista", jotka esimerkiksi lähtevät jonkun perään autolla, jos joku siis ajoi heidän mielestään väärin, huutavat ja heristävät nyrkkiä. Tai asiakaspalvelijat kertovat monesti (keskusteluketjuissa tai livenä) näistä "huutajista", jotka käyvät huutoräyhäämään viattoman asiakaspalvelijan kimppuun (tai vaikka olisi hänen mokakin, kuka ihme huutaa?). Ihan missä tahansa, huuta räyhää, pui nyrkkiä, uhkaa ottaa yhteyttä esimieheen jne. Kuka näitä katselee, oletko yhdessä (ollut yhdessä) moisen kanssa? Vai onko joku tuttavasi sinkku ehkä juuri tästä syystä. Kiinnostaa, koska en ole itse törmännyt monesti, mutta kuullut/lukenut sitäkin useammin, ei kai nämä tyypit ole pelkkää urbaania legendaa?
P.S. Yksi frendit jakso antaa osviittaa (tietäjät tietää)...
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään henk. koht mutta tiedän että niitä on kyllä olemassa sillä työssäni joudun kuuntelemaan sitä. Persoonallisuushäiriö tulee mieleen useimmista.
Tätä juuri mietin, mutta eikö ainakin narsut yritä pitää kulissia julkisesti yllä?
Saahan ne raivareita.
Julkisestiko myös? Luulin aina, että suljettujen ovien takana (tai no, jotkut narsistipomot töissä), mutta moni eronnut sanoo, että kukaan ei olisi hänestä uskonut.
Ja kuinka moni eronnut näitä valheita levitteleekään. Kaikki erot kun eivät johdu puolison narsismista, vaikka se yleisimmin perusteeksi kerrotaankin. Hyvin harva on oikeasti narsisti.
Eli monasti siihen on syy ettei kukaan uskoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään henk. koht mutta tiedän että niitä on kyllä olemassa sillä työssäni joudun kuuntelemaan sitä. Persoonallisuushäiriö tulee mieleen useimmista.
Tätä juuri mietin, mutta eikö ainakin narsut yritä pitää kulissia julkisesti yllä?
Saahan ne raivareita.
Julkisestiko myös? Luulin aina, että suljettujen ovien takana (tai no, jotkut narsistipomot töissä), mutta moni eronnut sanoo, että kukaan ei olisi hänestä uskonut.
Julkisesti raivotaan, vaikka enemmän se on hyytävää kostamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huudan koska on kuulovamma.
NainenMutta eihän niillä kuulijoilla ole!
Naisen logiikka... huoh...
Tomppeli, jokainen ihminen puhuu automaattisesti niin että kuulee oman äänensä.
Huutaa ne kuurot vaaritkin.
Miehen logiikka...huoh...
Miksi sen huutajan pitää olla mies?
Huudan kurkku suorana autossa, jos joku mataa edessäni tai muuten vain tötöilee. En kosta, enkä kisaile, mutta se huutaminen itsekseni helpottaa. Jajuu, muutaman kerran olen näyttänyt keskisormeakin tai töötännyt.
Kovennan ääntäni myös julkisilla paikoilla, jos suutun jollekin tohelolle. Aina aiheesta. Reaktioni yllättää joka kerta,mitä en ihan tajua kun aspa on itse sen tilanteen aiheuttanut. Riskejä ei kannata ikinä ottaa asiakkaiden kanssa ja olettaa, että tuolle voin olla kohtelias ja tuolle en. Se on noloa, kun asiakas kailottaa kurkku suorana palautetta talo raikuen ja kaikki kuulevat.
N 37 v
Vierailija kirjoitti:
Se on noloa, kun asiakas kailottaa kurkku suorana palautetta talo raikuen ja kaikki kuulevat.
N 37 v
Niin onkin noloa, todella noloa. Sille huutajalle. Kuulijoiden sympatiat on aspaparan puolella.
Mun isä. Lapsena sai monet kerrat hävetä silmät päästään.
Mun narsisti isä on tällanen. Tarttui remeleistä ja ravistelee tuntemattomia jos joku kävelee päin punaisia. Jos joku autoll ajaessa tekee rikkeen lähtee hullu ukko seuraamaan tätä autoilijaa ja kun autoilija pysähtyy tulee isä raivoamaan ja karjumaan ja joskus retuuttaakin.
Ja on hullu, hakkasi meitä lapsia koko lapsuuden/nuoruuden, ja vaimoaan vieläkin.
Hän kokee että hänellä on oikeus ellei peräti velvollisuus muita ylempänä jumalana ojentaa, alistaa ja määrätä muita, vaikka väkivalloin tarvittaessa.
Yksi sana: personallisuushäiriö.
Tällaisia sietämättömiä psykoja on ikävä kyllä suomessa aika paljon..
Minä olin kymmenvuotisen avioliittoni aikana raivokas huutaja. Ennen sitä ja sen jälkeen en ole huutanut missään tilanteessa enkä kennellekään ja sitä muuta eloa on ollut 40 vuotta. Huutajan maine valitettavasti kulkee mukana aina, vaikka se kohdistuikin vain yhteen ihmiseen jolta jouduin sietämään tavattoman määrän p*skaa. Oma vajavaisuuteni ilmeni valitettavasti noin, kun keinot käsitellä turhautumista loppuivat. Ei auttanut terapia, ei häpeä. Vasta ero todensi sen minkä olin sisälläni tiennytkin. Sen ihmisen kanssa en kyennyt enkä koskaan tule kykenemään kommunikoimaan normaalisti. Siispä pysyttelen poissa hänen tieltään.
M
Narsistit eivät ole julkisesti kilttejä ja hillittyjä niinkuin joku väitti. He ovat ystävällisiä ja maireita vain niille joista hyötyvät tai joiden avulla ajavat agendaansa. Muut ihmiset sitten ovatkin heille typeriä alamaisia joita pitää alistaa ja joille voi tehdä mitä tahansa.
Mullakin narsistivanhempi ja olen saanut lpsena todistaa näitä tilanteita missä vanhempi käy aivan järkyttävän äkki-kilarin saaneena toisen, usein tuntemattoman, ihmisen kimppuun. On kaadettu maahan, potkaistu, tirvaistu turpaan. raivottu ja karjuttu, revitty vaatteista, uhkailtu kaikella mahdollisella.
Sama kohtelu tietenkin tuli perheenjäsenille.
Tämä narsisti on aikanaan riehunut töissä, rääkännyt kollegoita ja kiusasi esimiestä niin että esimies joutui sairaslomalle. On riehunut ja raivonnut naapureille, sukulaisille. Ja eläkeläisenä kaikille eläkeläiskerholaisille.
Tuo ihminen on 70v ajan riehunut, pahoinpidellyt, raivonnut ja satuttanut satoja ihmisiä ympärillään. Ja menohan jatkuu edelleen, loppuun saakka.
Minusta on aivan käsittämätöntä että tällisia ei mitenkään saada kuriin. Jotkut vielä sanovat että narsismi ei ole sairaus. No ei olekaan, se on luonnevika, mutta ei se poista sitä että nämä tällaiset kuuluisi lukkojen taakse. Olisipa joku edes lapsena tehnyt meistä lapsista lasun - olisimme säästyneet paljolta traumaattiselta väkivallalta. Mutta kasarilla ei lasuja oikein harrastettu.
Mun mies on lähes päinvastainen, eli ennemmin vaikka ottaa kohtuutonta kielenkäyttöä osakseen kuin sanoo itse vastaan juuri mitään. Itselle aloituksen kaltainen käytös olisi aivan kamalaa, ja olen moiseen osallisena vain silloin kun joudun puolustamaan haukkumisen kohteena olevaa henkilöä. Mun vuorolla on siis turha odottaa että katson hiljaa vieressä jos asiakaspalvelijaa höykkyytetään.
Tuo on muuten tosi ärsyttävää. Ajetaan ihan liki, vaikka tulisi miten ahdasta, kun muu parkkipaikka ammottaisi tyhjyyttään. Ihmiset ovat käsittämättömän laiskoja ja tyhmiä, kun muutaman kymmenen metrin ylimääräisen kävelyn välttäminen on tuon typeryyden väärti.