Lidlin kanta-asiakasohjelma
Lidl aikoo ottaa käyttöön kännykkään ladattavan kanta-asiakassovelluksen jolla saa kassalla alennuksia ja älypuhelimeen tarjouksia.
Harmittaa kun olen ollut kauppaan tyytyväinen juurikin sen takia kun siellä alennukset on suoraan tuotteiden hinnoissa eikä tarvitse kikkailla millään korteilla tai kuppngeilla. Nyt pitää kännyyn ladata joku seurantasovellus ja alkaa sekoilla sen kanssa kassalla. Kaikilla ei edes ole älypuhelimia käytössä.
Mitä mieltä tästä ollaan?
Kommentit (21)
Ai sen takia kevytmaidonkin hintaa oli kallistettu (vrt. halpuutettu)? Ei nuo ohjelmat ilmaisia ole. Pöh.
Lidl on luopumassa juuri siitä periaatteesta jonka vuoksi olen kaupassa käynyt, selkeästä ja kaikille tasapuolisesta edullisesta hinnoittelusta. Alkavat halveksimaan kuluttajaa ja juoksuttamaan tarjousten perässä ja pelleilemään kännykkäsovelluksella.
Alkaa riittämään tämä touhu, ja tosiaan, maksaahan tuo järjestelmä ja kuluttajat sen maksaa.
En tykkää.
Lidl on lähikauppamme, mutta tuohon en aio mennä.
Mua tässä asiassa kauhistuttaa se kassajonojen hidastuminen. Ei enää riitä, että maksukortti on valmiina vaan pitäisi olla puhelin ja siinä sovellus auki (sisään kirjauduttuna?) ja sovelluksesta oikea kohta ja oikea(t) etukuponki. Noin niinkuin kilpailevan ketjun mobiilisovelluksesta en löytänyt millään konstilla etukuponkia, jolla piti joku ilmainen tuote saada. Olisipa ollut kiva sitä jäädä kassalla ihmettelemään...
Ja millä se sisäänkirjautuminen hoituu? Verkkopankkitunnuksilla, pin-koodilla, salasanalla, sormenjäljellä? Vai olisiko muka aina kirjautuneena?
Ehken enää asioi Lidlissä. En kestä jos jonot yhtään hitaampaa liikkuvat 🙄. Nytkin ne ovat aina pitkiä, työntekijöitä voisi olla enemmän vaikka ripeitä ovatkin.
Ap, etkö osaa käyttää puhelinta? Miksi sä aiot sekoilla sen kanssa kassalla?
Ei pidä tehdä siitä ongelmaa, missä ongelmaa ei ole.
Mä ainakin otan käyttöön sen appin.
Vierailija kirjoitti:
Mua tässä asiassa kauhistuttaa se kassajonojen hidastuminen. Ei enää riitä, että maksukortti on valmiina vaan pitäisi olla puhelin ja siinä sovellus auki (sisään kirjauduttuna?) ja sovelluksesta oikea kohta ja oikea(t) etukuponki. Noin niinkuin kilpailevan ketjun mobiilisovelluksesta en löytänyt millään konstilla etukuponkia, jolla piti joku ilmainen tuote saada. Olisipa ollut kiva sitä jäädä kassalla ihmettelemään...
Ja millä se sisäänkirjautuminen hoituu? Verkkopankkitunnuksilla, pin-koodilla, salasanalla, sormenjäljellä? Vai olisiko muka aina kirjautuneena?
Ehken enää asioi Lidlissä. En kestä jos jonot yhtään hitaampaa liikkuvat 🙄. Nytkin ne ovat aina pitkiä, työntekijöitä voisi olla enemmän vaikka ripeitä ovatkin.
Apua en tullut edes ajatelleeksi asiaa tästä näkökulmasta! Meidän lähi -Lidlissä ainakin valmiiksi pitkät jonot aina. Entisenä kassamyyjänä tiedän, miten hidasta joillekin on ihan perinteisten muovisten etukorttien käyttö, saati jos pitäisi sovellus avata ja sitä opetella käyttämään.
Vaikka olisikin appi valmiina auki, niin hidastaa tuo kassatoimintaa. Jos haluat käyttää useamman kuponkialennuksen kerralla, niin siinä sitten selailet ne vuorotellen kassalle piipattavaksi.
MyLidl Android-sovellus Google Playssa
Tällä sovelluksella on seuraavat käyttöoikeudet:
Sijainti
precise location (GPS and network-based)
Valokuvat/media/tiedostot
read the contents of your USB storage
modify or delete the contents of your USB storage
Yhteystiedot
read your contacts
Tallennustila
receive data from Internet
run at startup
view network connections
full network access
prevent device from sleeping
Kun MyLidl päivitetään, ryhmiin voidaan automaattisesti lisätä uusia oikeuksia.
-Käytännössä LIdl saa sovelluksen kautta päivittäisen ostokäyttäytymisesi lisäksi rajoittamattoman käyttöoikeuden kaikkiin puhelimesi tietoihin. Saksalainen suuryritys kiittää.
Lidlin on pakko lisätä kassahenkilökuntaa👍
Olisivat mieluummin satsanneet itsepalvelukassoihin.
-Sijainti, precise location (GPS and network-based)
-run at startup
-full network access
-prevent device from sleeping
MyLidl appi pystyy esimerkiksi raportoimaan Saksan pääkonttoriin kun käyt muissa kaupoissa ja hyllyn tarkkuudella ilmoittamaan mitä olet sieltä hakenut.
En asioi Lidlissä enkä aio. Paska valikoima, epäviihtyisät myymälät ja asiakaskunta joka koostuu pääosin roska*väestä, maahantuuttaajista ja junttiurpoista. Ei kiitos.
Itsepalvelukassoja ei Lidlissä tulla näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin otan käyttöön sen appin.
Asiakkaat osaavat sekoilla ja hidastella huolella jo pelkkien maksukorttienkin kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin otan käyttöön sen appin.Asiakkaat osaavat sekoilla ja hidastella huolella jo pelkkien maksukorttienkin kanssa...
Enempi hidastelevat "tasarahalla" ja kolikoilla maksavat käteisasiakkaat. Tyyliin, kumotaan kukkaron sisältö hihnalle tai kassaparan kämmenille.
Vierailija kirjoitti:
MyLidl Android-sovellus Google Playssa
Tällä sovelluksella on seuraavat käyttöoikeudet:
Sijainti
precise location (GPS and network-based)
Valokuvat/media/tiedostot
Yhteystiedot
read your contacts
Tallennustila
receive data from Internet
run at startup
view network connections
full network access
prevent device from sleeping
Kun MyLidl päivitetään, ryhmiin voidaan automaattisesti lisätä uusia oikeuksia.
-Käytännössä LIdl saa sovelluksen kautta päivittäisen ostokäyttäytymisesi lisäksi rajoittamattoman käyttöoikeuden kaikkiin puhelimesi tietoihin. Saksalainen suuryritys kiittää.
Juu, ei kiitos. Tämähän on vielä moninverroin pahempi kui nykyiset bonusjärjestelmät. En ikinä tule lataamaan tuollaista appia, vaikka olisi viimeinen kauppa maailmassa. Tämä on paljon vakavampi ongelma kuin epäkäytännöllisyys kassajonossa!
Lidlin etukortti herätti kysymyksen riskeistä Saksassa – asiantuntija: ”Olennaista on, mihin asiakkaan tietoja käytetään”
Lidlin päivityksessä kävi taas niin, että puhelin ei taas suostu jatkamaan. Ei anna kirjautua ulos, eikä jatkamaan.
Tuo ei saa minua käymään Lidlissä. Minulla ei ole älypuhelinta eikä Lidlillä tietääkseni ole yhteistyökumppaneita bensa-asemilla, hotelleissa, kylpylöissä tai teattereissa, joissa käytän tavallisesti hyväkseni S-etukorttia. On typerää kuvitella, etteikö tuota Lidl-sovellusta leivottaisi hintoihin ihan samalla tavalla kuin muissa bonusjärjestelmissä.