Raskaana olevat:mitä olet syönyt tänään?
Ja paljonko on viikkoja/kiloja tullut lähtöpainosta?
Itsellä rv 15 ja 3,5 kiloa lisää painoa.
Tänään:
Aamuyöstä hedelmäsmoothie huonoon oloon
Aamupalalla tomaatti, mandariini, vadelmakeittoa 2 dl, neljän viljan puuroa voisilmällä, leikkelesiivu, 1 dl kahvia, kuivattuja luumuja
Aamupäivällä 1 dl teetä, focaccia kalkkuna-juusto-tomaattitäytteellä
Välipalana banaani ja lasi piimää, kuivattuja luumuja
Lounaaksi lihaperunalaatikkoa, raejuustoa, lautasellinen salaattia (porkkanaraaste, tomaatti, vihersalaatti), lasi piimää
Onko vinkkejä vatsan toiminnan nopeuttamiseksi? Luumut jo käytössä...
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Syötkö vielä illallakin noin paljon/usein?
Luulen, että tänään syön vielä pari leipää, maitoa ja paljon hedelmiä/kasviksia.
Lähtöpaino oli 49 kg ja nyt raskaana nälkä ollut koko ajan. Koska olen raskautuessani ollut alipainon rajoilla, sallin itselleni syömisen, että kroppa jaksaa raskauden.
ap
Aamupala: Vaasan ruispalan puolikas, oivariinia, oltermannia siivu ja kalkkunaleikkelettä siivu, muki teetä maidolla. Töihin tullessa pieni kuppi kahvia maidolla.
Välipala: Omena, Valio olo- jugurtti, "Pieni pyöreä" -näkkäri ja siihen päälle oivariinia, muki teetä, nyt ilman maitoa.
Lounas: Kasvispataa ja toinen näkkäri ja oivariinia. Taas pieni kuppi kahvia maidolla ja sen kanssa vielä muutama karkki.
Rv 19 ja painoa tullut lisää 1,5kg.
Vatsan toimintaan minulla auttaa vesi, kasvikset ja liikunta, niin kuin ennen raskauttakin. Ja näin toimistotöissä ollessa sekin, että teen lounaan jälkeen töitä seisaaltaan.
Viikolla 33 ollaan. Painoa tullut 7,5 kiloa, lähtöpainoindeksi 18,5.
Aamuyöllä rennie, namnam
Aamulla keitetty kananmuna, itsetehty marjasmoothie (jossa kaurahiutaleita eli ajaa puuron asiaa) , avokadoa ja kahvia sekä naudanlihaleikkelettä raudan vuoksi
Lounaaksi avokadopasta gluteenittomasta pastasta ja pari kanan paistipalaa, vihersalaattia ja manteleita
Illalla vielä loput lounaasta, höyrytettyä parsakaalia, appelsiini, piimää ja mustikoita
En napostele enkä syö turhia välipaloja. Joskus syön jonkun hedelmän pelkiltään mutta arkirytmissä syön reiluja annoksia 3-4 kertaa päivässä.
Minkä berran olette juoneet kahvia/teetä raskaana?
Nelonen lisää: ota ihan suosiolla Pegorion käyttöön ja tee se nyt heti, kiität minua vielä myöhemmin. Helpottaa aineenvaihdunnan hidastumista edes vähän. Luumut saattavat vain aiheuttaa ilmavaivoja, samoin liialliset maitotuotteet (juujuu, pitää syödä kalsiumin vuoksi I know). Kunnon rasva heti aamulla auttaa eli vaikka lusikallinen oliiviöljyä ennen mitään muuta pitää massan liukkaana. Reilusti vettä juotavaksi ja älä koskaan, koskaan pinnistele pöntöllä. Saat vain ongelmia ja peräpukamia siitä.
Mukavaa odotusta!
Vierailija kirjoitti:
2 dl verran mustaa kahvia aamulla. Joskus juon lisäksi kofeiinitonta mustaa teetä.
T. 4
Vierailija kirjoitti:
Nelonen lisää: ota ihan suosiolla Pegorion käyttöön ja tee se nyt heti, kiität minua vielä myöhemmin. Helpottaa aineenvaihdunnan hidastumista edes vähän. Luumut saattavat vain aiheuttaa ilmavaivoja, samoin liialliset maitotuotteet (juujuu, pitää syödä kalsiumin vuoksi I know). Kunnon rasva heti aamulla auttaa eli vaikka lusikallinen oliiviöljyä ennen mitään muuta pitää massan liukkaana. Reilusti vettä juotavaksi ja älä koskaan, koskaan pinnistele pöntöllä. Saat vain ongelmia ja peräpukamia siitä.
Mukavaa odotusta!
Kiitos. Luumut tosiaan aiheuttavat ilmavaivoja. 😅 Joo, vettä pitää juoda runsaasti, kuten joku tuolla sanoikin jo. Tää turvotus etenkin iltaisin on jotain aivan hirveää ja silti vatsa ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
1-2 pientä kuppia (1,5dl) kahvia ja 1-3 mukia teetä /päivä.
t: 3
Nuo kofeiinisuositukset on tosi pieniä. Kokonaan en voi kahvia jättää, yritin useaan otteeseen, mutta seurauksena oli kamalia migreenikohtauksia.
Siksi juon nyt 2-3 dl kahvia päivässä, mutta vähältä tuntuu...
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa odotusta!
Mulla Rv 38, ei minkäänlaista ummetusta, eli turha semmoista kiskoa kaiken varalta. Juon riittävästi ja syön kasvisvoittoisesti, ei mitään lisärasvoja, niistä tulee vain närästystä. Maitotuotteitakaan ei kalsiumia varten tarvita, saan sen kasviksista ja kasvimaitotuotteista.
Aamupuuro, jonka joukossa soijajogurttia, maapähkinävoita, mantelia ja mandariinia. Alkuun en juonut ollenkaan kahvia, nyt ajoittain iltapäivällä, mutta aamulla yleensä vihreää teetä. Lounaaksi syön ruisleipää, porkkanan ja kasviskeiton tai Salaattia. Välipalana omenaa ja ruisleipää. Päivälliseksi lohikeittoa/pastaa tms. Radi-diagnoosin myötä olen lisännyt ruokavalioon vielä iltapalan, rahkaa, jogurttia tms. ja hedelmiä. Ei ylityksiä rasituskokeen jälkeen.
Paino noussut raskauden alusta 10 kg. Harrastan hyötyliikunnan ohella yhä aktiivisesti liikuntaa, mm. joogaa, vesijuoksua, ulkoilua ja salilla käymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa odotusta!
Mulla Rv 38, ei minkäänlaista ummetusta, eli turha semmoista kiskoa kaiken varalta. Juon riittävästi ja syön kasvisvoittoisesti, ei mitään lisärasvoja, niistä tulee vain närästystä. Maitotuotteitakaan ei kalsiumia varten tarvita, saan sen kasviksista ja kasvimaitotuotteista.
Aamupuuro, jonka joukossa soijajogurttia, maapähkinävoita, mantelia ja mandariinia. Alkuun en juonut ollenkaan kahvia, nyt ajoittain iltapäivällä, mutta aamulla yleensä vihreää teetä. Lounaaksi syön ruisleipää, porkkanan ja kasviskeiton tai Salaattia. Välipalana omenaa ja ruisleipää. Päivälliseksi lohikeittoa/pastaa tms. Radi-diagnoosin myötä olen lisännyt ruokavalioon vielä iltapalan, rahkaa, jogurttia tms. ja hedelmiä. Ei ylityksiä rasituskokeen jälkeen.
Paino noussut raskauden alusta 10 kg. Harrastan hyötyliikunnan ohella yhä aktiivisesti liikuntaa, mm. joogaa, vesijuoksua, ulkoilua ja salilla käymistä.
Niin mutta kun aloittaja nimenoman kyseli apuja tuohon vatsantoimintaan... Siihen Pegorion on todella mainio. On sanomattakin selvää, ettei mitään kannata turhaan käyttää.
Aamulla kahvia, mysliä luonnonjugurtin kanssa, tomaatteja, paprikaa, salaattia, tuoremehua
Lounaaksi lihaa ja perunoita, punajuurisalaattia, salaatinlehtiä, paprikaa, kurkkua, porkkanaraastetta, puolukoita
Aamupalaksi söin lautasellisen puuroa marjoilla. Nyt on menossa lounaaksi pyttipannu perunoista, sipulista ja tofusta. Jälkiruuaksi pieni pala marjapiirakkaa. Välipalaksi hedelmäsalaattia. Iltaruokaa en vielä tiedä, pitäisi mennä kauppaan ihmettelemään.
Kahvia olen pari kertaa maistanut mutta ei ole uponnut. Teetä olen juonut silloin tällöin kupillisen tai kaksi.
Kovaan vatsaan auttoi itsellä luumut ja veden juonti. Koitan myös kävellä paljon. Aamupuuro on myös aivan ehdoton.
Viikkoja on kasassa neuvolan mukaan 10+6. Painoa on ensimmäiseen neuvolakertaan -2 kg.
Eipä muuta kuin kylmäsavulohivoileipiä.
Syötkö vielä illallakin noin paljon/usein?