Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aliisa, 14, lyyhistyi kadulle sikiöasentoon lamaannuttavan kivun vuoksi – ihmiset kulkivat ohi, eikä kukaan pysähtynyt auttamaan: "Kotona tuli itku"

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut hei, Laupias Samarialainenhan kuului vain siihen aavikkouskontoon, ei moderniin maailmaan vaikka ei näköjään se tekoälykään nyt pelastanut.

Vierailija
22/131 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuuden kärkipari

Pohjois-Suomi 100% onnellisia

Pohjois-Korea 99,9 % onnellisia. (pakoon päässeet ja ammutut eivät olleet)

Zinc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siitä kauan ole, kun joku meni maassa makaavaa henkilöä auttamaan ja sai köniin.  Ja teinit touhuaa kakenlaista "älyttämistä",

Joten pitäisin mahdollisena, että kyseessä on joku teiniporukan älynväläys tai vaarallinen päihtynyt henkilö enkä uskaltaisi koskea.

Vierailija
24/131 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😔

Vierailija
25/131 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän suuri osa ohi kävelleistä ole tarkoituksella ollut huomaamatta narkkia/kännistä/mt-potilasta. Ei haluta sekaantua, kun ei tiedä onko aidosti avun tarve, vai tuleeko haukut ja/tai puukosta.

Pari kertaa olen itse pysähtynyt auttamaan ja tilannut ambulanssin kun on vanhempi ihminen ollut heikossa hapessa kaupungilla, mutta en todellakaan tiedä mitä tekisin entuudestaan tuntemattoman nuorehkon ihmisen kohdalla. Yksinäni en todennäköisesti pysähtyisi, juurikin tuossa alussa mainitsemastani syystä.

Vierailija
26/131 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tästä kauan ole, kun joku meni auttamaan kadulla maannutta  ja sai pataan. Kerran luin myös teinistä joka oli ollut maassa rähmällään mutta jonkun mennessä auttamaan, oli ponkaissut ylös ja nauranut ja nimitellyt, kaverinsa oli tullut puskasta¨missä oli kuvannut.

Vierailija
27/131 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin minun on vaikea uskoa. Asun Helsingissä,,siis monen mielestä siellä pahimmassa paikassa ja on kyllä vaikea uskoa ettei kukaan pysähtyisi. Aika monta tilannetta olen nähnytkin ja aina on ollut auttajia.

Itse pysähtyisin aina.

Vierailija
28/131 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi raukkaa. Itseäni 12-vuotiaana kiusattiin ja syrjittiin niin pahasti, että olin tosi masentunut ja itkin aina koulun jälkeen matkalla kotiin ja olisin kovasti toivonut, että joku aikuinen olisi tullut antamaan vaikka halin, mutta kukaan ei koskaan kysynyt edes, että mikä on, vaikka selkeästi nähtiin, että itkin. Toki tämä on jättänyt semmosen jäljen minuun, etten enää usko, että kukaan välittää. Nyt mietin päivittäin itsemurhaa.

N20

Vähän samoin itsellä ja muistan aina päivän jolloin ajattelin, että hyppään joltakin sillalta alas ja istuin siinä penkillä ja itkin ja kaikki vaan kävelivät ohi. Nyt onneksi parempi tilanne. Joskus luin yhdessä tytöstä, jolla muistaakseni paha diabetes ja oli alhaisen verensokerin vuoksi pyörtynyt kadulle ja ainoat, jotka häntä auttoivat olivat itse joitakin "laitapuolenkulkijoita", jotka soittivat apua ja hakivat tytöllä läheisestä kaupasta jotain makeaa syötävää, että sokeri nousisi. Äiti myöhemmin kiitti näitä miehiä jossain lehdessä. Tästä varmaan 10 vuotta aikaa. Sen vuoksi ihmisestä ei koskaan päälle päin voi tietää kuka auttaa ja kuka ei. Pelastaja voi olla se itsekin apua tarvitseva ihminen, joka kuitenkin on sellainen joka tahtoo auttaa.

Vierailija
29/131 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän suuri osa ohi kävelleistä ole tarkoituksella ollut huomaamatta narkkia/kännistä/mt-potilasta. Ei haluta sekaantua, kun ei tiedä onko aidosti avun tarve, vai tuleeko haukut ja/tai puukosta.

Pari kertaa olen itse pysähtynyt auttamaan ja tilannut ambulanssin kun on vanhempi ihminen ollut heikossa hapessa kaupungilla, mutta en todellakaan tiedä mitä tekisin entuudestaan tuntemattoman nuorehkon ihmisen kohdalla. Yksinäni en todennäköisesti pysähtyisi, juurikin tuossa alussa mainitsemastani syystä.

Se on syyte heitteillejätöstä jos jäät kiinni.

Vierailija
30/131 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

/*

Vierailija
31/131 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teille itsellenne tapahtuu jotain, niin ohitse vain?

Vierailija
32/131 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi koskaan tietää ihmisestä päälle päin mikä hänen tilanteensa on. Et voi tietää onko ihminen kännissä tai käyttääkö huumeita. Nämä kaikki ovat vaan jotain oletuksia. Monet kohtaukset, veren sokerin lasku, epilepsia yms oireilevat aika samoin kuin joku ihminen olisi mukamas huumeissa jne. Mielenterveyspotilas ei myöskään ole tehnyt mitään väärää jos on heikossa tilanteessa ja minusta julmaa olla auttamatta ja se on laitonta. Jokainen ihminen on sellainen jota pitää yrittää auttaa ja et voi leikkiä jotain parempaa ihmistä joka ei niitä heikommassa tilanteessa olevia auta. Toivon vaan, että et enää koskaan jätä ketään ilman apua. Aina voi yrittää auttaa. Terveisin se monta narkkiakin ( tiedän heidän taustaansa, kun asuvat lähellä)  jeesannut nuori, joka ei kävele kenenkään ohi jos joku tarvii apua. Minua ei ole kukaan koskaan puukottanut enkä ole edes niitä haukkuja saanut.

Vierailija
33/131 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teille itsellenne tapahtuu jotain, niin ohitse vain?

Miten mennään itsensä ohi?

Vierailija
34/131 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä olisi voinut tehdä? Toki käydä kysymässä kun makaa maassa, mutta mitä sitten. Minä en ainakaan suosittelisi lapselleni kenenkään kyytiin menemistä. Vanhempiensa puh.numeroita ei muista enää ketään ulkoa, eli ei voisi soittaa äidillekään. Soittaa ambulanssi? Ei todellakaan tule.

Vierailija
35/131 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisella tavalla tyttö oli kaatunut, kun oli loukannut lisää jo ennestään kipeää vatsaansa. 

Vierailija
36/131 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä olisi voinut tehdä? Toki käydä kysymässä kun makaa maassa, mutta mitä sitten. Minä en ainakaan suosittelisi lapselleni kenenkään kyytiin menemistä. Vanhempiensa puh.numeroita ei muista enää ketään ulkoa, eli ei voisi soittaa äidillekään. Soittaa ambulanssi? Ei todellakaan tule.

1. Kysy mikä on hätänä

2. Jos kykenee vastaamaan, kysy miten voit auttaa

3. Toimi saamasi pyynnön mukaisesti

Jos ei kykene vastaamaan tai et saa ohjeita, soita hätäkeskukseen. 

Vierailija
37/131 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut hei, Laupias Samarialainenhan kuului vain siihen aavikkouskontoon, ei moderniin maailmaan vaikka ei näköjään se tekoälykään nyt pelastanut.

ja vissiin new age-energia-uskon mukaan kannattaakin vältellä maassa makaavaa, ettei vaan hänen negatiivinen energia tartu itseen. Kyllä ne Jeesuksen horinat ja kristillisyys joutaa romukoppaan, mikä vapaus, vaikka maata maassa. Positivevibesonly#

Vierailija
38/131 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän alaikäisillä ole huoltajiensa numerot puhelimissaan. Jos lapsi on sen verran tolkuissaan, että saa avattua puhelimensa, auttaja voi soittaa sillä lapsen äidille tai isälle. Ambulanssi todellakin tulee, jos sanot, että maassa makaa kivulias/tajuton lapsi. 

Vierailija
39/131 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoisella tavalla tyttö oli kaatunut, kun oli loukannut lisää jo ennestään kipeää vatsaansa. 

Samaa itsekin ihmettelin. Oli myös muutamia muita hämmentäviä seikkoja tuossa jutussa.

Vierailija
40/131 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä en todellakaan menisi tutkimaan mikä hätänä vaan pyytäisin lähintä naista tai vanhusta tarkistamaan. Pysyttelisin lähistöllä ja hälyttäisin sitten apua.

Onneksi asun USAssa. Olen kaatunut pari kertaa niin etta en paassyt itse ylos ja kummallakin kerralle apuun JUOKSI rotevia nuoria miehia. Jaivat viela vahaksi aikaa juttelemaan etta olenko varmasti kunnossa.

Suomimiehet ovat ihme pelkureita ja vellihousuja.

T. Mummo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan