Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin maahan et lähtisi uudestaan?

Vierailija
18.02.2020 |

Ja perustelut
Minulla maa mihin en menisi uudestaan on Liechtenstein. Ei ollut paha, mutta en keksi syytä miksi lähtisin sinne. Ei välttämättä mitään tekemistä kun vain nähdä pari hienoa linnaa. Maan läpi ajettiin jo puolessa tunnissa.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marokkoon en mene enää ikinä. Ahdistavia iholle tunkevia, epäkohteliaita ihmisiä. Pelotti olla siellä.

Vierailija
42/56 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Egypti.

Kuumaa, pölyistä ja paskaista?

Tunkeilevia katukauppiaita, ahdistelevia miehiä, ja se viisi kertaa päivässä toistuva ulina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa ketjussa mainitussa perslävessä en ole käynyt sitä ensimmäistäkään kertaa. Kommenteista päätellen mielikuvani em. maista eivät liene kovin virheellisiä. Ainoa maa johon en menisi uudelleen niistä jossa olen käynyt, on Turkki. Perustelut samat kuin muidenkin täällä mainittujen muslimimaiden kohdalla.

Vierailija
44/56 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sellaiset maat, joissa on muita turisteja, tungosta, jonoja, kaupustelijoita, liian kuumaa ja aurinkosista, taskuvarkaita, roskia, huonot ihmisoikeudet ja köyhiä.

Mihinkähän sitä kannattaisikaan mennä?

Vierailija
45/56 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgaria. Melko neukkula. Eikä Italiakaan välttämättä enää houkuttele.

Vierailija
46/56 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Egypti.

Maailmassa on aika monta tuollaista maata. Niissä asuvat ihmiset eivät yleensä saa asioitaan toimimaan. Paitsi tietysti muuttamalla tänne, jos silloinkaan.

Vierailija
47/56 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Egypti.

Tunkeilevia katukauppiaita, ahdistelevia miehiä, ja se viisi kertaa päivässä toistuva ulina.

Pian täälläkin, mutta toisaalta, mitäs tilasitte?

Vierailija
48/56 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi.

Mitättömin maa Euroopassa alueella, jossa sääolosuhteet ovat ihmiselämälle kelpaamattomat.

Sosialistinen järjestelmä jossa virkamiehet päättävät kansalaisten elämästä miltei kaikessa.

Maassa ei toimivaa markkinataloutta.

Harvalukuinen kansa, joista joka viidennes syö psyykenlääkkeitä keskushallinnon vakuutusyhtön kelan korvaamia lääkkeitä mielisairauteen.

Suurin osa väestöstä kielitaidottomia.

Maassa ei ole yhtään oikeaa yli 5 tai edes miljoonaonan ihmisen kaupunkia.

Pääkaupungissa ei ole yhtään vakuutussairaalaalaa turisteille.

Maantieverkko ei edes sillä tasolla kuin esim. saksassa 30 vuotta sitten.

Vakuutussairaalan puute on kyllä hirvittävä. Suomessahan turisti ei ilman sitä hoitoa saa?

Vierailija
49/56 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bulgaria. Melko neukkula. Eikä Italiakaan välttämättä enää houkuttele.

Miksi "enää"?

Vierailija
50/56 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailija kirjoitti:

Kaikki sellaiset maat, joissa on muita turisteja, tungosta, jonoja, kaupustelijoita, liian kuumaa ja aurinkosista, taskuvarkaita, roskia, huonot ihmisoikeudet ja köyhiä.

Pohjoismaat, Kanada...?

Vierailija
51/56 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta koostuu ihmisistä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Egypti.

Maailmassa on aika monta tuollaista maata. Niissä asuvat ihmiset eivät yleensä saa asioitaan toimimaan. Paitsi tietysti muuttamalla tänne, jos silloinkaan.

Täällä muut hoitavat asiat heidän puolestaan.

Vierailija
52/56 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israel. Ihan hirveä pe*släpi. Ahdasta, likaista, ihmiset todella töykeitä jopa uhkaavuuteen saakka. Bonuksena vielä erittäin kalliit hinnat, mitä muissa vastaavissa p*skamaissa ei yleensä ole.

Vierailija
53/56 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marokko. Marrakesh oli hirveä paikka ja suuri pettymys.

Marrakesh oli mielestäni mielenkiintoinen paikka ja olen ihan tyytyväinen, että se on tullut nähtyä. En nyt ihan hirveästi halua lähitulevaisuudessa uudestaan menemään, mutta ehkä joskus suuremmalla budjetilla ja mennä sitten vaikka jonnekin luksuskylpylään... Marokkolainen ruoka oli ainakin todella herkullista.

Vierailija
54/56 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

Pohjoismaat, Kanada...?

Meinaatko ihan tosissasi, ettei mainitsemissasi maissa ole luettelemani asioita? Ainakin suuri osa listasta löytyi toissapäivänä Tukholmasta ja niin oli tänään Helsingissäkin. Turisteja, kaupustelijoita, kerjäläisiä, narkkeja sun muuta.

Minusta ne nyt vain kuuluvat normaaliin elämänmenoon, menipä sitten minne vain. Tai no, kesämökillä noihin ei juuri törmää.

Vierailija
55/56 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mexico. Olimme vehreällä turistialueella ja mielestäni päiväretki temppelialueelle oli mahtava. Mutta: siellä oli omaan makuuni liian kuumaa, minä ja mieheni saimme ruokamyrkytyksen, meressä lillui muoviroskaa jo 2011 jne. Eniten kuitenkin häiritsi se, että aidatun hotellialueen ulkopuolella olevaa pääkatua lukuunottamatta kaikkialla näkyi hurja köyhyys. Paikalliset eivät voineet hyvin ja tuntui väärältä olla siellä lomalla.

Vierailija
56/56 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monessa ketjussa mainitussa perslävessä en ole käynyt sitä ensimmäistäkään kertaa. Kommenteista päätellen mielikuvani em. maista eivät liene kovin virheellisiä. Ainoa maa johon en menisi uudelleen niistä jossa olen käynyt, on Turkki. Perustelut samat kuin muidenkin täällä mainittujen muslimimaiden kohdalla.

Riippuu varmaan etta missa olet ollut ja miten olet itse kayttaytynyt. Jos menet narubikineissa jonnekin Antalyaan tai Agadiriin, niin varmaan miehet tulevatkin iholle. Noissa turrehelveteissa paikalliset miehetkin ovat tottuneet siihen, etta joskus royhkeys palkitaan. Ja tietysti jos pukeudut todella paljastavasti, niin kiinnitat jo silla tarpeetonta huomiota. 

Itse olen ollut Turkissa, Marokossa ja Palestiinassa useampaankin kertaan, eika mua olla koskaan lahennelty, vaikka olenkin matkustanut yksin ja blondina, ihan nattina naisena. Marokossa vuokra-autolla ristiin rastiin ajellen (laskeuduin Marrakechiin mutta lahdin sielta HETI kaakkoon ja Saharan suuntaan), Turkissa vuokrasin asunnon ei-niin-turistiselta alueelta, ja Palestiinassa olin viisi viikkoa vapaaehtoishommissa. 

Aina - AINA! Olen saanut kunnioittavaa kohtelua, apua tarvittaessa ja vieraanvaraisuus on ollut huipussaan. Turkissa vanha paikallinen kauppias maistatutti mulla aina tuoreita leivoksia, opetti turkin kielta ja suositteli paikallisia viineja, Marokossa paadyin juomaan minttuteeta jonnekin beduiiniteltan matolle, ja Palestiinassa istuin 14-henkisen perheen kanssa kattoterassilla grillaamassa katsellen piikkilanka-aidan toiselle puolelle j**ta_laisten settl_ementteihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi