Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies taantui teiniksi vauvan syntymän jälkeen

Vierailija
20.02.2020 |

Mikähän tähän auttaisi? Ennen ihan tavallisen fiksu ja vastuullinen mies taantui teiniksi vauvamme syntymän jälkeen. Kiukuttelee koko ajan jostain, haluaa huudattaa yöllä tvtä vaikka vauva nukkuu (joten vauva sitten herää), kun pyydän laittamaan hiljaiselle niin suuttuu ja puhuu kuin minä hänen kiusaksi keksisin rajoituksia, loukkaantuu koko ajan ja mököttää, tekee kyllä yhä osuutensa kotitöistä mutta nykyään marttyyrin elkein jne. Lapsi täytti nyt vuoden eli tätä on jatkunut noin vuoden. En tunne enää olevani parisuhteessa aikuisen kanssa. Onko tämä tavallista ja mikä auttaa?

Kommentit (263)

Vierailija
81/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja haukkuu miestään paskapalstalla, ja mies on taas tarinan sika.

Näin tämä aina menee, YKSIPUOLISTEN NAISTEN LÄSSYTYKSIEN perusteella. 

Säälin kaikkia palstamammojen miehiä

No kerropa ihan suoraan, MITÄ naisen pitäisi tuossa tilanteessa tehdä, jotta tekisi miesten mielestä oikein? Sinun mielestä siis isä saa ihan vapaasti huudattaa tvtä ja lapsi saa herätä itkemään. 

Ap sanoo miehelleen, että ostaa kuulokkeet.

Vieläkö oli muuta, jonka perustella mies on täyspaska?

Naiset uhriutuu paskapalstalla porukalla, tietämättä onko kyseessä provo ja täysin toisen puolen mielipidettä parisuhteesta kuulematta. Tämä on miesvihan lietsomista.

Sulta puuttuu omakohtainen kokemus vastaavasta tilanteesta. Itse ostin miehelleni laadukkaat langattomat kuulokkeet, koska mies tykkäsi katsella iltaisin leffoja kovalla volyymilla (kuulon alenema osasyynä). Myös tämä oli miehen mielestä hänen rajoittamistaan, sillä eihän hän kertaakaan käynyt heräilevää vauvaa nukuttamassa uudestaan uneen, eikä kärsinyt vauvan heräilystä.

Jos mies on poteroitunut omaan kuplaansa, ei naisen aktiiviset yritykset ratkaista ongelmia (kuten minä tein hankkimalla hänelle kuulokkeet) auta.

Niin varmaan hankit. Kerro vielä vähän lisää satuja. 

Kyllä hankin. Olin meidän pariskunnassa se selvästi rahakkaampi osapuoli. Miksi et tahdo huomioida minun omakohtaista kokemustani, vaan väität sitä valheeksi?

Yritin monella käytännön tavalla ratkaista suhteemme ja lastenhoidon ongelmia. Ikävä kyllä mies ei tullut vastaan, eikä keskusteltaessa pystynyt itsekään esittämään muita tapoja ongelmiemme ratkaisuun. Hankkimani parisuhdeterapiankin lopetti kesken. Aina ei riitä, että toinen osapuoli yrittää tosissaan.

Ja noin viisaana ja käytännöllisenä naisena kuitenkin ero tuli vasta kun sait itsekkään vauva-toiveesi toteutettua. Viisaana naisena sinua ei miehessä häirinnyt mikään aikaisemmin. 

Viisaana naisena olisit huomannut miehen olevan täyspaska jo vuosia aikaisemmin, koska viisaana naisena et tietenkään olisi tehnyt lasta tuntemattoman miehen kanssa.

Löytyykö peiliä, viisaalta naiselta? 

Luepa tuo aloitus uudelleen, siinä sanotaan : "Ennen ihan tavallisen fiksu ja vastuullinen mies taantui teiniksi vauvamme syntymän jälkeen". Tämä on niin tavallista, lähes jokaisessa tuntemassani perheessä näin on käynyt. Ei auta eikä muuksi muutu vaikka kuinka lapsellisesti intät vastaan. Tosiasia on tosiasia. Miehiltä olis kiva joskus saada asiallinen selitys tälle käytökselle. Noita lapsellisia "nainen on paska ja tyhmä kun ei tajunnut ajoissa että mies on paska jne jne" lässytyksiä on kuultu ihan riittämiin. Mitä miehen päässä liikkuu kun oman perheen hyvinvointi ei ole etusijalla? Miksi mies tajuaa vasta lapsen synnyttyä että "enhän minä tätä halunnut"? Miksi mies ei saa suutaan auki ennen kuin lapsen laittaa alulle (ei, naiset ei voi yksin tulla raskaaksi edelleenkään)?

Vierailija
82/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kiteytys ja ratkaisu yhdessä lauseessa. Lue ap tämä tarkasti js mieti sitten miten aiot toimia:

”Ap:n mies perseilee ja kiukuttelee, koska ap sallii ja mahdollistaa sen perseilyn.”

Aina jos joku käyttäytyy paskasti, niin syynä on se että se toinen SALLII sen taphtuvan.

Hmm. Olimme vuosia yhdessä ennen kuin päätimme yrittää lasta. Näinä vuosina mies ei perseillyt eikä kiukutellut, vaan alkoi kiukuttelemaan vauvan syntymän jälkeen. Sinä väität, että syynä kiukutteluun on se, että minä sallin hänen kiukuttelun. Hmm. Ensinnäkin kysyisin sinulta takaisin, että miten toisen ihmisen käytös voi olla toisen ihmisen syy eikä hänen oma syy? Ja toisekseen kysyisin, että jos miksi mieheni sitten alkoi kiukuttelemaan vasta vauvan synnyttyä, eihän hän ennen sitä kiukutellut. Sallimisessani ei ole tapahtunut muutosta vauvan syntymän jälkeen. En ole sallinut kiukuttelua, ja siksi meillä on ollut isoja riitoja, mies loukkaantuu verisesti kun en katso hänen perseilyään. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot saanu neljä sivua kyllä aivan ihme kommentteja. Hohhoijaa.

Meillä miehellä ilmeni aika samoja piirteitä esikoisen vauvavuonna. Ei ehkä ihan noin rajuina, mutta kuitenkin. Kaikkein parhaiten on toiminut se, että miehen on ollut pakko ottaa vastuuta ja tutustua lapseen. Kun aloitin työt lapsen ollessa 1v3kk, mies oli viikon lapsen kanssa kotona ennen päiväkodin alku ja noinkin lyhyt aika oli mullistava kokemus miehelle. Jotenkin hän vasta silloin tajusi, kuinka kokonaisvaltaista lapsen hoito on, ja kuinka kivaa se myös voi olla tuollaisen vähän isomman lapsen kanssa. Ja alkoi ymmärtää myös mun näkökulmaa viimeisen vuoden ajalta. Olen pyrkinyt olemaan säännöllisesti myös öitä pois, koska vain silloin mies ihan täysipainoisesti hoitaa lapsia. Siis miettii itse, mitä syötäis tai puettais , mitä touhuttais jne. Hän hoitaa homman hyvin, kun en ole paikalla, kun muutoin hän tekeytyy ihan tyhmäksi ja koittaa sysätä vastuuta mulle kun ei muka tiedä ja osaa. Nyt meillä on 5 ja 3 -vuotiaat lapset ja homma toimii jo kivasti. Mies oma-aloitteisesti puuhaa lasten kanssa ja heillä on ihan omia juttuja, joihin munä en kelpaa.

Vierailija
84/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitäis olla PARI, sinä et sitä tuo esiin kun haet syyllistä miehestä. Mitään vikaa ei sitten taida olla. Niin makaa kuten petaa. 

Terapiaan tai ero. Lapselle tuo tilanne on huono. 

Vierailija
85/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehensä aptä auttaa, kysympä vaan. Marttyroimalla normikotitöistä jotka täytyy joka tapauksessa hoitaa?

Olemalla välinpitämätön vauvaa ja sen hoitoa kohtaan? Välillä vielä tietoisesti sabotoiden apn työtä, esim.tvn huudatus vauvan nukkuessa.

Kuka itsekäs älykääpiö oikeasti olettaa että ap haluaisi, tai hänen tarvitsisi, tuollaisen märän tiskirätin kanssa vielä panna.Miksi se on muuten joka ikinen kerta se nainen jonka täytyisi palvoa (teiniä) miestä, kun miehen oma käytös tappaa minkäänlaisen halun olla huomioiva.

Vierailija
86/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomionkipeälle miehelle kuulokkeet päähän, kun hän katselee tv:tä tai huudattaa musiikkia.

Nyyhkistä, kun vauva saa huomiota eikä vaan mies...

Vierailija
87/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomionkipeälle miehelle kuulokkeet päähän, kun hän katselee tv:tä tai huudattaa musiikkia.

Nyyhkistä, kun vauva saa huomiota eikä vaan mies...

Meillä on kyllä kotona useita kuulokkeita. Ei kuulokkeiden puute tässä se ongelma ole. Ap

Vierailija
88/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde teiltä ainakin puuttuu. Ei kuulokkeet sitä korvaa. 

Vierailija
89/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin puuttuukin, siitähän juuri kirjoitan aloituksessani. Että en enää tunne olevani parisuhteessa aikuisen ihmisen kanssa, vaan tunnen, että mies käyttäytyy kuin teini. Tästä tietenkin seuraa, että ei tässä ainakaan minulla erityistä tunnetta parisuhteesta oikein enää ole. Ap

Vierailija
90/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs menitte lisääntymään ääliöt? Pilasitte elämänne kakaralla. Tottakai miestäsi kiukuttaa, kun hän tajusi, että pallo on nyt jalassa lopun ikää.

Vierailija
91/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Olkoon! Vauvan lisäksi hoidat myös teiniä-varo, ettei taannu edelleen, ja kohta hoidat vauvaa, ja mies-vauvaa

Vieläkö joku ihmettelee syntyvyyden alenemista?

Kun ensin pitäisi löytää sitoutumishaluinen , järkevä, fiksu mies, jota ei kiinnosta pelkästään plluralli

Ja sitten miehen pitäisi vielä haluta lapsia, ja olla kypsä aikuinen, joka on valmis isäksi

Hohoijakkaa

Vierailija
92/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin puuttuukin, siitähän juuri kirjoitan aloituksessani. Että en enää tunne olevani parisuhteessa aikuisen ihmisen kanssa, vaan tunnen, että mies käyttäytyy kuin teini. Tästä tietenkin seuraa, että ei tässä ainakaan minulla erityistä tunnetta parisuhteesta oikein enää ole. Ap

Parissuhde on jännä asia se ei ilman ylläpitoa toimi. Erotkaa kun kerran parisuhtenne ylläpitäminen on toisen syyttelyä eikä yhteisiä asioita. Tai sitten hoidat sen parisuhteen kuntoon ja alatte yhdessä tekemään asioita toistenne puolesta vapaaehtoisesti, sellainen on toimiva parisuhde. Vaikuttaa siltä ettet sitäkään halua tehdä kun syyttelet vain miestä. Katso jotain on tehtävä jos haluaa jotain saavuttaa.  

Vierailija
93/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti paljasti vain todellisen luonteensa. Nyt kun on lapsikin niin ei tarvitse enää esittää parempaa. Ei se vaimo siitä silti mihinkään lähde.

Niinpä. Miksi puhua taantumisesta teiniksi, kun kyseessä on vain itsekäs ihminen.

Vierailija
94/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti paljasti vain todellisen luonteensa. Nyt kun on lapsikin niin ei tarvitse enää esittää parempaa. Ei se vaimo siitä silti mihinkään lähde.

Niinpä. Miksi puhua taantumisesta teiniksi, kun kyseessä on vain itsekäs ihminen.

Kummassakin termissä joita tässä käytetään, pyritään pelkästään mustamaalaamaan toista puolustuskyvytöntä osapuolta, ilman mitään konkreettista sisältöä. Luodaan tunnetta ilman konkretiaa. 

Vierailija
95/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Olkoon! Vauvan lisäksi hoidat myös teiniä-varo, ettei taannu edelleen, ja kohta hoidat vauvaa, ja mies-vauvaa

Vieläkö joku ihmettelee syntyvyyden alenemista?

Kun ensin pitäisi löytää sitoutumishaluinen , järkevä, fiksu mies, jota ei kiinnosta pelkästään plluralli

Ja sitten miehen pitäisi vielä haluta lapsia, ja olla kypsä aikuinen, joka on valmis isäksi

Hohoijakkaa

Minä ihan oikeasti luulin, että mieheni on fiksu ja vastuullinen mies. Tai hän onkin, tai ainakin oli ne kaikki vuodet ennen vauvaa. Hän ei ole mikään pllurallia harrastava peterpan vaan sitoutumishaluinen ja hän halusi lapsia, jopa ehkä enemmän kuin minä. Ja vakuutti olevansa valmis ja halukas isäksi ja tasavertaiseksi vanhemmaksi, kun vauvan hoitamisesta etukäteen puhuttiin. Emmekä ole mitään teinejä iältämme enää kumpikaan, tavallisia aikuisia asiansa hoitavia työssäkäyviä ihmisiä, joilla molemmilla takana nähtyä elämää. Jotenkin vauvan syntymä sitten oli kai miehelleni liian kova paikka, vaikka olikin sitä halunnut. Ap  

Vierailija
96/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parissuhde on jännä asia se ei ilman ylläpitoa toimi. Erotkaa kun kerran parisuhtenne ylläpitäminen on toisen syyttelyä eikä yhteisiä asioita. Tai sitten hoidat sen parisuhteen kuntoon ja alatte yhdessä tekemään asioita toistenne puolesta vapaaehtoisesti, sellainen on toimiva parisuhde. Vaikuttaa siltä ettet sitäkään halua tehdä kun syyttelet vain miestä. Katso jotain on tehtävä jos haluaa jotain saavuttaa.  

Voi kuule kun olen pyytänyt ja yrittänyt sitä yhteistä. Mutta kun toinen vain kiukuttelee ja mököttää sohvalla eikä suostu mihinkään yhteiseen, niin ei se minulle kovin helppoa sitten yksin ole sitä yhteistä tehdä. Ap

Vierailija
97/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolet avioliitoista päätyy eroon ja 80% niistä on naisen hakemia eroja. Ei siinä yksi tai kaksikaan lasta estä naista sitä hakemasta. Naurettavaa ja lapsellista miehiltä kuvitella että nainen on nyt ikuisesti sidottu avioliittoon kun on lapsi saatu tehtyä. Nämä on varmaan just niitä samoja idiootteja jotka on sitten hämmästyneitä kun vaimo lähtee vaikka kaikki oli niin hyvin :D

Vierailija
98/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan puolustaa miestäni tässä ja sanoa, että ei hän kaikessa itsekäs ihminen ole. Minun mielestä hänelle vain tapahtui jotain, ja taantui teiniksi. Ap

Vierailija
99/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen siis pitää elättää ap, käydä töissä, hoitaa koti, kasvattaa lapsi ja hyppiä niin kuin ap haluaa.

Ja vika on miehessä. Tietenkin näin, miesvihapalstalla. Voin vain kuvitella miten ap makaa päivät pitkät av-palstalla ja nillittää miehelleen kun se tulee kotiin töistä tienaamasta. 

Vierailija
100/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule kun olen pyytänyt ja yrittänyt sitä yhteistä. Mutta kun toinen vain kiukuttelee ja mököttää sohvalla eikä suostu mihinkään yhteiseen, niin ei se minulle kovin helppoa sitten yksin ole sitä yhteistä tehdä. Ap

Sitten eroat jos asiat ovat pelkästään yksipuolisen huonosti niinkuin esität. Parisuhdetta on ylläpidettävä jos sellaisen haluaa.