Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitää nyt varmaan vakavasti ruveta miettimään ulkomaille muutto. Suomessa ei ole enää työelämää missään.

Vierailija
20.02.2020 |

Olen 35v ja oikeasti tämä elämä on täysin pysähtynyt ja pelkkää taistelua. Jatkuvia pätkätöitä, pelkkää epävarmuutta. On olo ettei ole minkään arvoinen ja vaikka kuinka olisi opiskellut tai vaikka kuinka osaava olet niin kaikki on yhtä tyhjän päälle.

Löydän itseni nykyään joka päivä sellaisesta ajatuksesta että mitä järkeä tässä on? Just kun istuu alas ja panostat työhön niin kohta saat taas lähteä uudelle osastolle tai työpaikalle. Tuntuu että minusta on tullut kuin päätön kana, missään ei ole enää mitään järkeä.

Minulla on ystäviä jotka asuvat Euroopassa ja kyllä meinasin kateudesta itkeä. Monet asiat ovat huonommin esim. asunnot, mutta kohtelu on täysin erilainen kuin Suomessa, elämäntapa on tervellisempi kun siellä on enemmän kaikkea. Työnantaja kokoajan on mukana hengessä, nauretaan, ollaan huolissaan muista.

Puhun nyt täysin tavallisista töistä. Onhan sielläkin näitä määräaikaisia mutta siellä ei tarvitse yksin pärjätä ja olla.

Suomessa ei ole enää missään edes kunnollisia töitä, kaikki on vain sellaista höttöä ilman päämäärää. Hirveästi ihmiset ahkeroi ja suoritetaan koko elämä, mikä on lopputulos?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap en ihan ymmärrä tuota ettei siellä muualla tarvitse olla yksin kun kuitenkin sanot että sielläkin on pätkätöitä. Työnantajiahan on kaikenlaisia niin Suomessa kuin muuallakin.

Olen itse asunut toisessa EU maassa ja kyllä siellä asiat oli huonommin kuin täällä. Työttömyyskorvaus, asumistuki, lapsilisä sun muut tuet oli huomattavasti huonommat kuin Suomessa vaikka vuokrataso ja ruoan hinta oli samaa luokkaa. Onneksi itse en joutunut elämään tukien varassa mutta sääliksi kävi ne kaverit jotka joutui. Työttömyys prosentti tuossa maassa on suurempi kuin Suomessa. Ainoa asia mikä mielestäni oli parempi siellä kuin Suomessa oli säät.

Missä eu-maassa työttömyysprosentti on suurempi kuin Suomessa? Ilman kaikenlaisia työllistymiskoulutuksia sun muita Suomessa olisi prosentuaalisesti eniten työttömiä koko Euroopassa . Myös pitkät kodinhoitotuet (vai miksi niitä nykyään kutsutaan) alentavat Suomen työttömyysprosenttia. Moni nainen viettää noin kymmenisen vuotta Suomessa kotona yhteiskunnan tuilla lapsia kasvattaen. Siihen tarvitaan kolme lasta. Itse tunnen neljä. Tunnen myös useita toimistoalalla tyuoskenteleviä naisia jotka ovat jonkun muun tilalla olleet lähes 10 vuotta kun se vakituisen vakanssin omaava on tehnyt lapsia tietyn ajanjakson aikana niin että jatkuvasti on joku lapsiin liittyvä "loma" menossa. Plus sitten tosiaan kaikki aikuiskoulutuksessa olevat jotka hakemassa kolmatta tai jopa neljättä koulutusta. Miettikääs kuinka vähän ihmisiä Suomessa oikeasti on palkkatöissä joita ei tueta millään tavalla. 

Vierailija
22/24 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap en ihan ymmärrä tuota ettei siellä muualla tarvitse olla yksin kun kuitenkin sanot että sielläkin on pätkätöitä. Työnantajiahan on kaikenlaisia niin Suomessa kuin muuallakin.

Olen itse asunut toisessa EU maassa ja kyllä siellä asiat oli huonommin kuin täällä. Työttömyyskorvaus, asumistuki, lapsilisä sun muut tuet oli huomattavasti huonommat kuin Suomessa vaikka vuokrataso ja ruoan hinta oli samaa luokkaa. Onneksi itse en joutunut elämään tukien varassa mutta sääliksi kävi ne kaverit jotka joutui. Työttömyys prosentti tuossa maassa on suurempi kuin Suomessa. Ainoa asia mikä mielestäni oli parempi siellä kuin Suomessa oli säät.

Yhteiskunta ei voi perustua tukiin. Jos verot ja sosiaalikulut eivät olisi niin korkeita, olisi mahdollista palkata enemmän työntekijöitä. Tällöin useampi pääsisi töihin ja tukia ei tarvitsisi maksaa niin paljon. Suomessa tilanne on päälaellaan. Työllisyys paranisi vain yritysten maksuja pienentämällä ja samalla heikentämällä tukia sekä lopettamalla ilmaiset työharjoittelut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä eu-maassa työttömyysprosentti on suurempi kuin Suomessa? Ilman kaikenlaisia työllistymiskoulutuksia sun muita Suomessa olisi prosentuaalisesti eniten työttömiä koko Euroopassa . Myös pitkät kodinhoitotuet (vai miksi niitä nykyään kutsutaan) alentavat Suomen työttömyysprosenttia. Moni nainen viettää noin kymmenisen vuotta Suomessa kotona yhteiskunnan tuilla lapsia kasvattaen. Siihen tarvitaan kolme lasta. Itse tunnen neljä. Tunnen myös useita toimistoalalla tyuoskenteleviä naisia jotka ovat jonkun muun tilalla olleet lähes 10 vuotta kun se vakituisen vakanssin omaava on tehnyt lapsia tietyn ajanjakson aikana niin että jatkuvasti on joku lapsiin liittyvä "loma" menossa. Plus sitten tosiaan kaikki aikuiskoulutuksessa olevat jotka hakemassa kolmatta tai jopa neljättä koulutusta. Miettikääs kuinka vähän ihmisiä Suomessa oikeasti on palkkatöissä joita ei tueta millään tavalla. 

https://yle.fi/uutiset/3-10815433

Katsopa tuolta. Olen asunut yhdessä noista maista.

Vierailija
24/24 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.stat.fi/ajk/tiedotteet/v2005/tiedote_058_2005-10-25.html

Tuolla kerrotaan että Suomessa äitien töissä käyminen on yleisempää kuin monissa muissa EU maissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme