Milloin olette viimeksi ottaneet jäykkiskoukkisrokkiksen?
Mulla siitä on varmaan yli 10v, pitäis mennä taas ottamaan... Vai onko se kauemmin voimassa?
Kommentit (27)
Minä tiedän omat rokotteeni.
Haen apteekista ja pistän ne ajallaan itse.
Vuosi sitten kun minua puri saksispaikkiskoikkis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista. Olenko edes ottanutkaan? Onko tietoa terveydenhuollossa missään ylhäällä? Aika tyhmää, jos ei ole.
Kyllä on ylhäällä. Jos olet syntynyt Suomessa, niin luultavasti olet saanut sen sekä vauvana että kymmenvuotiaana.
Muistikuva että ala-asteella jäi jokin rokotus saamatta, koska en saanut kotoa lupaa. Mutta ei mitään hajua mistä rokotuksesta oli kyse.
Mihin te ne rokotteet merkkaatte? Vai muistatteko ulkoa? Mulla ei säily päässä mikään tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö se annetaan oikein pyllyrokotuksena kankkuun ?
Ei laiteta pakaraan. Ei taideta juuri mitään rokotteita laittaa enää pakaraan, koska siinä on usein sen verran rasvaa, että neula ei välttämättä ulotu lihakseen. Vauvoillakin laitetaan nykyään rokotuksia reiteen, isommilla lapsilla ja aikuisilla olkapäähän.
Työhöntulotarkastuksessa 2015 sain. Sitä edellinen olikin varmasti jo vanhentunut, joskus kouluaikana saatu ja lopetin peruskoulun 1995. Ja liikun paljon tyyliin autiotaloissa joissa jatkuvasti naarmuttaa itseään joten ihan järkevä oli viimein ottaa/saada.
Hakekaa se rokote apteekista ja pitäkää itse.
Pitäisi poistaa tämä ketju.
Ihmisellä on jostain vastuu itsellä.