Täytän kohta 20v, enkä ole koskaan käynyt laivaristeilyllä. Onko muita kokemattomia?
Täältä Pohjois-Suomesta on toki matkaa Turkuun tai Helsinkiin, mistä risteilyalukset lähtevät ja harvemmin täällä naapuritkaan käyvät Tallinnassa tai Tukholmassa, mutta melkeinpä kaikki ovat joskus olleet, ainakin nuorempi väki.
Äiti ja isä ei ole koskaan suostuneet viemään tai antanut lupaa mennä kavereiden kanssa. Heidän mielestä turvallisinta pysyä kotona, eikä laivaan ja lentokoneeseen ole mitään asiaa. Nyt kun olen täysi-ikäinen, ei opiskelijana ole taas rahaa sellaiselle matkalle lähteä.
Olen jo edes jäänyt mistään paitsi?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Et ole mitään menettänyt, mutta käy ihmeessä kokeilemassa nyt kun ikää omaan reissuun on riittävästi. Ei siellä tarvitse mitään hölmöillä, eikä erityisesti bilettääkään jos ei kiinnosta. Mukaan kiva neljän hengen porukka, varaatte buffet-ruokailun ainakin yhteen suuntaan etukäteen, syötte hyvin ja nautitte matkasta. Jos ei baarit illalla kiinnosta, hyttiin voi mennä kun haluaa. Jos mahdollista kannattaa ottaa arki-illan lähtö, vähemmän bileporukkaa eikä muutenkaan niin ruuhkaista.
Hyvää risteilyä!
Buffetin takia ei ainakaan kannata laivalle lähteä. Sillä rahalla, millä kävisit laivalla, pääset maissa paljon parempiin ruokapöytiin.
Vierailija kirjoitti:
Laivoissa oli ennen idiksenä taxfree ja buffet.
Taxfreeta ei enää ole, kiitos EU, buffet on surkea ja kallis, Estonia opetti eikä Tukholmassa ole enää viihtyisää (kiitos toistamiseen EU).Joten et ole menettänyt mitään mainittavaa.
Siitä on yli 10 vuotta, kun viimeksi kävin laivalla. Silloin buffet-ruoka oli samaa tasoa kuin ABC:n buffetissa, toki valikoimaa oli laivalla enemmän. Sen jälkeen ABC:n taso on laskenut kuin lehmän häntä.
Kiinnostaisi tietää, onko laivojen buffet-ruoka nykyisin samaa tasoa kuin nykyinen ABC-ruoka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole mitään menettänyt, mutta käy ihmeessä kokeilemassa nyt kun ikää omaan reissuun on riittävästi. Ei siellä tarvitse mitään hölmöillä, eikä erityisesti bilettääkään jos ei kiinnosta. Mukaan kiva neljän hengen porukka, varaatte buffet-ruokailun ainakin yhteen suuntaan etukäteen, syötte hyvin ja nautitte matkasta. Jos ei baarit illalla kiinnosta, hyttiin voi mennä kun haluaa. Jos mahdollista kannattaa ottaa arki-illan lähtö, vähemmän bileporukkaa eikä muutenkaan niin ruuhkaista.
Hyvää risteilyä!
Buffetin takia ei ainakaan kannata laivalle lähteä. Sillä rahalla, millä kävisit laivalla, pääset maissa paljon parempiin ruokapöytiin.
Joillekkin buffetiksi riittää lihapullat ja vapaasti tarjolla oleva viininlitku?
Minä olen 59v enkä ole koskaan käynyt laivaristeilyllä, en ole matkustanut lentokoneella enkä käynyt ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Minä, 36, en ole koskaan ollut laivalla. Isäni, 66, ei ole koskaan käynyt ulkomailla millään kulkuneuvolla. Ei taatusti olla edes ainuita kokemattomia tällä saralla.
Otan osaa peräkammaruuteenne.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä27148 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmiselvä provo. Kaikki tuonikäiset ovat käyneet laivalla. Älä valehtele.
No ei ole kaikki vanhemmatkaan.Itse olen 44 enkä ikinä ollut laivalla. En myöskään lentokoneessa.
Ihan samaan sarjaan menee kun joku kertoo olevansa 44 vuotiaana neitsyt. Varmasti totta jonkun kohdalla, mutta äärimmäisen epätavallista normaalille terveelle ihmiselle.
En sanoisi, että äärimmäisen epätavallista. Aivan varmasti maapallolla on kymmeniä tuhansia 44-vuotiaita, jotka eivät ole harrastaneet seksiä tai käyneet ulkomailla.
Minä puhuinkin normaaleista , terveistä ihmisistä.
Olen kohta 29 ja olen käynyt kahdesti risteilyllä Ruotsissa. Laivalla on aika tylsää, jos ei halua bilettää tai käyttää paljon rahaa shoppailuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menevätkö siis kaikki naiset laiva risteilylle panemaan...? Kyselee kiltimpi mies
Yksiselitteisesti ei.
Mitähän kaikkea siellä kilttien miesten seläntakana oikein tapahtuu, on nimittäin nämä jutut välillä sellaisia että :(
Tervetuloa käymään Tallinnassa! Maissa saat pesää, jos muistat heittää neidolle tippiä
Laivoissa oli ennen idiksenä taxfree ja buffet.
Taxfreeta ei enää ole, kiitos EU, buffet on surkea ja kallis, Estonia opetti eikä Tukholmassa ole enää viihtyisää (kiitos toistamiseen EU).
Joten et ole menettänyt mitään mainittavaa.