Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun teet ruokaa puolisolle ja itsellesi, kumpi saa paremman palan?

Vierailija
20.02.2020 |

Teet jauheliha- tai kasvispihvejä, kumpi saa isomman palan? Leikkaat kakkua, kumpi saa isomman palan? Viikkaat servettejä, kumpi saa paremmin onnistuneen? Leikkaat pizzaa, kumpi saa mehevämmän täytteen? Elokuvissa, kumpi saa paremman paikan? Voit vapaasti keksiä lisää esimerkkejä tähän.
Laita vielä sukupuolesi ja ikäsi ja parisuhteesi ajan vuosissa.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöttekö te oikeasti samasta pizzasta? Onko se pakastepizza, kotitekoinen vai pizzerian? Perhepizza?

Minä kun teen itse, niin vähintään neljä pellistä neljälle teen. Niistä voi sitten jäädä seuraavalle päivälle toki, ja järjestys taitaa olla yleensä se että lapset syövät halutessaan, sitten minä, mies voi syödä aina makkaraa.

4 pellillistä neljälle? Onko teillä tosi pieni pelti, vai syöttekö ihan jäätäviä määriä?

Minä olen joskus teininä pystynyt syömään jopa 1/4 pellillisen kotitekoista pizzaa. Nykyisin teen yhden pellillisen kuudelle ihmiselle (2 aikuista, 1 teinipoika, 3 nuorempaa lasta, kuopus 6v). Ei siitä yleensä jää yhtään yli, mutta kaikki ovat tyytyväisiä. Jos on enemmän porukkaa, pitää tehdä kaksi pellillistä, ja silloin sitä jää yli. Minulle riittää 1/8 koko pellin kokoisesta pizzasta, tosin pizzerian normaalikokoisesta pizzastakin riittää hyvin puolikas.

Sorry, mutta KETÄ KIINNOSTAA teidän pellilliset, neljännespellilliset, puolipellilliset, syöjien määrät, iät ja koot?!

Minua. Minkäkokoisen palan appiukko ottaa

Vierailija
42/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöttekö te oikeasti samasta pizzasta? Onko se pakastepizza, kotitekoinen vai pizzerian? Perhepizza?

Minä kun teen itse, niin vähintään neljä pellistä neljälle teen. Niistä voi sitten jäädä seuraavalle päivälle toki, ja järjestys taitaa olla yleensä se että lapset syövät halutessaan, sitten minä, mies voi syödä aina makkaraa.

4 pellillistä neljälle? Onko teillä tosi pieni pelti, vai syöttekö ihan jäätäviä määriä?

Minä olen joskus teininä pystynyt syömään jopa 1/4 pellillisen kotitekoista pizzaa. Nykyisin teen yhden pellillisen kuudelle ihmiselle (2 aikuista, 1 teinipoika, 3 nuorempaa lasta, kuopus 6v). Ei siitä yleensä jää yhtään yli, mutta kaikki ovat tyytyväisiä. Jos on enemmän porukkaa, pitää tehdä kaksi pellillistä, ja silloin sitä jää yli. Minulle riittää 1/8 koko pellin kokoisesta pizzasta, tosin pizzerian normaalikokoisesta pizzastakin riittää hyvin puolikas.

Normaali pelti 50cm leveässä uunissa. En tee piirakoita vaan yleensä ohuita pyöreitä pizzoja, oisko kotipizzan luokkaa? Teinit eivät syö kokonaisia kuten sanoinkin etteivät kaikki mene, vaan että minusta on kiva että edes muutama pala jää seuraavalle päivälle. Mies ei kyllä ole kylläinen 1/4 pizzalla. Ei ikinä.

Ja kun vielä muistelee, olen synttäreillä paistanut ainakin 5 pellillistä kuudelle teinitytölle, eivät toki olleet laidasta laitaan pannupitsoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti annan aina toiselle enemmän, kauniimman, mehevämmän, lämpimämmän jne. Normaalisti tuon joka kauppa matkalta jonkun herkun tai yllätyksen toiselle ja pidän huolta ettei mitään puutu toiselta.

Nykyisessä suhteessa mies ei huomioi tai huolehdi tasan mitenkään ja pitää huolta vaan omasta per.seestään niin musta on tullu itsekkäämpi. Syön kakun kokonaan vaan ettei mies saa, ei sekään omastaan antaisi ikinä. Sipsipussin jämätkin syön vaan sen takia, vaikka en sipseistä pidäkään. En pidä myöskään leivonnaisista ja inhoan vehnäleipää mutta niitäkin puputan ettei miehelle jäis, jos meillä on kaks leipäpalaa niin ei sekään jättäis mulle toista. Saan kokata yleensä mitä hän suostuu syömään tai sit mies elää makkaralla ja lihapiirakoilla ja mä syön viherpöperöitäni.

