Miksi ikäerosuhteet hiertävät
Aiempi provolta vaikuttava aloitus kirvoitti vilpittömän pohdinnan. Etenkin naisia tuntuu usein ärsyttävän jos mies seurustelee reilusti nuoremman kanssa.
Kommentit (45)
Aika usein aletaan paasata sitä "heität elämäsi hukkaan, kohta olet omaishoitaja"-juttua, jos nuorempi nainen harkitsee tai on suhteessa vanhemman miehen kanssa. Mihin hemmetin hukkaan se elämä menee ihmisen kanssa, jota rakastat ja jonka kanssa on hyvä olla?!
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä mitenkään hierrä. Ne vaan ovat todella harvinaisia. Suurin osa ihmisistä valitsee kumppaninsa siten että ikäwro on alle viisi vuotta. Normaalit tasapainoiset ihmiset toimii näin.
Normaalit tasapainoiset ihmiset eivät tee toisten normaaliudesta ja tasapainoisuudesta päätelmiä sen perusteella, kuinka suuri ikäero näiden parisuhteessa on.
Vierailija kirjoitti:
Se onkin kummallista kun ikäerosuhteet hiertävät sivullisia.
Nainen vanhempi kuin mies erototen. Myös toisinpäin, jos ikäero on suuri.
Samoin hiertävät suhteet, joissa toinen on laiha, toinen lihava, mies on lyhyempi kuin nainen jne.
Miksi ihmeessä sivullisia hiertää? Ei pitäisi kuulua sivullisille lainkaan.
Kannattaa hankkia oma elämä, eikä lotkauttaa korviaan eikä kohdistaa silmiään toisten suhteisiin.
Aivan. Jokainen tekee omat valintansa. Ei pitäisi olla ulkopuolisilla mitään valtaa puuttua toisten valintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä mitenkään hierrä. Ne vaan ovat todella harvinaisia. Suurin osa ihmisistä valitsee kumppaninsa siten että ikäwro on alle viisi vuotta. Normaalit tasapainoiset ihmiset toimii näin.
Normaalit tasapainoiset ihmiset eivät tee toisten normaaliudesta ja tasapainoisuudesta päätelmiä sen perusteella, kuinka suuri ikäero näiden parisuhteessa on.
Paitsi jos jompikumpi osapuoli ei ole alunalkaenkaan aikuinen. Silloin kaikki tervepäiset osaavat tehdä omat päätelmänsä ja pitääkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikean elämän ikäerosuhteet ärsytä, niitähän on todella vähän. Oikeassa elämässä lähestyvät vanhemmat miehet ärsyttää. Ja ehkä sen vuoksi ärsyttää jutut, joilla yritetään luoda mielikuvaa, että ne olisi yleisiäkin. Kun itse sitten joutuu käytännössä kärsimään papparaisten maailmankuvan vinksallaan olosta.
Ovatko ikäerosuhteet muka harvinaisia? Mielestäni on hyvin tavallista, että on yli kymmenen vuotta ikäeroa.
Vierailija kirjoitti:
Itse seurustelen 15 vuotta vanhemman miehen kanssa, olemme kumpikin korkeasti koulutettuja tavallisia tylsiä ihmisiä. Miten henkinen tasapaino liittyy ikäeroon parisuhteessa? (enkä puhu nyt lapsen ja aikuisen välisistä suhteista, daa)
Vierailija kirjoitti:
Ei ventovieraiden ihmisten ikäerosuhteet hierrä, jatkuva provoilu niillä hiertää.
Miksi ajattelet, että esim. minua ja minun elämääni millään tavalla liikuttaisi se, minkä ikäisen kanssa joku täysin ventovieras, netissä mainittu ihminen seurustelee? Mitä se minun elämässäni muuttaisi, hankaloittaisi...?
Tämä. Trollien vakiaihe, johon vastaavat itse saadakseen tappelun aikaan.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Ei mua ainakaan hierra yhtaan. ;)
N44/M31
Eikä mua.
N49 ja M66
Onko tuohon joku diagnoosi?
Itse olen 41 v ja miesystäväni on 64 v. Rakastamme toisiamme. Ei näille tunteille mitään voi 😄
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 41 v ja miesystäväni on 64 v. Rakastamme toisiamme. Ei näille tunteille mitään voi 😄
Tasinkoa ja leskeneläkettä odotellessa. Ymmärrän...
Vierailija kirjoitti:
Samoin hiertävät suhteet, joissa toinen on laiha, toinen lihava, mies on lyhyempi kuin nainen jne.
Kannattaa hankkia oma elämä, eikä lotkauttaa korviaan eikä kohdistaa silmiään toisten suhteisiin.
Oletko sulkeutunut johonkin eristykseen, ei mitään kontakteja ystäviin ja sukuun? Harva 20 v. haluaa viettää vapaa-aikaansa 50 v. papan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse seurustelen 15 vuotta vanhemman miehen kanssa, olemme kumpikin korkeasti koulutettuja tavallisia tylsiä ihmisiä. Miten henkinen tasapaino liittyy ikäeroon parisuhteessa? (enkä puhu nyt lapsen ja aikuisen välisistä suhteista, daa)
Miten korkea koulutus liittyy henkiseen tasapainoon
Minä olen sitä mieltä, että jos ihmistä hiertää muiden ihmisten elämässä jokin - oli se sitten iso ikäero, seksuaalinen suuntautuminen, lapsettomuus- tai lapsellisuus, koulutus, asuinpaikka yms. - se kertoo vain siitä, että ihmistä itseään hiertää jokin hänen omassa elämässään ja siksi hänen pitää löytää jotain vikaa ja epänormaalia muiden ihmisten elämästä. Tällöin hän voi vältellä ajattelemasta niitä omia epävarmuuksiaan ja epäilyjään itsestään ja tuntea onnistuneensa paremmin ja tehneensä parempia valintoja kuin ne, joiden elämästä hän vikoja etsii.
Aloituksen tekijälle sen verran että sehän kuuluu tämän palstan luonteeseen, mielensäpahoittajat pahoittavat mielensä kaikesta :D
Vierailija kirjoitti:
Aika usein aletaan paasata sitä "heität elämäsi hukkaan, kohta olet omaishoitaja"-juttua, jos nuorempi nainen harkitsee tai on suhteessa vanhemman miehen kanssa. Mihin hemmetin hukkaan se elämä menee ihmisen kanssa, jota rakastat ja jonka kanssa on hyvä olla?!
Tuossa on muuten se jännä poitti että noita omaishoitaja-jutskia tai kommentteja tahtoo esiintyä vain asetelmassa vanhempi mies- nuorempi nainen eikä vanhempi nainen-nuorempi mies. Mistäköhän johtuu, arvon mammat? :D
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Hiertää vain äijien yritys vakuuttaa täällä naisille, ettei yli kolmikymppisillä ole toivoa ja pitää tyytyä eläkeikäiseen ukkoon. N55m41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sulkeutunut johonkin eristykseen, ei mitään kontakteja ystäviin ja sukuun? Harva 20 v. haluaa viettää vapaa-aikaansa 50 v. papan kanssa.
Sinä et varmaan halua, mutta jos joku toinen on tehnyt sen valinnan, eikä häntä ole pakotettu niin miksi siihen pitää toisten puuttua tai arvostella?
Uskon kyllä, että ihmiset tekevät valintoja omasta tahdosta ja halustaan, eikä heitä ole pakotettu kuin " orjia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasinkoa ja leskeneläkettä odotellessa. Ymmärrän...
Et ymmärrä. Naimisiin ei ole aikomusta. Asutaankin erillään. Meillä vain on hyvä yhdessä. Molemmilla on omat lapset.
Jokainen seurustelkoot kenen kanssa tahtoo, mutta vanhat ukot voivat pysyä musta kaukana. Pidän ikäisistäni miehistä. 31-vuotiasta vanhempaa miestä en huoli, eikä tarvitsekaan.
Viimeksi baarissa tuli joku 40+ setä sönkkäämään kuinka olen paikan söpöin tyttö. Kiitin ja tokaisin perään, ettei hän ole paikan söpöin mies.
N29
Vierailija kirjoitti:
Huomaat sen sitten, kun itse olet urasi huipulla ja kotona on eläkeläinen, joka unohtelee kahvinkeittimen päälle ja jolla muutenkin menee puoli päivää siihen, että saa noustua sängystä ylös. Eikä siihen tarvita kuin noin kymmenen vuoden ikäero sitten, kun aletaan puhua eläkeiän molemmin puolin olevista. Kolme-nelikymppisinä isolla ikäerolla ei ole merkitystä, myöhemmin todellakin on.
Kannattaa noihin avioliittotilastoihin vedotessa muistaa, että melko moni isomman ikäeron pariskunta ei mene naimisiin. Eivätkö esim. Danny ja Erika ole pari, koska he eivät ole naimisissa?