Uskomattoman töykeää palvelua tänään Helsinki-Vantaalla
Portilla on kaksi juoma-automaattia, toinen vei rahat mutta ei antanut juomaa. Toinen automaatti ei toiminut ollenkaan. Kahdelle eri virkailijalla portilla sanoin asiasta. Toinen kohautteli vain olkapäitään. Toinen virkailija sanoi: Automaatit nyt vain on tuollaisia. Jälimmäistä virkailijaa pyysin vain lähinnä, että voiko ilmoittaa asiasta jonnekin mutta EVVK. Käytös oli muutenkin töykeää.
Kommentit (32)
Saman palkan saavat vaikkeivät juntteja autakaan.
Mitä sitä suotta rehkimään enempäänsä - valmiissa maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän jos esim. Finskin toimitusjohtaja olisi tullut kysymään asiasta eivätkä olisi häntä tunnistaneet. Ja palvelu olisi samaa tasoa?
Finnair on lentokentän asiakas siinä missä muutkin lentoyhtiöt. Huonoa palvelua se olisi toki silloinkin mutta ei finnairin tj:llä ole mitään valtaa lentokentän henkilökuntaan.
Helsinki-Vantaalle saapuessa hymy hyytyy jo passintarkastuksessa, niin happamia ovat. Minkaanlaista palvelua siella on turha odottaa.
t. usalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän jos esim. Finskin toimitusjohtaja olisi tullut kysymään asiasta eivätkä olisi häntä tunnistaneet. Ja palvelu olisi samaa tasoa?
Finnair on lentokentän asiakas siinä missä muutkin lentoyhtiöt. Huonoa palvelua se olisi toki silloinkin mutta ei finnairin tj:llä ole mitään valtaa lentokentän henkilökuntaan.
Toki Finnair on vain yksi asiakas mutta erittäin merkittävä sellainen, joten Finnairilla on kyllä valtaa.
Jotenkin nuivaahan se palvelu siellä on. Tunnettu tosiseikka.
Porttivirkailijan tehtävä on saada ihmiset koneeseen, ja kone ajallaan matkaan.
Täysin ulkopuolisen firman laitteet eivät heille kuulu. Mitä se asian selvittäminen olisi auttanut aloittajaa?
Ei niin yhtään mitään. Jokaisessa myynti/peli/raha- ja muussa automaatissa on aina kyseisen firman yhteystiedot.
Aivan turhaa nillitystä "huonosta palvelusta".
Aloittaja menee kirjastoon valittamaan, kun K-kaupassa on tuore inkivääri loppu?
Vierailija kirjoitti:
Mä linkkaan tän keskustelun tonne palautteeseen, jos sopii :)
Linkkaapa kuule ketju vaikkapa sille firmalle, jolle ne automaatit kuuluu.
Yleisin automaattitoimija on Suomessa Selecta.
Sinäkin vatipää kuvittelet, että porttivirkailija vastaa kaikkien satojen yritysten toiminnasta, jotka lentokentällä toimii`?
Olen siivooja isossa laitoksessa, ja asiakkaat kyselevät multa kaikenlaista. Vaikka mulla on kova työtahti niin neuvon jos osaan, ja jos en osaa niin kerron keneltä kannattaisi käydä kysymässä. Ei vie monta sekuntia ajastani. Asiakaspalvelutyöhön mielestäni kuuluu kyky vaihtaa muutama ylimääräinenkin sana kaikkien siinä työympäristössä liikkuvien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen siivooja isossa laitoksessa, ja asiakkaat kyselevät multa kaikenlaista. Vaikka mulla on kova työtahti niin neuvon jos osaan, ja jos en osaa niin kerron keneltä kannattaisi käydä kysymässä. Ei vie monta sekuntia ajastani. Asiakaspalvelutyöhön mielestäni kuuluu kyky vaihtaa muutama ylimääräinenkin sana kaikkien siinä työympäristössä liikkuvien kanssa.
Tai siis ei kaikkien kanssa tarvitse, mutta niiden joilla on jotain asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki Finnair on vain yksi asiakas mutta erittäin merkittävä sellainen, joten Finnairilla on kyllä valtaa.
Asia on juuri toisinpäin. Finnairilla ei ole mitään valtaa. Mitä he tekisivät käytännössä jos palvelu ei kelpaa? Polkisivat jalkaa maahan ja sanoisivat ”me ei enää lennetä teidän kentiltä”. Ja sitten mitä? Lentäisivät mistä? Tallinnasta? Joka ikinen Suomen kenttä on Finavian eikä muuksi muutu vaikka Finnair vetäisi itkupotkuraivarit. Muita lentoyhtiöitä on kyllä tänne tyrkyllä jonoksi asti kannattaville reiteille eli kiukuttelu aiheuttaisi vain sen että hopsanssaa ensi vuonna lentoslotteja ei Finnairille niin löytyisikään ja hyviin aikoihin vaan ne annettaisiin (=myytäisiin) jollekin muulle. Finavia myy kokoajan ei oota muille lentoyhtiöille eli ottajia kyllä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki-Vantaalle saapuessa hymy hyytyy jo passintarkastuksessa, niin happamia ovat. Minkaanlaista palvelua siella on turha odottaa.
t. usalainen
Päivän paras! Ne USAn passintarkastajathan ovat varsinaisia ilopillereitä ja varsinkin JFKn ja LaGuardian kentällä on kaikki työntekijät yhtä hymyä vaan ja rientävät ilomielin palvelemaan kun vain katsahdatkaan heihin päin.
t. toinen usalainen
Mä linkkaan tän keskustelun tonne palautteeseen, jos sopii :)