Taloyhtiöön tuli tupakointikielto, pihaan tehtiin merkitty tupakkapaikka ja nyt kaikki hölisevät keittiöni ikkunan alla ja lisäksi tupakansavu tunkee sisään!
Kommentit (12)
Se on siirrettävä kauemmaksi. Älä tyydy voivotteluum.
Yleensä nuo tupakointipaikat on pihan keskellä tai jossain reunassa, ei talon seinustalla.
Ja tuo on ihan oikein sinulle! He hee.
Meillä ei sellaista ole ollenkaan :) On vain maininta että tupakointi vain merkityllä paikalla.
"Jos tupakanasavu aiheuttaa haittaa taloyhtiön asukkaille, asianosaisten tulisi ensisi-jaisesti pyrkiä sopimaan asia. Jos sopimukseen ei päästä haitan kärsijän tulee ottaa yhteys taloyhtiön isännöitsijään/hallitukseen ja pyytää niitä ryhtymään toimenpitei-siin epäkohdan poistamiseksi. Jos taloyhtiön ehdottama ratkaisu ei ole riittävä haitan poistamiseksi haitan kärsijä voi edelleen ottaa yhteyttä terveydensuojeluviran-omaiseen, joka terveydensuojelulain perusteella voi, jos riittävä näyttö haitasta on olemassa, ryhtyä terveydensuojelulain mukaisiin toimiin asiassa"
eli ratkaisu "voi voi" ei ole riittävä haitan poistamiseksi. Tuossa ohje sitten eteenpäin pääsemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä nuo tupakointipaikat on pihan keskellä tai jossain reunassa, ei talon seinustalla.
Asuntoni on talon päädyssä, piha nousee tuossa pieneksi kallioksi jonka päälle tämä tupakkapaikka sitten tehtiin! Oikein rakennettiin pienet portaat, että jos joku on niin heikossa hapessa ettei kykene nostamaan jalkaansa tarpeeksi korkealle... Ap
Vaikea uskoa, että on laitettu ikkunasi alle. Yleensä ovat talon päädyssä, missä ei ikkunoita tai metrien päässä ikkunoista. Isännöitsijältä selvä virhe ja sinulla on mielestäni oikeus pyytää sitä siirtämään.
Älä valehtele ap.
Tupakkapaikkaa ei koskaan tehdä sellaiseen kohtaan, josta savu tulisi jonkun asukkaan ikkunan tai parvekkeen kautta hänen asuntoonsa. Nuo asiat on ihan laissa määritelty.
Ketä/kuka on tuo otsikossa mainittu tupakansa?
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele ap.
Tupakkapaikkaa ei koskaan tehdä sellaiseen kohtaan, josta savu tulisi jonkun asukkaan ikkunan tai parvekkeen kautta hänen asuntoonsa. Nuo asiat on ihan laissa määritelty.
Hyvä tietää, koska meillä se on minun teassista noin kahden metrin päässä. Minulla on 5 metrin säteellä tuoakkapaikasta ulko-ovi, terassin ovi ja keittiön ikkuna. Asun siis kerrostalon alimmassa kerroksessa ulko-oven ja pihatien välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele ap.
Hyvä tietää, koska meillä se on minun teassista noin kahden metrin päässä. Minulla on 5 metrin säteellä tuoakkapaikasta ulko-ovi, terassin ovi ja keittiön ikkuna. Asun siis kerrostalon alimmassa kerroksessa ulko-oven ja pihatien välissä.
Lisään vielä, että olen parikertaa sammuttanut tuhkakuppipalon, koska haistan sen asuntooni helposti.
Kuinkahan paljon näitä taloyhtiöitä on joissa on menty ojasta allikkoon?