Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on että joudun aina elämänsä kyllästyneiden tätien silmätikuksi?

Vierailija
19.02.2020 |

Lenkillä ne tujottaa mun kengät, työpaikalla oli niin paljon sanomista mun kynsilakoista.

Se on aina tietty persoona. Eli sellainen 50-60v tätien silmätikuiksi, aiheutan heissä jotain ihmetystä.

Olen erittäin tavallinen 28v vuotias pulliainen.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan pari- kolmekymppiset kun tulevat töihin, odottavat että muut tekee työt, joku neuvoo koko ajan vieressä, eivät kuuntele kunnolla ohjeita, eivät osaa katsoa ympärilleen mitä seuraavaksi pitäisi tehdä, eivät ymmärrä mitään siitä työstä mitä työyhteisön on tarkoitus yhdessä saada aikaiseksi. 

Olen ottanut vastaan ja perehdyttänyt monia nuoria työntekijöitä kymmenien vuosien aikana. Mutta tämä nykyinen työhön astuva sukupolvi on kyllä ehdottoman laadutonta. Mikä siihen mahtaa olla syynä? Onko nämä jo niitä jotka eivät saaneet koulussa numeroita, pelkkää pään taputtelua?

Ne nykyajan pari-kolmekymppiset ovat teidän viisi-kuusikymppisten lapsia, joten mikä meni kasvatuksessa pieleen?!?

T. nainen 37 v, äitini 64 v.

Vierailija
62/76 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat naiset on yleensä hirveitä. Kuka tahansa voi joutua niiden silmätikuksi. 

Odottaako sama kohtalo myös sinua? Kun vääjäämättä vanhenet sinäkin, niin muututko hirveäksi? Miksi sinä olisi jotenkin poikkeus, jos kerran vanhemmat naiset ovat hirveitä? Sitä kohta sitten vaan, elämä menee jäätävän nopeasti joten eipä aikaakaan kun huomaat olevasi hirveä täti. Mukavaa tulevaisuuden odotusta vaan😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jep olen 40 v. ja silti olin näiden vanhempien naisten mieletä nuori. Siis liian nuori työhöni! Huoh.. mitä ikärasismia. Toisin päin vaan

Aika hassua kun olet/ olit kiven heiton päässä heidän iästään, helpottiko kun itse tulit samaan ikään?

Vierailija
64/76 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole niin nöyryyttävää nuoremmalle, kuin se, että se vanhempi nainen onkin kauniimpi ja karismaattisempi :(

se nyt ei vaan ole oikein!

Tämä. Mun työpaikalla on erät yli nelikymppinen erittäin ystävällinen, kaunis ja sito nainen eikä työpaikan elämäänsä kyllästyneet nuoremmat läskit vaan kestä, niitä epäkohtia hakemalla haetaan. Mistä tuollaisia katkeria paksuja tätejä siunaantuukin aina työpaikoille?

Vierailija
65/76 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu tää nuorempien naisten viha vanhempia kohtaan? Onko nuorten naisten ongelma ensisijaisesti se, että he kuvittelevat kanssaihmisten olevan heistä kiinnostuneita ja, että he olisivat maailman napoja?

Kokemus puhuu puolestaan. Ongelma on vanhempien ihmisten suhtautuminen nuoriin. Ehkä siellä nousee pintaan se, että vanhat haikailee omaa nuoruuttaan ja ovat kateellisia nuoren ihmisen elämästä.

No ei varmasti kaikki ole kateellisia. Kyllähän sitä nyt vanhempana ymmärtää että nuoruus on vain tosi nopeasti ohi menevä elämänvaihe, joka ei kestä kovin kauaa kenelläkään. Joten jos se nuoruus on kovasti mennyt kaaliin, niin kohta helpottaa ja olet itsekin keski-ikäinen täti. Elämän kova laki, pian tulee uudet nuoret jotka pitävät sinua itseäsi happamena tätinä vain koska olet järeitä vanhempi😀

Vierailija
66/76 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan nuorten omaa kuvitelmaa, että he olisivat jotenkin erityisen mielenkiintoisia vanhempien mielestä. Kaikki siihen varmaan vuorollaan sortuvat. Nyt vanhempana sitä on jo tavannut niin kaikenlaista tallaajaa, ettei kauheasti herätä tunteita, ehkä se sitten tulkitaan tylyydeksi? Mutta joo, aika parantaa. Yleensäkin töissä kannattaa keskittyä siihen työhön, ei draamaan. On vähemmän raskasta itsellekin.

Vierailija
67/76 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu tää nuorempien naisten viha vanhempia kohtaan? Onko nuorten naisten ongelma ensisijaisesti se, että he kuvittelevat kanssaihmisten olevan heistä kiinnostuneita ja, että he olisivat maailman napoja?

Kokemus puhuu puolestaan. Ongelma on vanhempien ihmisten suhtautuminen nuoriin. Ehkä siellä nousee pintaan se, että vanhat haikailee omaa nuoruuttaan ja ovat kateellisia nuoren ihmisen elämästä.

Tällä palstalla AINA nuoret valittaa vanhemmista, miniät anopeista jne. Ensimmäistäkään vanhojen valitusketjua en ole lukenut. Todistetusti täällää on sekä nuoria että vanhoja.

Ehkä nuorten oikeasti kannattais kuunnella niitä vanhempia, eikä vain olla asenteella, että minä tiedän kaiken ja maailma on muuttunut. Perusasiat ei muutu mihinkään.

Itse en nuoria neuvo juuri tämän asenteensa takia. Lohduttaa voin, kun joku meneekin pieleen.

Näin se näyttää olevan, hieman ikävää välillä lukea. En itse edes ole vielä mitenkään vanha mutta silti ärsyttää. Mutta hauskinta tässä on, että nähtävästi eivät tajua että sahaavat omaa oksaansa sillä ovat silmän räpäyksen päästä itse saman ikäisiä. Saavat saman kohtelun sitten itse kun nykyajan lapset kasvavat aikuisiksi koska tuo sama asenna tarttuu lapsiin.

Ettekö oikeasti tajua vanhenevanne itsekin??

Vierailija
68/76 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikääpäs, kuinka paljon rahaa yhteiskunta olisi säästänyt, jos nuokin "tädit" olisi potkittu pois ajoissa!

Yksikään "tädeistä" ei osaa tehdä tuottavaa työtä, he vain kokoustavat, kahvittelevat, ja estävät muitakin tekemästä töitään -- ja kiusaavat nuorempiaan työkyvyttömyyteen saakka.

En tietenkään tarkoita että naiset kuuluisivat nyrkin ja hellan väliin, vaan että nuo tuottamattomat tädit potkittaisiin helvettiin ajoissa. Itsekin olin töissä valtion laitoksessa, jossa johto sai useampaan otteeseen tasa-arvovaltuutetulta moitteet huonosta johtamistavasta, mutta eivät ne mihinkään johtaneet; päin vastoin, akkajohto otti muutaman lisäakan pakasta "sihteereikseen" vähentääkseen työtaakkaansa -- joka tietysti johti vain kiusaamisen lisääntymiseen, kun nämä lisäakat olivat ihan samasta puusta veistettyjä.

Nuoret naiset ja miehet olivat näille pystyyn kuolleille kääkille pelkkä vihollinen, ja työpaikka heitä ja heidän itseilmaisuaan varten.

Onpa kylmäävää tekstiä. Ei ihme, että Suomi on ikäsyrjinnän kärkimaita. Omalla työpaikalla on kaikenikäisiä, ja hyvä ilmapiiri. Onneksi alallani on Ruotsissa paljon töitä, jos joku nuorempi sattuu minut irtisanomaan.

Vierailija
69/76 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on rikottu omassa nuoruudessaan. On pitänyt uhrata oma elämänsä milloin kenenkin eteen, sietää pomojen puristelut jne (raiska us avioliitossa oli ok vielä 90-luvulla) ja heidän kipujaan ja kärsimyksiään on vähätelty ja käsketty vaan kestää. Niistä on rääkätty empatia pois. Olisi ihan hyvä ymmärtää käytöksen tausta, mutta ei sitä tarvitse jäädä sietämään. Ja suuri osa on sinut itsensä kanssa!

Tiedän täysin päinvastaisen tapauksen: lapsesta asti kaiken saanut ihminen sai potkut ja vanheni samaan aikaan. Hän menetti valtansa, sekosi ja riitautui jopa lastensa kanssa.

Juoppoa ex-miestä roikotetaan mukana, koska hän tekee työt ja hänestä voi valittaa muka huolissaan.

Aiemmin nainen oli ok, sai aikaiseksi ja touhusi lastenlastensa parissa.

Vallanhimo vaivaa tuossa perheessä osaa miehistäkin.

Vierailija
70/76 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla AINA nuoret valittaa vanhemmista, miniät anopeista jne. Ensimmäistäkään vanhojen valitusketjua en ole lukenut. Todistetusti täällää on sekä nuoria että vanhoja.

Ehkä nuorten oikeasti kannattais kuunnella niitä vanhempia, eikä vain olla asenteella, että minä tiedän kaiken ja maailma on muuttunut. Perusasiat ei muutu mihinkään.

Itse en nuoria neuvo juuri tämän asenteensa takia. Lohduttaa voin, kun joku meneekin pieleen.

Näin se näyttää olevan, hieman ikävää välillä lukea. En itse edes ole vielä mitenkään vanha mutta silti ärsyttää. Mutta hauskinta tässä on, että nähtävästi eivät tajua että sahaavat omaa oksaansa sillä ovat silmän räpäyksen päästä itse saman ikäisiä. Saavat saman kohtelun sitten itse kun nykyajan lapset kasvavat aikuisiksi koska tuo sama asenna tarttuu lapsiin.

Ettekö oikeasti tajua vanhenevanne itsekin??

Vanheta voi viisaastikin. Minä vajaa 50 v tiedän, mitä välttää seuraavana 20 vuotena. (Mm. raha-asioiden sotkemista, loputonta jatkoajan ostamista jälkeläisten kustannuksella jne).

Vierailija
71/76 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varmasti kaikki ole kateellisia. Kyllähän sitä nyt vanhempana ymmärtää että nuoruus on vain tosi nopeasti ohi menevä elämänvaihe, joka ei kestä kovin kauaa kenelläkään. Joten jos se nuoruus on kovasti mennyt kaaliin, niin kohta helpottaa ja olet itsekin keski-ikäinen täti. Elämän kova laki, pian tulee uudet nuoret jotka pitävät sinua itseäsi happamena tätinä vain koska olet järeitä vanhempi😀

Minua pidetään ihan tasa-arvoisena, parikymppiset työpaikan asiakkaat taas äitihahmona.

N 47.

Vierailija
72/76 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ole nähnyt tommosia tätejä koskaan. Nykyään olen itsekin jo lähes kuusikymppinen täti. Työskentelen vaativassa työssä johtoasemassa, ja päätellen siitä kuinka moni nuori nainen haluaa tulla henkilökohtaiseen mentorointiini työyhteisössä, minua ei ehkä pidetä kovin pelottavana tätinä itseäni nuorempien naisten keskuudessa. Lenkillä en katsele kenenkään kenkiä.

Kiinnostaisi tietää missä päin Suomea ja millaisilla työpaikoilla näitä vihaisia  tätejä on? 

Mm. laivoissa siivoojina.

Vierailija
73/76 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat kotkat yrittää epätoivoisena kyylätä vinkkejä sulta miten saisivat itseään vielä "nuorennettua"... ja sisimmässää tietävät, että eivät tule millään konstilla onnistumaan. Siitä katkeruus ja vittumaisuus.

Niillä on yleensä ollut kurja elämä ja ne on kateellisia, ei kauneudesta yms. vaan siitä, että nuorilla naisilla on enemmän mahdollisuuksia, mahdollisuus oikeaan elämään.

Muistakaa, että suomessa esim. r aiskaus avioliitossa oli laillinen vielä vuoteen -96.....

Ikävää, mutta tuo on se syy, ne on yleensä tunne-elämältään rikki, eikä osaa käsitellä rakentavasti pettymystään elämään.

Oisko mitään lähteitä tolle, että rais*kaus oli laillista?

Vierailija
74/76 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat kotkat yrittää epätoivoisena kyylätä vinkkejä sulta miten saisivat itseään vielä "nuorennettua"... ja sisimmässää tietävät, että eivät tule millään konstilla onnistumaan. Siitä katkeruus ja vittumaisuus.

Taas tätä ”vanhemmat naiset on kateellisia nuoremmille”.

Keksi jotain uutta.

Tosi monsteri vihaa kaikkia, ei vain nuoria ja kauniita.

Näitä löytyy miehistäkin.

Vierailija
75/76 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä on yleensä ollut kurja elämä ja ne on kateellisia, ei kauneudesta yms. vaan siitä, että nuorilla naisilla on enemmän mahdollisuuksia, mahdollisuus oikeaan elämään.

Muistakaa, että suomessa esim. r aiskaus avioliitossa oli laillinen vielä vuoteen -96.....

Ikävää, mutta tuo on se syy, ne on yleensä tunne-elämältään rikki, eikä osaa käsitellä rakentavasti pettymystään elämään.

Oisko mitään lähteitä tolle, että rais*kaus oli laillista?

Se piti erikseen kieltää. Ketään ei kehotettu tekoon, mutta ei myöskään kielletty.

Vierailija
76/76 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat naiset on yleensä hirveitä. Kuka tahansa voi joutua niiden silmätikuksi. 

Odottaako sama kohtalo myös sinua? Kun vääjäämättä vanhenet sinäkin, niin muututko hirveäksi? Miksi sinä olisi jotenkin poikkeus, jos kerran vanhemmat naiset ovat hirveitä? Sitä kohta sitten vaan, elämä menee jäätävän nopeasti joten eipä aikaakaan kun huomaat olevasi hirveä täti. Mukavaa tulevaisuuden odotusta vaan😊

Kaikista ei tokikaan tule näitä ilkeitä ja katkeria tätejä vanhemmiten, mutta totuus on, että vanhemmiten tulee monille kaikenlaista. Läskiä, kremppaa ja vaivaa, sairautta - itse aiheutettua tahi tahatonta - ja tähän päälle vielä henkisen maailman murheet eli mahdolliset huolet lapsista, puolisosta ja omista vanhemmista ym. Lisäksi oma fyysinen rupsahtaminen ei varmasti ole kenellekään mukava juttu. Toiset kestävät sen paremmin kuin toiset. Mutta näistäkin kertyvä cocktail painaa jokaisen ikääntyvän naisen harteilla ja saattaa aiheuttaa ajoittaista kateutta ja katkeransuloista piikittelyn tarvetta nuorempia kohtaan, koska heillä elämä on vielä kepeämpää.

Itselleni on sattunut onneksi myös ihania "varttuneempia" naisia työuran varrelle. Sekä esinaisiksi että työtovereiksi ja mielestäni on rikkaus, että olen saanut työskennellä eri ikäisten ihmisten kanssa. Olisi aika yksipuolista, jos kaikki ympärillä olisivat aina samaa ikäluokkaa ja saman aikakauden kasvatteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme