Siipan saappaissa ohjelman innoittamana ~ Jos sinun pitäisi vaihtaa puolisosi kanssa osia viikoksi, mitä työtä molemmat joutuisivat kokeilemaan?
Mitä luulet, miten viikko sujuisi sinulta ja puolisoltasi?
Itse olen kotiäitinä puolivuotiaan kanssa ja mies on roskakuskina. Roolien vaihto olisi kyllä mielenkiintoinen. Mitenköhän onnistuisi, kun mulla ei oo rekkakorttia. No ehkä siihenkin saisi pikaopastuksen viikon alussa. 🤔
Mies varmaan pärjäisi vauvelin kanssa paremmin kuin hyvin.
Kommentit (61)
Mun mies tekisi sitten ravintolapäällikön hommia. Kyllä se varmasti pärjäisi osittain, koska meillä porukka on niin osaavaa ja ammattitaitoista, ettei heitä tarvi ohjailla tai vahtia jos on siis ihan tavallinen päivä ilman yllätyksiä (ja noita yllätyksiä kyllä tulee usein). Mutta paperihommat aiheuttaisi kyllä sen "kädet pystyyn" reaktion.
Mun mies on hitsaaja/asentaja. En osaa hitsata, en osaa asentaa yhtään mitään, enkä mitään metallijuttuja. En tiedä, mitä mä siellä hänen työpaikalla sitten voisin tehdä. Voisin tietysti opetella hitsaamaan hyvän opettajan johdolla.
Mutta tämä on mielenkiintoinen ohjelma varmaan, pitää katsoa.
Musta tulis vastaava työnjohtaja ja hänestä työmaainsinööri. 6 kk sitten ei oltas voitu vaihtaa hommia, kun oltiin samassa työssä (eri firmoissa). Ei ois kovinkaan mielenkiintonen vaihto 😆
No minusta tulis sitten vaativan alan asiantuntija,ja miehestä vaativan erikoisalan asiantuntija.
Ollaan molemmat samalla alalla (IT) mutta tehdään aika erilaisia hommia. Perushommat varmasti sujuisivat, loput jäisivät seuraavalle viikolle tehtäväksi.
Meistä ei saisi mielenkiintoista tosi-tv:tä. Onneksi!
Tähän aikaan vuodesta joutuisin suunnittelemaan ja aikatauluttamaan näytelmän harjoituksia, lavastusta, puvustusta ja visuaalista ilmettä. Osa noista onnistuisi vaivatta. Mutta sen lisäksi pitäisi suunnitella stand up -keikkoja ja levynjulkkarikeikkaa. Ne jäisi kyllä tekemättä.
Mies taas joutuisi toimittajan töihin. Ihan ensimmäinen ongelma olisi toimitusjärjestelmän kanssa. Muuten kyllä varmaan haastattelut ja valokuvaaminen onnistuisivat. :D
Näköjään kaikki jaksot jo C Moressa.
Minä ja mieheni olemme molemmat kirjanpitäjiä joten tulisi ihan kaikin puolin tylsä jakso :D
Saisin loisia kotona ja syljeksiä kattoon, kun emäntä taas joutuisi painamaan raskasta fyysistä työtä urakkatahtia ilman, että omaan käyttöön jää euron latia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimosta tulisi liikennelentäjä ja minusta kirurgi.
Taitaisi tulla rumaa jälkeä.
Oi, peruspalstalainen kirurgilentäjäperhe <3
Nää tekee varmaan aina välillä yhdessä alusvaatemallin hommiakin ❤️
No tavallaan voisi onnistua, meillä molemmilla on oma yritys ja jonkin verran samankaltaisia asioita tarvitsee osata ja ollaan usein autettu toisiamme näissä hommissa. Mun työssä enemmän tosin kirjoittamista ja hänellä puhumista ja mulle ainakin ihmisten edessä esiintyminen olisi se haastavin osuus.
En osaisi ihan mitään miehen DI-hommista johtavana asiantuntijana, mies osaisi ehkä teoriassa opettaa mun neljäsluokkalaisia, ainakin joitakin oppiaineita, mutta kurinpito ja kasvattaminen ei onnistuisi alkuunkaan. En vaihtais 😁
Minun työ toimistosihteerinä on niin helppo, että kuka tahansa peruskoulun käynyt oppii sen parissa tunnissa. Esimiestä voisi harmittaa, jos joutuisi taas opettamaan asiat uudelle henkilölle, minäkin kun olen jo kolmas työntekijä lyhyen ajan sisällä.
Itse en osaisi mitään muita töitä, mutta onneksi ei ole puolisoakaan :).
Joutuisin olemaan myyntitykki omassa yrityksessä. Ei kiitos. Ja mies joutuisi tekemään erityisasintuntijan töitä isoon kansainväliseen yritykseen. Tuskinpa osaisi.
Minä opettaisin ala-asteen tokas luokkaa ja mies pyörittäisi äitiys- ja ehkäisyneuvolaa. Luulen, että miehellä saataisi mennä pupu pöksyyn siinä papa-kokeita ottaessa, tai tiedä häntä. Mä veikkaan kuitenkin, että minä aiheuttaisin vähemmän harmia yhteiskunnalle kuin mieheni.
Ei olisi mitään suurempaa draamaa. It-asiantuntijoita kummatkin.
Mä pääsisin tekemään lvi-asentajan hommia ja laskemaan urakoita, mies pääsisi tekemään sairaanhoitajan hommia. En edes halua tietää, montako vesivahinkoa aiheuttaisin tai työmaata sekottaisin siellä sähläämällä. Tosin ei tuo miehenkään rooli helppo olisi. Vähän voisi potilasturvallisuus vaarantua, kun mies sähläisi lääkkeiden kanssa yms muuta jännää. Olisi kyllä mielenkiintoista kokeilla.
Minun pitäisi koodailla it-firmassa ja mies laitettaisiin sähkölaitokselle insinööriksi. Ei tulisi yhtään mitään, minä en osaa koodata tai ymmärrä tietokoneista mitään ja mies luultavasti usuttaisi jonkun ihmisparan hyppäämään muuntajaan :D
Eipä juuri mitään erikoista. Molemmat ollaan linja-autonkuljettajia. Mä teen vain aamuvuoroa, joten varmaan vaan nukahtaisin miehen yövuoroa ajaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimosta tulisi liikennelentäjä ja minusta kirurgi.
Taitaisi tulla rumaa jälkeä.
Kuin suoraan Luottomiehestä. Asuuko naapurissanne Juhis?