Ennen kun itketään niin mun mitat on 51/162 ja mies lihoi 20 kiloa ylipainoiseksi jo ensimmäisen vuoden aikana.

Muilla tämmöistä?

Vierailija
44/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti annan aina toiselle enemmän, kauniimman, mehevämmän, lämpimämmän jne. Normaalisti tuon joka kauppa matkalta jonkun herkun tai yllätyksen toiselle ja pidän huolta ettei mitään puutu toiselta.

Nykyisessä suhteessa mies ei huomioi tai huolehdi tasan mitenkään ja pitää huolta vaan omasta per.seestään niin musta on tullu itsekkäämpi. Syön kakun kokonaan vaan ettei mies saa, ei sekään omastaan antaisi ikinä. Sipsipussin jämätkin syön vaan sen takia, vaikka en sipseistä pidäkään. En pidä myöskään leivonnaisista ja inhoan vehnäleipää mutta niitäkin puputan ettei miehelle jäis, jos meillä on kaks leipäpalaa niin ei sekään jättäis mulle toista. Saan kokata yleensä mitä hän suostuu syömään tai sit mies elää makkaralla ja lihapiirakoilla ja mä syön viherpöperöitäni.

Ennen kun itketään niin mun mitat on 51/162 ja mies lihoi 20 kiloa ylipainoiseksi jo ensimmäisen vuoden aikana.

Muilla tämmöistä?

Ja sitten se syy miksi olet tuossa?

Vierailija
45/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeampi ottaa isomman/mehevämmän/enemmän täytettä sisältävän palan :) Tai se, jolla on isompi nälkä, eli kumpi ei ole töissä ehtinyt käymään lounaalla. Meillä tosin monesti kumpikin kokkaa omat ruuat, kun mies on sekasyöjä ja minä lakto-ovovege.

Servietit kumpikin osaa taitella ihan itse. Enpä ole kyllä tällaista koskaan sen syvemmin miettinyt tai kiinnittänyt huomiota.

Ohis: sinäkin olet sekasyöjä. Vain vegaani on kokonaan vegaani.

T. Lihaa syövä sekasyöjä

Vierailija
46/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muilla tämmöistä?

No olisiko aika nostaa kytkintä?

Vierailija
47/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä "mies tietysti" naiset, oletteko niitä jotka voivat tehdä miehelle voileipiäkin valmiiksi, se kun täällä tuntuu nostavan useimmilla karvat pystyyn?

Totta kai. <3 

Mies kay nyt keskiviikkoiltaisin kurssilla, olen ottanut tavakseni sina aikana, kun han on poissa, leipoa jotain ns. yllatyksena. :D Kun mies sitten tulee kotiin, tarjolla on kirjaimellisesti lampimaisia.

Joskus muffinsseja, joskus kekseja, joskus jotain suolaista piirakkaa. Naita sitten syodaan pitkin viikkoa. 

Kuuntelen siina samalla aanikirjaa, leipominen rentouttaa ja on kiva aina "yllattaa" mies. Vaikka tietaahan han jo, etta leivon jotain. Mutta se, mita, on ainakin yllatys. :D 

Eli ihan tahallasi haluat lihottaa miehesi? Luuletko ettei se sitten sinua jätä?

:D Mies on 31-vuotias, 184cm ja 70kg ja liikkuu joka paiva, eli tuskin pari keksia tai puolet jostain feta-pinaattipiirakasta viikossa hanta hirveasti lihottaa, kun muuten syodaan 80-20 terveellisesti. :) 

Vierailija
48/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sorry, mutta KETÄ KIINNOSTAA teidän pellilliset, neljännespellilliset, puolipellilliset, syöjien määrät, iät ja koot?!

Sori nyt vaan, mutta miksi avasit aloituksen ylipäänsä?

Vierailija
49/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkaa lautasliinan? *huutonaurua*

Vierailija
50/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet jauheliha- tai kasvispihvejä, kumpi saa isomman palan? Leikkaat kakkua, kumpi saa isomman palan? Viikkaat servettejä, kumpi saa paremmin onnistuneen? Leikkaat pizzaa, kumpi saa mehevämmän täytteen? Elokuvissa, kumpi saa paremman paikan? Voit vapaasti keksiä lisää esimerkkejä tähän.

Laita vielä sukupuolesi ja ikäsi ja parisuhteesi ajan vuosissa.

Ei ole mitään yhtä tapaa meillä. Mies tykkää tummemaksi paistetuista kasvispihveistä yms, joten hän ottaa tummat ja minä vaaleat. Kakkua kukin leikkaa itse sopivan kokoisen palan, katsoen että kaikki muut saavat halutessaan yhtä paljon. Servettejä viikataan tavoilla jotka ostaan eli kaikki ovat yhtä hyviä. Pizzaan jokainen laittaa omat täytteet, niitä sen verran kun haluaa, pakastepizza pyritään jakamaan niin että täytteet menevät kohtuu tasan. Elokuvissa paremman paikan ottaa se joka on hommannut liput.

Ruokaa ottaa isomman annoksen se jolla on isompi nälkä, ja se mikä pala on parempi vaihtelee maun mukaan. Jos jostain syystä kumpikin haluaa tasan samaa juttua yhtä paljon, jaetaan. Emme mittaa että kaikki menee millin tarkasti tasan, mutta pyrimme siihen että jako olisi oikeudenmukainen.

N40, parisuhde 20 v.

Vierailija
51/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Meillä ruokaa ja kakkua niin että kaikille riittää sopivasti. Ei tartte kitsastella.

Vierailija
52/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi huutonaurua?

Kylla meilla myoskin viikataan ne lautasliinat. Ei aina miksikaan joutseniksi, mutta viikataan kuitenkin. Teko laitatte ne ihan sellaisenaan poytaan, ette edes taita keskelta kahtia kolmioksi? 

Vierailija
53/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä yritän katsoa miehelle ruuasta herkkupaloja, joista tiedän hänen tykkäävän. Ajatus siitä, että voi ilahduttaa toista, on niin hyvä, koska hän on parasta, mitä minulle on elämässäni tapahtunut. Yhdessä ollaan oltu jo kauemmin kuin ei-yhdessä.

Vierailija
54/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan edes ajatellut asiaa, kun ei meillä lajitella mitään isompi/ parempi sinulle/minulle vaan se syö mieleisensä palan, joka ehtii ensin valita. Kummallekin yhtä hyvää ja yhtä paljon. Jako on helppoa, jos toinen tykkää sämpylän ala- ja toinen yläpuolesta.

Tiedättehän tarinan vanhasta avioparista, jonka mies viimein sai sanotuksi vaimolle moitteen siitä, että aina tekee hänelle sämpylästä sen huonomman puolen ja syö itse paremman. Vaimo puolestaan hämmästyi, että kuinka niin. Hän kun oli antanut miehelle omasta mielestään paremman puolen.

Ikää 60 v ja parisuhde noin puolet elämästä. Ja nainen, jos se nyt jotenkin asiaan vaikuttaa. Anopin ikäluokan naisissa oli niitä, joille elämän tarkoitus oli ruokkia miehiä. Miehet puolestaan yrittivät pitää talon lämpimänä.

Vierailija
55/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi huutonaurua?

Kylla meilla myoskin viikataan ne lautasliinat. Ei aina miksikaan joutseniksi, mutta viikataan kuitenkin. Teko laitatte ne ihan sellaisenaan poytaan, ette edes taita keskelta kahtia kolmioksi? 

Ei meillä edes ole arkiateriolla lautasliinoja käytössä muuten kuin tarjolla telineessä pöydällä. Ottakoon siitä, kuka tuntee tarvitsevansa.

Silloin kun niitä käytetään, kaikille taitetaan samalla tavalla, tai ollaan taittamatta. Ei puoliso kuitenkaan huomaisi mitään eroa, vaikka kuinka olisi erikseen häntä varten taiteltu hienoimmin.

Vierailija
56/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä teen ruuan, mies saa määrällisesti enemmän, mutta otan itselleni paremmat palaset. Samoin silloin, kun mies tekee ruuan. Elokuvissa, bussissa jne minä saan aina paremman paikan. Yhdessä 9 vuotta.

Vierailija
57/57 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ottaa parhaan palan. Eli useimmiten kokki. Se voi siis olla kumpi vain.

Sama pätee muussakin. Tosin paikat elokuviin yms. valitsen niin ettei ole väliä kumpi ottaa kumman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän