Kuinka paljon olisit valmis maksamaan osallistumisesta synttäreille?
Eli jos kaveri täyttäis pyöreitä vuosia, niin mikä on raja minkä olet valmis maksamaan synttäri-juhlista jotka vietetään muualla kun synttärisankarin kotona ja joihin sisältyy siis jotakin tekemistä/ravintolaa/tms.. ?
Kommentit (18)
Viiden kympin lahja on jo tosi hyvä. Jos on oikein hyvin varoissaan, voi pistää satasen verran.
Taksiraha tietysti pitää varata, että pääsee pikkutunneilla kotio, mutta se nyt ei varsinaisesti mene niihin itse juhliin.
Jos kaveri olisi erittäin läheinen (käytännössä siis yksi kolmesta parhaasta ystävästäni), niin kevyesti vaikka satasen tai parin.
Sen sijaan yhdenkään vähemmän läheisen tuttavuuden tai kaverin synttäreitä en kustantaisi sentilläkään. Tai siis toki perinteiseen lahjaan / lahjarahaan voisin heittää kympin tai pari, mutta mikäli synttärit sisältäisiät maksullista ohjelmaa, niin jättäisin synttärit kokonaan välistä.
En senttiäkään. Lahjaan voisin laittaa 20-50e synttärisankarista riippuen.
En yhtään. Synttärisankari järjestää juhlat. Minkä hintaisen synttärilahjan ostaisin riippuu ihan kaverista.
Lahjan arvon verran eli noin 20-30 euroa.
Outo ajatus, että maksaisin kaverin synttäristä paitsi lahjan muodossa. Jos kaveri järjestäisi synttärinsä jossain kaukana, voisin kyllä maksaa matkani ja hotellini päästäkseni osallistumaan.
Mulle saisi maksaa, että ilmestyn paikalle. Kaiken maailman huuhaata ja kissanristiäisiä sitä viitsitään pitääkin!!!!!1!!!
Juhlia voi matalalla profiililla ja aidosti. Ei tarvitse nostaa itseään jalustalle ja maksattaa menoa juhlavierailla. Humpuukia, sanon minä!
Sen mitä menee lahjaan ja hyvään samppanjapulloon. Parilla satasella saa pullon krugia tai vastaavaa, ja hyvän lahjan. En ymmärrä ajatusta, että vieraat maksaisivat tarjoilusta tai juhlapaikasta.
Omat tuttavani ovat ratkaisset erilailla tienaavien synttärivieraiden lahjaongelmat niin, että lahjan on saanut antaa anonyymisti. Juhlissa purnukka johon on voinut laitta itselleen hyvän summan vaikka pihakalusteita varten. Ei kukaan aikuinen järkevä ihminen tutki summia. Ja sitte jokainen voi osallistua.
En yhtään, se maksaa joka järjestää. Röyhkeää järjestättää omat synttärit muiden rahoilla :D Lahjan toki toisin.
Vierailija kirjoitti:
Omat tuttavani ovat ratkaisset erilailla tienaavien synttärivieraiden lahjaongelmat niin, että lahjan on saanut antaa anonyymisti. Juhlissa purnukka johon on voinut laitta itselleen hyvän summan vaikka pihakalusteita varten. Ei kukaan aikuinen järkevä ihminen tutki summia. Ja sitte jokainen voi osallistua.
Kenellä on mukana rahaa nykyisin?
Olen valmis maksamaan edestakaisesta matkasta noin 50 e, hiukset osaan kammata itse ja meikin tehdä itse. Vaatteistakaan en välttämättä maksaisi kuin 20 e, kierrätyksestä saa hyviä leninkejä ja minulla on mukavat juhlakengät, joita käytän 3-6 kertaa vuodessa.
Osallistumisesta olen siten valmis maksamaan 50 - 70 e.
No jos paras ystävä päättäisi järjestää kekkerit Balilla tai Mexicossa niin voisin maksaa omat matkani ja majoituksen. Eli aika paljon.
40 e, olen köyhä
ystäväni joiden synttäreille osallistun, tietävät sen. Jos joillekin synttäreille kokisin suuremmaksi tuon summan, jättäisin väliin.