Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siipan saappaissa ohjelman innoittamana ~ Jos sinun pitäisi vaihtaa puolisosi kanssa osia viikoksi, mitä työtä molemmat joutuisivat kokeilemaan?

Vierailija
20.02.2020 |

Mitä luulet, miten viikko sujuisi sinulta ja puolisoltasi?

Itse olen kotiäitinä puolivuotiaan kanssa ja mies on roskakuskina. Roolien vaihto olisi kyllä mielenkiintoinen. Mitenköhän onnistuisi, kun mulla ei oo rekkakorttia. No ehkä siihenkin saisi pikaopastuksen viikon alussa. 🤔

Mies varmaan pärjäisi vauvelin kanssa paremmin kuin hyvin.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä sotkisin ison firman it-asiat ja mun mies traumatisoituisi lastensuojelun sossun duunissa.

Vierailija
2/61 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen roskakuski, siihen riittää kuorma-autokortti, ei tarvitse rekkakorttia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä saisin ostaa ja myydä osakkeita, mies joutuisi tekemään verkkopalveluun sisältöjä.

Vierailija
4/61 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mun osaa edes kananmunia paistaa...enkä mä osaa edes venäjän kielen alkeita.

Ei wörki.

Vierailija
5/61 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija ja kirjoitan parhaillaan gradua. Puoliso on ohjelmistosuunnittelija. Olisin puolison työtehtävissä täysin hyödytön, hommat seisoisivat sen viikon ajan. Puolisokaan tuskin edistyisi graduni parissa mutta ehkäpä ymmärtäisi viikon jälkeen mitä tutkin.

Vierailija
6/61 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaarantaisin potilasturvallisuttta paikallisessa sairaalassa ja mies voisi sitten tulkata vierasta vähemmistökieltä. On se kyllä jonkun kansalaisopiston kurssin käynyt kymmenen vuotta sitten.

Vierailija
7/61 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joutuisi hammashoitajan hommiin. Työ on minuuttiaikataulutettua ja mies ei osaa edes aseptiikan perusteita saati lukuisia instrumentteja yms. En kyllä haluaisi olla tuossa tilanteessa potilaana tai hammaslääkärinä. Mä joutuisin vuorostani korjaamaan tietokoneita. Ei tulisi mitään kyllä meidän kummankaan osalta.

Vierailija
8/61 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosta tulisi liikennelentäjä ja minusta kirurgi.

Taitaisi tulla rumaa jälkeä.

Vierailija
9/61 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joutuisin lvi hommiin ja mies opettamaan 1-luokkaa 😁 ehkä parempi ettei vaihdeta 🤔

Vierailija
10/61 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joutuisi ryytymaan koneella toimistolla, mina saisin olla kotona ja siivota, lenkittaa koiraa, tehda ruokaa ja pesta pyykkia. 

Vierailija
11/61 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tulisi tehdastyöläinen ja miehestäni koti-isi. Roolien vaihto voisi onnistua, mutta kumpikaan ei varmaan viihtyisi uudessa roolissaan.

Vierailija
12/61 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin pyörittämään keskisuuren firman IT-asioita ja mies tekemään LVI-suunnittelua. Luulen, että osattaisiin kumpikin lähinnä kerätä toiselle seuraavaksi viikoksi lista, mitä kaikkea tarttis tehdä 😁

Vierailija
13/61 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saisi kokeilla mun 13 h päiviä jotka koostuu opinnoista ja töistä, vaativa potilastyötehtävä. Minä pääsisin esimieshommiin vanhalle alalleni.

Vierailija
14/61 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka olette nyt kotiäitinä tai isänä, laittakaa mukaan myös oma ammattinne, sitähän sen puolison oikeastaan pitäisi kokeilla.

Vierailija
15/61 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuisin katsastamaan autoja, itselläni ei ole edes ajokorttia :D Voi olla että ne katsastamani autot olisivat aika riski liikenteessä.

Mies pääsisi opiskelemaan humanistisessa ja tekemään osa-aikatyötä kahvilassa. Luulen että siinäkin olisi vähän toteutettavaa miehelle

Vierailija
16/61 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä aina osannut tehdä siippojeni hommat ja he minun. Monesti tehty yhdessäkin.

Vierailija
17/61 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tulis kokki ja miehestä henkilökohtainen avustaja päiväkotiin.

Vierailija
18/61 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä itse joutuisin (tieto- ja viestintätekniikka) insinöörin projektihommiin. En itseasiassa edes tiedä, mitä mies tällä hetkellä tekee, koska salassapitovelvollisuus. Itseltä ei koodaaminen oikein taitu, enkä varmaan viikossa ehtisi hirveitä oppia. Mies joutuisi tarjoilijan hommiin. Varmasti selviäisi työvuorosta, mutta omassa työpaikassa, kun asiakkaat odottavat työntekijöiltä tiettyä asiantuntemusta. Mies ei tajua oikeastaan mitään esimerkiksi viinien päälle, joten saisi aivan varmasti kipakkaa asiakaspalautetta. Muuten selviäisi varmasti töihini kuuluvista perustehtävisrä.

Vierailija
19/61 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tuota ajatusleikkinä hetken, kun ohjelmasta alettiin puhumaan. Meillä minä joutuisin asiantuntijatehtäviin alalle, josta en tiedä yhtään mitään, eli siitä ei tulisi muuta kuin viikon ylityöt miehelle.

Mies taas pääsisi tekemään vanhustyötä kotiympäristöön ja periaatteessa hän voisi pärjätä hyvin ja tehdä arkijärjellä asioita, joten voisin luottaa, että kaikki olisi hyvin viikon jälkeen. Luulen myös, että hän saisi työstäni aika paljon ajatuksia ja jopa parannusideoita työn teknisestä puolesta. Olen asioista hänen kanssaan usein jutellut tästä ja olemme miettineet erilaisia uusia apuvälineratkaisuja mm. Alzheimeria sairastaville kotona asuville asiakkaille, joten tuollainen vaihdos voisi olla tosi hyvä. Mies on miettinyt alan vaihtoa ja itse asiassa tässä olisi hänen osaamiselle ja Pelle Pelottoman taidoille todellakin käyttöä. Mies on ollut pari kertaa myös jollakin asiakkaillani auttamssa raskaammissa tehtävissä ja asiakkaat pitävät hänestä paljon.

Vierailija
20/61 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ongelmitta...mies tekisi maatilalla töitä ja minä...maatilalla töitä. Ei auttaisi vaihtaa kun on sama työmaa molemmilla vuodesta toiseen ja molemmat tekee kaikkia töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän