Miten on mahdollista että kirjailija Hannu Mäkelä ei vanhene tai ikäänny lainkaan?
Katsokaa nyt (alla is:n linkki) . Ei kyllä vastaa ulkonäöltään oikeaa ikäänsä.
Korkeintaan 50v näköinen.
Kommentit (56)
Mutta tämä edesmennyt kirjailija Mäkelä, Matti nimeltään, piti niitä vaimoja yhtaikaa. Tämä Hannu Mäkelä peräperää.
Mistä te tiedätte, koska tuo IS:n kuva on otettu? Voi olla vaikka kymmenen vuotta vanha arkistokuva.
Näyttää kyllä nuoremmalta,, olisin arvoinut iäksi 73.
Nuoremman näköinen kuin Robert De Niro (76v)
Aake Kalliala 69v
Kautta aikain on naisia arvioitu ulkonäön (ja iltapukujen/vaatteiden!) kautta.
Ihan terveellinen suuntaus että näinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko te ihan sokeita?
Voi herrajjestas sentään kun ottaa heti joillekin kipiää kun jotain vähän kehutaan.
Laittakaa joskus lempeyttä kehiin niin miialma on parempi paikka.
Aina pitää turpa väärällä tulla mankumaan että eipäs oo.
Pitää osata kehua oikein eikä niin että saa ihmiset takajaloilleen. Hän on ihan komea pappa.
Ihanaa, kun vanhat miehet löytävät heti entisen perään uuden onnen. Mistä ne oikein tupsahtelevat eteen? Miehet osaa myös elää hetkessä, sillä suruaika jää minimiksi, jos lainkaan on surulle aikaa. Kadehdittava asenne katsoa aina eteenpäin.
Ihminen muuttuu oikeasti kiinnostavaksi vasta 45 rajapyykin täytettyään.
Peter Nygård, 77v.
Hannu Mäkelän isä eli yli 100- vuotiaaksi ja oli " ilkeä ja pahantahtoinen " isä Hannulle. Mitätöi ja arvosteli rankasti kaiken aikaa ja juurikin aikuista poikaa. Mikään ei kelvannut isälle. Ei ole ollut helppo isäsuhde. Nuo asiat tulivat esille Mäkelän kirjassa Isä. On kirjoittanut myös kirjan Äiti. Ja monta muuta kirjaa.
Ulkonäöltään Mäkelä on ikäisensä näköinen. Aina on poikkeuksia ulkonäön habituksen suhteen, mutta minun silmissäni on ikäisensä näköinen.
Mäkelän yksi vaimo oli mm Anna Kortelainen. Eka vaimo Maikki Harjanne.
Vierailija kirjoitti:
Hannu Mäkelän isä eli yli 100- vuotiaaksi ja oli " ilkeä ja pahantahtoinen " isä Hannulle. Mitätöi ja arvosteli rankasti kaiken aikaa ja juurikin aikuista poikaa. Mikään ei kelvannut isälle. Ei ole ollut helppo isäsuhde. Nuo asiat tulivat esille Mäkelän kirjassa Isä. On kirjoittanut myös kirjan Äiti. Ja monta muuta kirjaa.
Ulkonäöltään Mäkelä on ikäisensä näköinen. Aina on poikkeuksia ulkonäön habituksen suhteen, mutta minun silmissäni on ikäisensä näköinen.
Mäkelän yksi vaimo oli mm Anna Kortelainen. Eka vaimo Maikki Harjanne.
Mun mielestä se on hyvännäköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkelän yksi vaimo oli mm Anna Kortelainen. Eka vaimo Maikki Harjanne.Mun mielestä se on hyvännäköinen.
No voihan ikäisensä näköinenkin olla hyvännäköinen, vaikka satavuotiaana!
Hannu Mäkelä oli nuorena jo ns. vanhanasyntyneen näköinen. Yleensä ihmiset, jotka nuorena näyttää vanhemmilta kuin ovat, näyttävät sitten vanhoina nuoremmilta kuin mitä ovat. Ihme juttu.
Mutta ei tämä ko. kirjailija nyt niin hirveän nuoren näköinen ole, kyllä seitsemänkymppisenä pitäisin joka tapauksessa.
Pidän Mäkelää sellaisena peruskirjailijana. Kirjoittaa sujuvasti ja hyvin, mutta ei sitten niin vetävästi kuitenkaan, että olisi ainesta ihan suureen huutoon asti. On hän kuitenkin yhden Finlandia-palkinnon saanut.
Tunnen miehen, joka on 93-vuotias, mutta kävisi seitsemänkymppisestä. Olen ajatellut, että se johtuu hänen yltiöpositiivisesta elämänasenteestaan.
"Mäkelä on ollut naimisissa neljästi aiemminkin."
(Luki tuossa IS-artikkelissa, mikä on aloituskommentissa linkkinä)