Täytän kohta 20v, enkä ole koskaan käynyt laivaristeilyllä. Onko muita kokemattomia?
Täältä Pohjois-Suomesta on toki matkaa Turkuun tai Helsinkiin, mistä risteilyalukset lähtevät ja harvemmin täällä naapuritkaan käyvät Tallinnassa tai Tukholmassa, mutta melkeinpä kaikki ovat joskus olleet, ainakin nuorempi väki.
Äiti ja isä ei ole koskaan suostuneet viemään tai antanut lupaa mennä kavereiden kanssa. Heidän mielestä turvallisinta pysyä kotona, eikä laivaan ja lentokoneeseen ole mitään asiaa. Nyt kun olen täysi-ikäinen, ei opiskelijana ole taas rahaa sellaiselle matkalle lähteä.
Olen jo edes jäänyt mistään paitsi?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Menevätkö siis kaikki naiset laiva risteilylle panemaan...? Kyselee kiltimpi mies
No ei todellakaan... huoh. Itse menin ainakin ihan kiltisti nukkumaan omaan hyttiin 10-11 aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Menevätkö siis kaikki naiset laiva risteilylle panemaan...? Kyselee kiltimpi mies
Olen ollut laivalla varmaan sata kertaa ja ei, en ole kertaakaan pannut siellä muuta kuin omaa miestäni.
Älä edes tuhlaa rahojasi siihen, että matkustat ensin Helsinkiin tai Turkuun pelkälle laivamatkalle päästäksesi. Oulusta pääset lentämällä kaupunkilomalle Eurooppaan, jos ei muuten niin Helsingin kautta. Norwegianilta löydät halpoja lentoja.
Ysärillä olisit ollut kummajainen, nykyään et todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut laivalla varmaan sata kertaa ja ei, en ole kertaakaan pannut siellä muuta kuin omaa miestäni.
En tiedä kertyykö itselleni sataa kertaa, useita kymmeniä kuitenkin. Viimeisin random-panoni oli Turku-Tukholma välillä vuonna 1982. Sen jälkeen on ollut rauhallisempaa.
No.... Minä olen 33 v ja olen kerran käynyt Tallinnassa laivalla. Millään bileristeilyllä en ole koskaan ollut, enkä koskaan mene.
Olet ja et. Moni kokemus on sellainen, että se tuottaa iloa jonkin verran jos ei hölmöile, ja jos rahojen laittaminen ei vie koko budjettia.
Moni Etelässä asuva ei ole koskaan tulistellut, päässyt hiihtämään hankikannolla ( vai sanotaanko että hiihtänyt hankikannon päällä?), nähnyt revontulia, päässyt laskettelemaan joka viikonloppu ( Oikeasti. Turussa ei ole tänä talvena päässyt hiihtämään kertaakaan hiihtoladulle.), piipahtaneet huvin vuoksi Norjan puolella... Ovatko nämä ihmiset menettäneet jotain? Ehkä ovat, mutta senkin ajan ovat tehneet jotain muuta mukavaa.
Nuorena koin laivamatkoja, kun mentiin laivalla Ruotsiin sukuloimaan. Rakastin laivareissua: sai katsella kauniita merimaisemia. Jos et ole koskaan ollut Turun saaristossa tai Ahvenanmaan saaristossa, niin kannustan sinua jonain päivänä tekemään niille reissut. jos yhtään rakastat kaunista luontoa, niin ne ovat varmasti sinulle elämykset. Samalla voit sitten tutkailla, että onko se laivareissaaminen sinun juttusi. kannattaa matkustaa päivälaivalla, koska ota huomioon, että päivä ei ole kesällä täällä Etelä-Suomessa yhtä pitkä kuin Pohjois-Suomessa. Jos reissaat elokuussa, niin illalla tulee jo kovin pimeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihanalta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään kaikki,mutta ihailtavan moni nainen menee.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiselvä provo. Kaikki tuonikäiset ovat käyneet laivalla. Älä valehtele.
No ei ole kaikki vanhemmatkaan.Itse olen 44 enkä ikinä ollut laivalla. En myöskään lentokoneessa.
Käyn laivalla kuukausittain panemassa näitä naisia. Lahjakortilla on edullista ja monasti nainen tarjoaa panon päälle hyvät drinkit.
Turkulaisena se on helppoa
Vierailija kirjoitti:
Et ole jäänyt paitsi mistään mitä ei olisi voinut harrastaa halvemmalla kotimaassa. Viron lauttaa ei voi laskea laivaksi muuten kuin tax free kaupan osalta.[/
Viron lautoilla ei ole tax free kauppoja. Olemme olleet jo parikymmentä vuotta EU:ssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kaikki vanhemmatkaan.Itse olen 44 enkä ikinä ollut laivalla. En myöskään lentokoneessa.
Ihan samaan sarjaan menee kun joku kertoo olevansa 44 vuotiaana neitsyt. Varmasti totta jonkun kohdalla, mutta äärimmäisen epätavallista normaalille terveelle ihmiselle.
Käyttäjä27148 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaan sarjaan menee kun joku kertoo olevansa 44 vuotiaana neitsyt. Varmasti totta jonkun kohdalla, mutta äärimmäisen epätavallista normaalille terveelle ihmiselle.
Näitä löytyy maaseudulta paljon. Kaikkia noita kolmea.
Minä, 36, en ole koskaan ollut laivalla. Isäni, 66, ei ole koskaan käynyt ulkomailla millään kulkuneuvolla. Ei taatusti olla edes ainuita kokemattomia tällä saralla.
Käyttäjä27148 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanoisi, että äärimmäisen epätavallista. Aivan varmasti maapallolla on kymmeniä tuhansia 44-vuotiaita, jotka eivät ole harrastaneet seksiä tai käyneet ulkomailla.
Olin minäkin muistaakseni jo 22-vuotias kun ensimmäisen kerran kävin risteilyllä (nyt 36 v.). Ja se onkin jäänyt ainoaksi, eli kertonee jo kaiken tarpeellisen.
Juu isän rahat meni viinaan eikä ollut varaa matkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Olet ja et. Moni kokemus on sellainen, että se tuottaa iloa jonkin verran jos ei hölmöile, ja jos rahojen laittaminen ei vie koko budjettia.
Moni Etelässä asuva ei ole koskaan tulistellut, päässyt hiihtämään hankikannolla ( vai sanotaanko että hiihtänyt hankikannon päällä?), nähnyt revontulia, päässyt laskettelemaan joka viikonloppu ( Oikeasti. Turussa ei ole tänä talvena päässyt hiihtämään kertaakaan hiihtoladulle.), piipahtaneet huvin vuoksi Norjan puolella... Ovatko nämä ihmiset menettäneet jotain? Ehkä ovat, mutta senkin ajan ovat tehneet jotain muuta mukavaa.
Nuorena koin laivamatkoja, kun mentiin laivalla Ruotsiin sukuloimaan. Rakastin laivareissua: sai katsella kauniita merimaisemia. Jos et ole koskaan ollut Turun saaristossa tai Ahvenanmaan saaristossa, niin kannustan sinua jonain päivänä tekemään niille reissut. jos yhtään rakastat kaunista luontoa, niin ne ovat varmasti sinulle elämykset. Samalla voit sitten tutkailla, että onko se laivareissaaminen sinun juttusi. kannattaa matkustaa päivälaivalla, koska ota huomioon, että päivä ei ole kesällä täällä Etelä-Suomessa yhtä pitkä kuin Pohjois-Suomessa. Jos reissaat elokuussa, niin illalla tulee jo kovin pimeää.
Totta. Mikä on missäkin päin tavallista. Serkkuni asuu Etelä-Saksassa ja viettää viikonloppuja Garda-järvellä tai Kroatiassa. Kuulostaa hienolta, mutta näin on helppo tehdä kun asuu viiden tunnin ajomatkan päässä niistä. Itse asun 5 tunnin ajomatkan päässä lapsuudenkotiseudulta. Kieltämättä Ruotsissa ja Virossa tulee käytyä useammin kuin siellä.
Puhumattakaan siutä että matka satamaan vie päivän ja risteilyn jälkeen menee päivä kotiinpaluuseen. Ei ole vaivan väärti.