Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kielten opiskelijat ja gradu

Vierailija
19.02.2020 |

Kirjoittelen parhaillaan graduani tutkintouudistuksen hätyyttämänä. Onko kohtalotovereita? Tai muuten vain kokemuksia gradusta vieraalla kielellä? On välillä aika haastavaa referoida omin sanoin jotain kielioppiasiaa... Ei voi kauheasti suoria lainauksiakaan käyttää. Oman haasteensa tuo se, etten ole kamalan aktiivisesti kieltä käyttänyt pitkään aikaan. Huomaan kyllä onneksi, että jostain mielen syövereistä ne sanat ja ilmaukset tulevat.
Entä teettääköhän kaikki kielentarkistuksen graduunsa? Ymmärtääkseni se on suositeltavaa, muttei pakollista meillä. Useita satasia tulisi varmasti maksamaan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä paljon ap:lle! Minunkin pitäisi valmistua, mutta aika taitaa loppua kesken. Tosi masentunut fiilis sen takia. 

Vierailija
22/27 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä paljon ap:lle! Minunkin pitäisi valmistua, mutta aika taitaa loppua kesken. Tosi masentunut fiilis sen takia. 

Kiitos! Sitä tarvitaan. Olen useasti vuosien varrella meinannut luopua koko opinto-oikeudesta ja jättää koko homman. Ei vain ole motivaatiota. Nyt kuitenkin sain jonkin inspiraation suorittaa nämä opinnot loppuun. Työelämässä olen siis ollut jo vuosia enkä näe tutkinnosta sinänsä hyötyä.

Teetkö sinäkin gradua? Toivottavasti sinäkin onnistut ja valmistut. Tsemppiä sinne myös!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se sinun kieli sitten on, ilmeisesti ei englanti?

Ja niille huutelijoille 4/5 on kiitettävä arvosana gradusta eli parempi kuin keskinkertainen.

Vierailija
24/27 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se sinun kieli sitten on, ilmeisesti ei englanti?

Ja niille huutelijoille 4/5 on kiitettävä arvosana gradusta eli parempi kuin keskinkertainen.

Ei ole englanti.

Ap

Vierailija
25/27 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trololoo lloolloooo

Vierailija
26/27 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Sitä tarvitaan. Olen useasti vuosien varrella meinannut luopua koko opinto-oikeudesta ja jättää koko homman. Ei vain ole motivaatiota. Nyt kuitenkin sain jonkin inspiraation suorittaa nämä opinnot loppuun. Työelämässä olen siis ollut jo vuosia enkä näe tutkinnosta sinänsä hyötyä.

Teetkö sinäkin gradua? Toivottavasti sinäkin onnistut ja valmistut. Tsemppiä sinne myös!

Ap

Teen gradua, olen "tehnyt" sitä jo kohta kaksi vuosikymmentä. Sama syy kuin sinulla motivaation suhteen. Ei sillä ole mitään merkitystä enää tässä iässä, kun en koskaan ole oman alan töitä tehnyt. Ei kukaan enää melkein viisikymppistä valmistunutta palkkaa. Sinulla tuskin näin paha tilanne. Oman itseni takia sen haluaisin tehdä, mutta en vain pysty. 

Vierailija
27/27 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen graduni tehnyt ja valmistunutkin jo vuosia sitten mutta kyllä tuskailin kieliaineeni kanssa. Vaikka kielitaito onkin opiskelemassani kielessä hyvä, ei se tieteellinen ajattelu ihan tuskitta kääntynyt ko. kielelle. Jonkin verran joutui ilmaisussa tinkimään, eli gradu olisi ollut paljon syvempi, jos sen olisi voinut kirjoittaa omalla äidinkielellä. Mutta samapa tuo nyt enää on.

Asuimme tuolloin vielä aika pienessä asunnossa, joten tekemistä haittasi miehen ja lasten keskustelut sitten vielä kolmannella kielellä. ( mieheni on siis saksankielinen)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan