Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on että joudun aina elämänsä kyllästyneiden tätien silmätikuksi?

Vierailija
19.02.2020 |

Lenkillä ne tujottaa mun kengät, työpaikalla oli niin paljon sanomista mun kynsilakoista.

Se on aina tietty persoona. Eli sellainen 50-60v tätien silmätikuiksi, aiheutan heissä jotain ihmetystä.

Olen erittäin tavallinen 28v vuotias pulliainen.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko laiha?

Tämä. Ei auta ikä eikä kokemuskaan, jos satut olemaan ns. "kuosissa" ja hoikka. Sitähän vasta kyräillään ja ihmetellään ja päivitellään.

mut ku mä oon tosi läski

Vierailija
22/76 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat kotkat yrittää epätoivoisena kyylätä vinkkejä sulta miten saisivat itseään vielä "nuorennettua"... ja sisimmässää tietävät, että eivät tule millään konstilla onnistumaan. Siitä katkeruus ja vittumaisuus.

Niillä on yleensä ollut kurja elämä ja ne on kateellisia, ei kauneudesta yms. vaan siitä, että nuorilla naisilla on enemmän mahdollisuuksia, mahdollisuus oikeaan elämään.

Muistakaa, että suomessa esim. r aiskaus avioliitossa oli laillinen vielä vuoteen -96.....

Ikävää, mutta tuo on se syy, ne on yleensä tunne-elämältään rikki, eikä osaa käsitellä rakentavasti pettymystään elämään.

Itseäni monet tuollaiset ovat siis kiusanneet myös.

Luin yhdeltä toiselta palstalta niiden keskustelua ja tuosta ne puhui, miten niillä ei ollut mahdollisuuksia, tai oikeuksia.

Miltä palstalta tällaista keskustelua löytää? Mietin vain, että jos sellaisen lukemisesta olisi mitään apua, jotta voisin tuntea edes vähän empatiaa näitä työpaikan hirviöitä kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Koko kaksikymppiset ja kolmikymppisten alku yritettiin kampittaa joka paikassa. Haukuttiin päin naamaa sekä seläntakana. Työpaikalta savustettiin ja kiusattiin ulos. Ja ne katseet, jotka on myrkkyä täynnä. Yhä jatkuu vaan vielä vanhempanakin kun on hoikka ja varsinkin, jos laittaa kivat vaatteet päälle. Kateutta se on. Mua ei säälitä nämä yhtään, koska itsellänikään ei ole ollut helppo elämä vaan paljon vastoinkäymisiä, menetyksiä ja sairautta ja silti en kosta omia haavojani muille tai yritä tuhota toisten elämää ja myrkyttää elämäniloa. Mulla ei ole näitä tätejä kohtaan enää minkäänlaista empatiaa. Pahuus on valinta.

Vierailija
24/76 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan nämä kaikkitietävät nuoret naiset edes tietää mistä puhuvat? Monesti ovat itse kuitenkin ehdottomia pienessä viisaudessaan. Siis monesti, ei aina. Selvennykseksi sille, joka lukee

(  lue: luulee )rivienvälitotuuksia.

T: Setämies, joka pitää pokkeuksetta kypsemmistä, monipuolisesti elämää nähneistä naisista.

Vierailija
25/76 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat kotkat yrittää epätoivoisena kyylätä vinkkejä sulta miten saisivat itseään vielä "nuorennettua"... ja sisimmässää tietävät, että eivät tule millään konstilla onnistumaan. Siitä katkeruus ja vittumaisuus.

Niillä on yleensä ollut kurja elämä ja ne on kateellisia, ei kauneudesta yms. vaan siitä, että nuorilla naisilla on enemmän mahdollisuuksia, mahdollisuus oikeaan elämään.

Muistakaa, että suomessa esim. r aiskaus avioliitossa oli laillinen vielä vuoteen -96.....

Ikävää, mutta tuo on se syy, ne on yleensä tunne-elämältään rikki, eikä osaa käsitellä rakentavasti pettymystään elämään.

Itseäni monet tuollaiset ovat siis kiusanneet myös.

OK loser

Luin yhdeltä toiselta palstalta niiden keskustelua ja tuosta ne puhui, miten niillä ei ollut mahdollisuuksia, tai oikeuksia.

Miltä palstalta tällaista keskustelua löytää? Mietin vain, että jos sellaisen lukemisesta olisi mitään apua, jotta voisin tuntea edes vähän empatiaa näitä työpaikan hirviöitä kohtaan.

Vierailija
26/76 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, että laitat tämän saman aloituksen joka ikinen päivä? Eikö päivän työt ole tehty, ennen kuin täysin tuntemattomat pönkittävät egoasi tällä palstalla? No tässä sinulle taas päivän annos: 

Olet niin jumalaisen ihana, olet maailman kaunein, olet niin häikäisevä, että ihmiset kerta kaikkiaan sokaistuvat upeutesi edessä ja elämäänsä kyllästyneet tädit joutuvat ylimaallisen kauneutesi nähtyään menemään kotiin nirhaamaan ranteensa auki, koska eivät kestä elää maailmassa, jossa on jotain niin kaunista kuin sinä. 

Vierailija
27/76 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OK loser on nimensämukaisesti luuseri :D Ei oo eka keskustelu missä sekoilee.

Se on joku boomer. 

Vierailija
28/76 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota, miten juoksulenkillä kukaan ehtii katsoa sun kenkiä? Mä ainakin juoksen sen verran lujaa, etten kiinnitä muitten kenkiin tai asusteihin huomiota. Ainoastaan silloin, jos keskellä talvea näen jonkun miehen juoksevan pelkissä shortseissa tai jos joku raahaa metsässä rengasta perässään.

Vierailija
29/76 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ekstroverttien ongelmia.

Vierailija
30/76 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa, ettet nyt vain kuvittele. Olen itse 60- vuotias ja kaikki nuoret työkaverini ovat todella mukavia ja olemme hyvissä väleissä. En oikein edes ymmärrä , mitä se silmätikkuna olo tarkoittaa. Kerro!

Vierailija
31/76 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein tunnista itseäni noista kuvauksista- johtuneeko siitä, ettei minua ole kukaan rääkännyt, vaan on ollut oikein mukava elämä tähän asti.

N58

Vierailija
32/76 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin nöyryyttävää nuoremmalle, kuin se, että se vanhempi nainen onkin kauniimpi ja karismaattisempi :(

se nyt ei vaan ole oikein!

Vierailija
33/76 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut tällaista ja olen 24v hoikka, nätti nuori nainen. Koskaan eivät ole keski-ikäiset naiset millään tavalla ilkeästi käyttäytyneet. Eli en voi allekirjoittaa. Ihan täysin normaalisti on aina kohdeltu joka paikassa.

Vierailija
34/76 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös kokemusta tästä ja muutenkin todella monien eri-ikäisten ihmisten kohdalta olen saanut ikävää kohtelua. Olen ollut itse myös kiusattu aikoinaan ja aina mietin, että mikä niitä nuoria oikein riivaa, jotka kiusaavat muita. Silti, vaikka olenkin kovia konenut ei silti tulisi mieleenkään olla ilkeä muille ja tiedän miltä se tuntuu. Olen mieluummin sitten liian kiltti ja ujo ihminen jota muiden on helppo arvostella ja olenkni heidän mielestään aina vääränlainen, liian ujo, hiljainen, hidas ja pitäisi olla reipas ja rohkea jne. Tämä ei paljon kannusta työelämään ja mietin usein miten sen kaiken tules kestämään.

Joskus olin työkkärin kurssilla jossa puhutiin kiusaamisesta ja rohkaistuin tämän sairaanhoitajan pitämän luennon jälkeen ( kun meillä oli terveystapaaminen) kertomaan, että olin kiusattu nuorempana pitkään ja hän vaan kyseli mitä ne ihmiset sitten oikein tekivät ja sanoivat ja selvästi vähätteli sitä kaikkea. Sanoi myös, että minun on syytä hoitaa sitten itseni kuntoon ( vaikken ole mitenkään sairas yms ) koska entiset kiusatut ovat kuulemma työelämän kynnysmattoja. Siinä mietin todella, että onko näin. Täytyykö siis minun muuttua ja olenko minä se vääränlainen ihminen, kun satun olemaan kiltimpi ja kohtelen muita hyvin. Eikö olisi parempi, että olisi enemmän kaltaisiani, vaikka en tietenkään monessa asiassa mikään esimerkki olekaan. Sen jälkeen mietin kyllä etten puhu kiusaamisesta enää ja tämä olikin ensimmäinen kerta kun rohkaistuin siellä puhumaan. Myöhemmin eräs vanhempi kurssilainen sanoi, että olipa mukava tuo sairaanhoitaja ja mietinkin silloin, että kohteli paremmin niitä vanhempia ryhmälaisia ja otti vähän meidät nuoremmat johonkin syyniin silloin.

Vierailija
35/76 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki minua kiusanneet ovat olleet kauniita ja tyylikkäitä keski-ikäisiä n. 40-45 vuotiaita.

Vanhemmat naiset taas suhtautuvat jopa äidillisesti ja kannustavasti.

Vierailija
36/76 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jep olen 40 v. ja silti olin näiden vanhempien naisten mieletä nuori. Siis liian nuori työhöni! Huoh.. mitä ikärasismia. Toisin päin vaan

Olen 35 ja uusi työkaveri 47v motkottaa, kuinka joutuu tekemään töitä lasten kanssa. Asiantuntijatyö kyseessä.

Vierailija
37/76 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun tuohon ikähaarukkaan, mutta tuo muu, en kyllä tunnista.

Mitä tulee työelämään, niin uusi, nuori ja ehdottomasti pätevä kollega olisi aina lottovoitto, koska silloin voin keskittyä hoitamaan omat hommani kunnolla, eikä tarvitse perehdytyksen jälkeen enää kantaa huolta toisen osaamisesta, eikä rääpiä omia töitä kiireellä. Liian usein käy niin, että osaaminen on vaillinaista, virheistä ei oteta vastuuta, eikä opiksi ja vedetään herneet syvälle sieraimeen, jos neuvotaan tekemään toisin tai tehokkaammin. Kärhämä on valmis, ja sehän on tietysti sen vanhan ja elämäänsä kyllästyneen kääkän vika. Sitten nuoren työkaverin annetaan tehdä itsenäisesti, kuten hän mielestään valmiina ja pätevänä on halunnutkin. Hän ei kysy neuvoa, mokaa, ja sekin on vanhan kääkän vika, kun ei viitsinyt neuvoa, kateellinen kun on nuoremmalleen.

Voin kertoa, että vuosien varrella on tullut kohdattua hyvin monta tällaista työkaveria. Ne ammattitaitoiset nuoret ovat hyvin haluttuja työntekijöitä, mutta jos tulokas on itsetunto-ongelmainen draama queen, niin ilmapiiri on heti sähköinen. Että on näitäkin tapauksia.

Ja ei, minulla ei ole sen kummempia paineita työpaikkani säilymisen suhteen, kuin muillakaan.

Vierailija
38/76 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56 ja en tunnista itseäni tästä ikäpolvikuvauksesta. On ollut mahdollisuuksia opinnoissa ja työelämässä, parisuhteet terveitä, kukaan ei ole alistanut, pakottanut tai lannistanut. Ehkä ap luulee viisi- ja kuusikymppisten syntyneen 1800-luvulla.

Vierailija
39/76 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaankin täti-ihmisestä. Jotkut ovat kyllä kauhean katkeroituneita ja happamia, mutta ehkäpä he ovat olleet sellaisia aina? Huumorintajuttomia suorittajia, joilta puuttuu kepeys ja kyky ihan vain nauttia elämästä, ja pienistäkin iloista.

Kun olin nuori tyttönen ja uusissa työpaikoissa, tätejä oli kahdenlaisia. Niitä, jotka ottivat siipien suojiin ja olivat kilttejä, ja sitten niitä myttynaamoja. Olin nuorena laiha blondi, ja kyllä jotkut sen takia inhosivat. Mutta ne kiltit tädit tykkäsivät luonteestani, kun olen ollut aina itsekin kiltti enkä tahdo pahaa kärpäsellekään.

Sitä laihuudesta kadehtimista ihmettelin naisvaltaisessa työyhteisössä. Enpä minä ollut siellä kenenkään ukkoja varastamassa.

Ne ihanat, kiltit vanhemmat naiset, kiitos teille! Muistan vieläkin tuen ja avun, jonka sain.

Vierailija
40/76 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä ”vanhemmat naiset on kateellisia nuoremmille”.

Keksi jotain uutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän