Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia haimatulehduksesta?

Vierailija
19.02.2020 |

Mulla diagnosoitiin pari päivää sitten. Alkoholismia takana ja 22 ikää. Selviääkö tästä hengissä, kertokaa kokemukia, arvostaisin

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/23 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviää. Laita korkki kiinni vaikka antabuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

H i t t o sä olet tintannut huolella! Nyt korkki kiinni, heti.

Itse olen ollut (juova) alkoholisti yhtä kauan kuin olet elänyt, eikä ikinä ole tullut tuollaistakaan vaivaa. Viime aikoina olen kyllä vähentänyt paljon. Voisin oikeastaan lopettaa kokonaan, se on näköjään mahdollista.

Tee sinä samoin.

Vierailija
4/23 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiseni sairastui yllättäen haimatulehdukseen puolisen vuotta sitten. Luultiin sydänkohtaukseksi, mutta äkkiä sitten Meilahdessa varmistuikin haimatulehdukseksi. Missä päin olet hoidossa? Meikussa on Suomen paras hoito haimatulehduksen suhteen.

Sinulla on sinänsä onnellinen asema, että haimatulehduksesi johtuu mitä suurimmalla todennäköisyydellä alkoholista, eli seuraavan tulehduksen esto on ihan vain siitä kiinni. Läheiseni on absolutisti, eikä hänen haimatulehdukselleen koskaan löytynyt syitä. Nyt joudumme elämään pienessä pelossa että milloin seuraava iskee.

Oli aivan käsittämättömän kipeä, mutta parani täysin. Sinun ei tarvitse joutua arpomaan milloin seuraava iskee, jos vain pysyt erossa alkoholista. Jos tämä yksinään ei riitä ns pelotteeksi, niin antabusta on saatavilla. Ota tämä herätyksenä ja lähde hoitamaan alkoholismiasi. Se on sairaus ja se ON hoidettavissa. Tsemppiä!

Vierailija
5/23 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaatko sairaalassa vai oletko ns. vapaalla jalalla? Joka tapauksessa korkki kiinni välittömästi.

Vierailija
6/23 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä selviää jos ei heti kuole ja sitten parantaa elämäntavat.

Vierailija
7/23 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviät kun lopetat alkon nauttimisen kokonaan.

Tiedän monta tapausta, jossa haimatulehdus uusi kun alkoi juoda uudelleen välittämättä kiellosta. Moni myös kuoli.

Uusi raitis elämä. Tsemppiä!

Vierailija
8/23 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviää tai ei selviä. Jos kahdessa päivässä ei ole käännettä pahempaan käynyt, niin mahdollisuudet ovat jo aika hyvät.

Haimatulehdus on siitä hankala sairaus, että sairaalaan tulevasta et tiedä, pääseekö hän parin päivän päästä kotiin, onko kolme kuukautta teholla ja kotiutuu avanne- ja dialyysipotilaana vai kuoleeko kolmantena päivänä käsiin. Niin kauan kun pissaa tulee, ollaan yleensä hyvässä tilanteessa, eli älä pullikoi virtsanmittauksen suhteen.

Pidemmän ajan ennuste on huono, jos et lopeta juomista. Haimatulehdukseen joko on alttius tai ei ole. Jotkut eivät sitä saa 50 vuoden ahkeralla yrittämiselläkään ja sille alttiit saavat ensimmäisen jo parikymppisinä. Jos juomista jatkaa, haimatulehduksia tulee ensin lisää, sitten siitä tulee krooninen ja silloin ei enää juomisen lopettaminenkaan auta.

Vierailija
9/23 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin silloin parikymppinen jätkä sairastui haimatulehdukseen. Luuli sen olevan närästystä ja haki minulta Rennietä ja Samarinia jotka eivät häntä auttaneet, vaan tyyppi joutui sairaalaan. Sama toistui vielä kaksi kertaa, kunnes sankari siirtyi pössyyn sekä lääkkeisiin ja sairastui vakavasti skitsofreniaan. Nykyään tyyppi on ihan laitoskamaa ja ikää on reilusti alle 30.

Vierailija
10/23 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleisuus on suhteellisen pieni, etenkin jos olet jo hoidossa. Paljonko olet juonut päivittäin ja monenako päivänä viikossa?

Alkoholi on sikäli "hupaisa" päihde että taitaa olla maailman ainoa päihde jonka käytön lopettaminen voi olla kuolemaksi. Kun lopetat subut, heroiinit etc seinään niin olo on kurja mutta henki ei lähde, lopeta rankka ryyppäys seinään niin DT voi oikeasti olla kuo lemaksi vaikka ehtisitkin sairaalaan.

Vierailija
11/23 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä selviät, kun täällä kirjoittelet. Ja moni teholtakin selviää elävien kirjoihin, pitkien hoitojaksojen jälkeen.

Vierailija
12/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain haimiksen vuosi sitten. Ryyppäsin reilummin 3kk. Olin vuoden täysin ilman. Sen jälkeen juonut kaiken kaikkiaan 3 keskiolutta. Ei vielä tullut mitään.

Vierailija
13/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuota tautia kannattaisi itselleen hankkia.

Henkiin voi mennä joillain ensi yrittämällä.

Jos ei niin, koska haiman tehtävä on tuottaa insuliinia ja tulehdus ei haiman kannalta ole mikään hyvä asia, insuliinin tuotanto voi häiriytyä tai loppua jolloin tuloksena on diabetes.

Ilmeisesti haimatulehdus voi myös lisätä haimasyövän riskiä. Haimasyöpä on syöpätaudeista niitä kaikkein tappavimpia.

Vierailija
14/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noin nuorena vielä selviää. Viekkareihin saat diatsepaamia, joskin joissain paikoissa sitä vieläkin karsastetaan, yritä pyytää sitkeästi, ekat päivät on pirullisia muuten. Nesteytys ja terveellinen ruokavalio. Kahdessa viikossa olet siinä kunnossa, että voit päättää, jatkatko  venäläisen ruletin peluuta vai pitäisikö alkoholin käytölle tehdä jotain. Ensimmäinen pankku noin nuorena ei povaa yli 35 vuoden ikää, jos ryyppääminen jatkuu.

Vierailija
15/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava selvisi yhdestä, kahdesta jne. haimatulehduksesta, mutta ei muuttanut juomatapojaan. Yhdeksäs tulehdus olikin sitten lähtö. Mies oli 42-v. :/

Vierailija
16/23 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain haimiksen 44 vuotiaana reilu vuosi sitten, kun join reilummin 3-4kk. Olin 2 päivää sairaalassa. Sen jälkeen olin vuoden täysin ilman alkoholia. Sen jälkeen olen ottanut noin 7 kertaa (3 kuukauden aikana) olutta, mutta vain maksimissaan 2-3 tölkkiä kerta. Ei ole vielä uusinut. 

Vierailija
17/23 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinat on nyt sitten juotu.

Vierailija
18/23 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset oireet tollasessa on?

Vierailija
19/23 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 27 vuotta sitten haimatulehdus, jota hoidettiin sairaalassa nesteytyksellä. Sitä ennen ei ollut ollut vaivoja eikä ole ollut sen jälkeen.

Kuulemma haimatulehdus voi iskeä myös tavalliselle pulliaiselle, joka ottaa alkoholia vain satunnaisesti, eli ei tarvitse olla mikään raskaan sarjan juoppo. Olen käyttänyt alkoholia satunnaisesti, kaksi tai kolme kertaa vuodessa.

Vierailija
20/23 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä sama, sairastuin 3-4kk rajummalla juomisella 44 vuotiaana. 2 päivää sairaalassa ja sitten olin tasan vuoden juomatta tippaakaan. Sen jälkeen ottanut vain keskiolutta noin 10-15 kertaa kuukaudessa noin 2-3 pulloa kerralla. ei ole vielä tullut mitään ja ottanut nyt 8kk. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän