Mikä on isokokoisin vauva (paino) jonka tiedät syntyneen?
Ei mitään tuttujen tutuilta kuultuja, vaan faktaa ;)
Kommentit (24)
Tyttömme, esikoisemme painoi 4,5 kiloa. Tavallaan oli onni, että jouduttiin tekemään hätäsektio...
painoi syntyessään yli 6 kiloa. Oli äitinsä 14. ja viimeinen lapsi. Taisi hänelläkin olla paha raskausdiabetes. Oli pulskassa kunnossa ja nykyään tietenkin diabetes lähes 8 kymppisenä.
Meillä suvussa muutenkin isoja lapsia, vaikka ei aina ole ollut kyse diabeteksestä. Veljeni painoi 5,2 kiloa syntyessään. Omat poikani molemmat yli 4 kiloa, toinen 4,3 ja toinen 4,5 kg
Samaisen kaverin esikoinen oli vähän vajaa 5kg ja 53cm
Isokokoinen aikuisenkain, kuulemma äitinsäkin oli aika " riski emäntä" :D
Itse olin 4800g syntyessäni.
Vierailija:
ev
Suomessa ei ole koskaan syntynyt yli 7-kiloista ja yli 6-kiloisiakin vauvoja on syntynyt Suomessa vain kaksi vauvaa!!!
4980g ja 62cm. Pulska ei ollut, ihan vaan ylipäänsä iso. Oli teholla pari päivää ja näytti vielä isommalta siellä pienten keskosten joukossa...
Lääkärien mukaan " minun vauvani vain syntyvät vähän liian isoina" :-)
(ei siis ollut raskausdiabetestä tms., painoa tuli vain 6kg) Isosiskonsa oli myös yli 4-kiloinen, 57-senttinen, nyt molemmat (4-& 2-v.) ovat 0-käyrällä. Esikoinen syntyi alakautta, kuopus sektiolla, oli poikittain:-/
Iso siis joka tapauksessa ja äiti oli pieni ja laihan keuhkotaudin näivettämä nainen. Oli kuulemma ollut perimätiedon mukaan järkyttävä synnytys kyläkätilön avustuksella.
On muuten suvussa: mun esikoinen 4720g, siskon lapset molemmat noin 4,5kg, veljeni 4,8kg jne.
painoi syntyessään 5 600 grammaa:D
Onko luuloni väärä, mutta olin luullut, että 5kg painavan lapsen saa halutessaan keisarinleikkauksella...? Mun ystävää ei leikattu, vaikka tiesivät isokokoisesta vauvasta.
Tiesivät isoksi . Itse 170 cm, 58kg.. Isä semmoinen kukkakeppi.. Nykyään poika todella siro..
luulin oman tyttöni olleen suurikokoinen..4220g ja 53cm..mutta aika jöyhensarjaa siis:)
Olivat arvioineet vauvan korkeintaan 3,8 kiloiseksi, mutta oli liki kilon isompi. Äidilleni oli tullut tosi pahat repeämät imukuppisynnytyksestä.
Oli syntyessään 4240g ja pituutta vain 49cm eli aikamoinen pullero oli. Pää oli silti pienempi kuin esikoisella, joten synnytys oli huomattavasti helpompi.
Reilu 4kg kun oma painoni on 47kg.
Toinen (isompi) oli 50 grammaa vajaat 3,5 kg. Kyllä oli äiti silloin kovilla ja molemmat syntyivät alateitse.
Minun serkkuni on ollut syntyessään täsmälleen samoissa mitoissa, eikä laskeutunut vaan leikattiin 12h yrittämisen jälkeen
olin siis 4540g ja 52.5cm tytteli, äiti 18 v pienikokoinen ja alle 3h koko juttu ja ilman lievityksiä...puuh:)
painoa, mutta oli TODELLA eri kokoinen kuin muut vastasyntyneet osastolla. Pituuttakin oli varmaan 56 cm. Alateitse syntyi. Taisi olla sen äidin 4. lapsi.
Enoni oli se kuka syntyi ja mummoni oli synnyttäjä. Saunasynnytys 30-luvulla!
On ihan faktaa.