Ilmastokatastrofi vai -hätätila
Elämmekö ilmastokatastrofia vai -hätätilaa? Vasemmisto käyttää ensimmäistä termiä ja vihreät jälkimmäistä. Kumpi on oikein?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin termi väärin. Ihmiskunta elää ilmastonmuutoksen keskellä joka olisi käynnissä vaikka koko ihmiskuntaa ei Telluksella olisi.
Johan vitsin murjaisit. Tervemenoa Intiaan seuraamaan luonnollista saastesumua, jonka kanssa ihmisellä ei ole mitään tekemistä. On lottovoitto syntyä suomalaiseksi ja samalla se tekee harhauseksi, koska tässä maailmankolkassa ei vielä olla yhtä pulassa.
Intian saastuneet joet ja saastunut ilma on tietenkin suomalaisten vika. Kun täällä katsotaan ympärille saasteita ei ole niin ne on tietysti puhallettu intiaan.
Siinä toinen vitsailija. En väittänyt, että on suomalaisten vika. Tulee vaan vääjäämättä vaikuttamaan Suomeenkin, koska emme ole mikään oma, erillinen planeettamme. Tuo juuri on sitä harhaa, että ei me, kun ei me mitään ole tehtykään ja meillä on puhdasta ilmaa ja vettä. Toinen porukka on hedonistit: nautitaan nyt kaikki loputkin mitä vaan saadaan, ei voida vaikuttaa muihin maihin enkä varmasti muuta elämääni kituuttamiseksi jonkun intialaisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin termi väärin. Ihmiskunta elää ilmastonmuutoksen keskellä joka olisi käynnissä vaikka koko ihmiskuntaa ei Telluksella olisi.
Johan vitsin murjaisit. Tervemenoa Intiaan seuraamaan luonnollista saastesumua, jonka kanssa ihmisellä ei ole mitään tekemistä. On lottovoitto syntyä suomalaiseksi ja samalla se tekee harhauseksi, koska tässä maailmankolkassa ei vielä olla yhtä pulassa.
Intian saastuneet joet ja saastunut ilma on tietenkin suomalaisten vika. Kun täällä katsotaan ympärille saasteita ei ole niin ne on tietysti puhallettu intiaan.
Siinä toinen vitsailija. En väittänyt, että on suomalaisten vika. Tulee vaan vääjäämättä vaikuttamaan Suomeenkin, koska emme ole mikään oma, erillinen planeettamme. Tuo juuri on sitä harhaa, että ei me, kun ei me mitään ole tehtykään ja meillä on puhdasta ilmaa ja vettä. Toinen porukka on hedonistit: nautitaan nyt kaikki loputkin mitä vaan saadaan, ei voida vaikuttaa muihin maihin enkä varmasti muuta elämääni kituuttamiseksi jonkun intialaisen takia.
Siinä mielessä ollaan onnellisessa asemassa, että täällä mahdolliset vaikutukset on vähäisiä. Poislukien skenaarion, jossa golf-virta kääntää yllättäen suuntaa ja laukaisee uuden jääkauden. Olen realisti eikä meidän promillekulutuksen viilaamisella voida "pelastaa" maapalloa. Minulla ei ole aikomustakaan kurjistaa omaa elämääni jonkin takia johon minulla ei ole osaa eikä arpaa.
Minulta pääsi pieru. Pitäisikö minun nyt tuntea syyllisyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Minulta pääsi pieru. Pitäisikö minun nyt tuntea syyllisyyttä?
Tekosi takia kaikki suomalaiset ovat nyt yksin vastuussa ilmastonmuutoksesta, mutta myös koronaviruksesta.
Ilmastonmuutos aiheutti koronaepideman.
Ilmastonmuutos on poliittinen huijaus
Se on ihan sama kuinka paljon kurjistetaan omaa elämää kun eräiden muiden maiden ihmiset lisääntyy kuin kanit ja globaalit päästöt kasvaa vuosi vuodelta moninkertaisesti suomen koko päästöihin nähden.