Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin työnhausta tuli niin monimutkaista

Vierailija
23.03.2024 |

Moni on väittänyt, että töitä pitäisi kuulemma saada ihan tuosta noin vaan menemällä suoraan kysymään yrityksestä. Siis onko tällainen oikeasti joskus onnistunut, vai onko tuollaiset puheet liioittelua?

Ja jos edellinen pitää paikkansa, niin milloin työnhakeminen sitten oikein muuttui sellaiseksi kuin nykyään, että työntekijän valitsemiseen ihan yksinkertaisimpaankin aloittelijatason työpaikkaan, jossa ei ole mitään koulutus- tai työkokemusvaatimuksia  vaaditaan hakemuksia, lukuisia testejä, ja useita haastattelukierroksia

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun se ulkoistettiin rekryfirmoille. Koko rahan edestä kyykytetään hakijoita.

Vierailija
2/10 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae sataa paikkaa niin ehkä pääset kerran haastatteluun, tuhat hakemusta ja ehkä saa työpaikan.

Arpapeliä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin onnistunut. Muutama vuosikymmen sitten töitä sai kysymällä sahalta, tehtaasta tai vaikka kyläkaupasta. Nyt tietotekniikka hallitsee meitä ja kaikenlaiset välistävetäjät tekevät itsensä tärkeäksi. Tulos on monimutkainen.

Vierailija
4/10 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työnhausta tehtiin business. Kun ruvettiin korjaamaan järjestelmää, joka ei ollut rikki. Kun ei ymmärretty mitä oikeastaan tehtiin ja miksi. Kuviteltiin että työnhakijat eivät osaa hakea ja siksi eivät työllisty, kun syyt olivat ihan jossain muualla.

Vierailija
5/10 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan vuokrahuijarit yrittävät saada henkilötietoja ja cv:tä listoilleen. 

Vierailija
6/10 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain työpaikan soittamalla suoraan yritykseen viimevuoden lopulla.

Vierailija
7/10 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla riittää kun täytetään lomake netissä. Itse vasta täytin muutaman avoimen hakemuksen ja ilmottauduin kuntarekryyn. Sitten haastatteluiden jälkeen valkkasin itselleni sopivimman paikan. 

Vierailija
8/10 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain työpaikan soittamalla suoraan yritykseen viimevuoden lopulla.

poikkeus vahvistaa säännön

Vierailija
9/10 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla riittää kun täytetään lomake netissä. Itse vasta täytin muutaman avoimen hakemuksen ja ilmottauduin kuntarekryyn. Sitten haastatteluiden jälkeen valkkasin itselleni sopivimman paikan. 

Juuri hoitoalan henkilöt tässä miettivät miten pääsisi töihin jonnekin muualle.

Vierailija
10/10 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohtaa, kun työnantajat alkoivat kuvitella, että työnhakijat ovat jotain täydellisyyksiä, eli lähestulkoon yksisarvisen kaltaisia taruolentoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi