Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veemäinen kälyehdokas pilaa perhesuhteet!

Kotka
18.02.2020 |

Mieheni veljellä on ulkomaalainen tyttöystävä, joka tekee kaikista tapaamisista miehen veljen ja muun perheen kanssa hankalaa. Tämä tyttöystävä on ollut kuvioissa pari vuotta, kun minä taas olen ollut miehen kanssa huomattavasti kauemmin, mentiin viime syksynä naimisiin. Tätä naista ei kutsuttu, koska hän asuu kotimaassaan, eikä haluttu juhliin muita kuin itsellemme oikeasti tärkeitä ihmisiä. Näitä ns velvollisuudesta kutsuttavia olisi vaikka kuinka paljon, jos sille linjalle lähdettäisiin. Nainen otti tästä ilmeisesti nokkiinsa.
Uskon myös, että nainen on kateellinen minulle väleistäni mieheni perheeseen. Minulla ja anopillani on useampia samoja harrastuksia, olen hänen kanssaan varsin läheinen. Tavatessa miehen sukulaisia tämän naisen läsnäollessa en saisi keskustella anopin kanssa näistä yhteisistä asioista, eivätkä hänen läsnäollessaan suomalaiset saisi puhua keskenään suomea, kun hän ei sitä osaa. Suuttuessaan tiuskii ja lopulta menee johonki mököttämään. Tuo tiuskiminen ja töksäyttely kohdistuu erityisesti minuun. Nyt sataa alapeukkuja, mutta uskon että kyse on huomattavasta tasoerosta ulkonäössämme, nainen on muodoton ja kasvoiltaan varsin miesmäinen. Mitä teen? Olen koittanut ottaa asiaa puheeksi tyttöystävän kanssa, mutta hän vaan sanoo ettei meillä ole mitään ongelmia.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmessä miehen veljen tyttöystävä voi pilata sun ja sun miehen välit, jos ette edes tapaa sitä enää koskaan?

Jos nyt keskityt vaan siihen sun omaan perheeseen ja annat sukulaisten perustaa omat perheensä.

Vierailija
42/75 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jps ette vielä tajunneet, niin ap on se hankala kälyehdokas, joka pilaa perhesuhteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on provo. 

Minutkin jätettiin kutsumatta mieheni veljen häihin. Myönnän hieman pohtineeni asiaa, koska minusta se oli vähän outoa. Asuimme kuitenkin jo silloin yhdessä ja olimme tavanneet monen monta kertaa. Mieheni toimi bestmanina. Mutta tiedä häntä sitten. Ehkä he halusivat sen noin. Emme todellakaan ole ylimpiä ystäviä, emmekä tuon hääjuhlan jälkeenkään olla hirveästi tekemisissä. Voihan olla, että olin liian ruma juhliin. 

Vierailija
44/75 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kerro mistä päin kälyehdokas on kotoisin, mutta yleensä muualla maailmassa on hieman sosiaalisemmat ja kohteliaammat käytöstavat kuin meillä. 

Onko suurin ongelma kielitaidon puute? Jolloin väärinkäsityksiä syntyy puolin ja toisin? Oletko vaivautunut selittämään häihin kutsumatta jättämisen kälyehdokkaalle? Ja myös selittää senkin, että Suomessa tapakulttuuri ei pidä sisällään tarpeetonsa vehtaamista ja mietimme aika lailla kustannuksia kuin järjestäisimme suuria juhlia vain siksi että pitäisi olla sosiaalinen. Suomi on kallis maa elää.

On myös ihan asiallista puhua suomea keskenään, mutta yhtä asiallista on referoida käyty keskustelu myös  suomen kieltä taitamattomalle.

Kälyehdokkaanne taistelee vielä paikastaa,n josta myös murjottaminen kertoo, Mutta tulee päivä, jolloin hän ei enää taistele ja päättää ettei hän saati mies saati tulevat lapset ota osaa enää mihinkään, Miten sinä sen selität itsellesi, että onko kyse kateudesta vai mistä?

Uskot, että elintaso ja ulkonäkösi olisi syy kälyehdokkaan käytökseen. Sori vaan, mutta se on todella huono selitys. KAuneusarvot poikkeavat maakohtaisesti, joten se on vähän sellaista harmaata arvailujen aluetta ja jonne pakenet vastuutasi kälyn kohtelusta huonosti.

Miehesi veli on valinnut hänet, joten koeta kunnioittaa veljen päätöstä. Hän saattaa olla hyvin onnellinen naisensa kanssa, mutta on valtavassa ristiriidassa teidän muiden sukulaisten käytöksen ja asenteen kanssa.

Et ilmeisesti itse ole asunut koskaan ulkomailla tai vieraalla paikkakunnalla, jolloin pystyisit edes hieman asettumaan kälyn asemaan ja ymmärtämään miten yksinäistä se voi olla ennen kuin löytyy se oma ihmissuhdeverkosto. Mieti sitäkin arvostelun sijaan. IHmiset usein muuttuvat, kun heille jaksaa olla edes vähän ystävällinen.

Vierailija
45/75 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veljen tyttöystävä kuuluu lähisukulaisiin vaikka sinä et henkilönä hänestä pitäisi. Ja joo ulkomailla yleensä on kohteliaammat käytöstavat kuin suomalaisilla. Voin kuvitella että hän varmaan odottaa että häntä tervehditään kunnolla ja kysytään kuulumisia. Suomalaiset taitaa just ja just päätä nyökätä tervehtimisen merkiksi. Vaikka toinen olisi ollut kotimaassaan jonkun aikaa, ei suomalaiset taida kysyä edes kohteliaisuuttaan kuulumisia sen enempää tai miten lento/matka meni tai miten kotopuolessa menee? Ihan normi kysymyksiä joita en hirveästi näe valtaosan suomalaisista kysyvän, sosiaalisesti taitavalle hyvät käytöstavat osaavalle nämä asiat tietysti ovat helppoja. Ei varmasti käyttäydy tämä tyttöystäväkään oikealla tavalla kun lähtee kiukuttelemaan mutta muistetaan että se kiukku on suojatunne jonka takaa löytyy usein joku muu tunne kuten surua, pelkoa, pettymystä, torjutuksi tulemisen tunnetta ym.

Vierailija
46/75 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olet kyllä ap moukka ja itsekäs. Ei ihmekään että käyttäytyy noin kun tekstistäsi paistaa läpi, että hän on epätoivottu, väliaikainen suttura kun sinä taas ihan _vaimoksi_ päässyt ja ilmeisesti sen takia parempi?  Ajattelitko, että välit paranee jos kohtelet toista kuin paskaa?

En pidä häntä minään sutturana, enkä itseäni parempana, koska ollaan naimisissa miehen kanssa. Se on tosin totta, etten usko hänen olevan kuvioissa kovin kauaa. Miehen veli ole kovin aloilleen asettuvaa sorttia.[/

Nyt puhuit itsesi pussiin. Juuri äsken kirjoitit, että koet olevasi parempi miniä. Ihan näin vinkkinä seuraavaa provoa varten. Kannattaa pysyä tarinassa paremmin mukana ja miettiä tarkemmin, mitä ja milloin mitäkin kirjoittaa, ettei tarina sotkeennu.

Hyviä vinkkejä provonmetsästäjä, mutta itse taidat lukea jotain omiasi, jota oletat rivien välissä olevan. Koen olevani parempi miniä siinä mielessä, että olen tuntenut miehen perheen huomattavasti kauemmin, meillä on paljon yhteisiä kokemuksia ja muistoja, joihin veljen tyttöystävä ei kuullu. Hänen on myös vaikea päästä niihin mukaan, kun edelleen asuu Saksassa ja hänen kanssaan on kielimuuria. Olisi minusta hurskastelua väittää, että olemme hänen kanssaan samalla viivalla. MUTTA en koe olevani häntä parempi avioliiton takia, enkä pidä häntä minään sutturana tai muutenkaan ns huonona naisena, niin kuin joku aikaisempi näytti olettavan.

Vierailija kirjoitti:

Minusta on outoa, että enemmistön mielestä veljen tyttöystävä olisi pakko kutsua häihin. Öh, ei ole pakko. Suttura ei ole hääparille läheinen tai mieluinen, käyttäytyy ikäisekseen lapsellisesti ja odottaa muiden käyttäytyvän hänen mielikseen. Toivotaan, että veli löytää mukavamman tyttöystävän, siihen asti on vain pakko sietää ja olla kohtelias. Oikkuihin ei tarvitse lähteä mukaan.

Kiitos tästä. En itse käyttäisi sanaa suttura hänestä, mutta toivon tosiaan että miehen veli löytäisi jonkun järjellisemmän parisuhteen.

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmessä miehen veljen tyttöystävä voi pilata sun ja sun miehen välit, jos ette edes tapaa sitä enää koskaan?

Jos nyt keskityt vaan siihen sun omaan perheeseen ja annat sukulaisten perustaa omat perheensä.

En ole missään väittänyt hänen pilaavan minun ja mieheni välejä, tai ettemme tulisi enää koskaan tätä tyttöystävää tapaamaan.

Vierailija
47/75 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kerro mistä päin kälyehdokas on kotoisin, mutta yleensä muualla maailmassa on hieman sosiaalisemmat ja kohteliaammat käytöstavat kuin meillä.

Onko suurin ongelma kielitaidon puute? Jolloin väärinkäsityksiä syntyy puolin ja toisin? Oletko vaivautunut selittämään häihin kutsumatta jättämisen kälyehdokkaalle? Ja myös selittää senkin, että Suomessa tapakulttuuri ei pidä sisällään tarpeetonsa vehtaamista ja mietimme aika lailla kustannuksia kuin järjestäisimme suuria juhlia vain siksi että pitäisi olla sosiaalinen. Suomi on kallis maa elää.

On myös ihan asiallista puhua suomea keskenään, mutta yhtä asiallista on referoida käyty keskustelu myös  suomen kieltä taitamattomalle.

Kälyehdokkaanne taistelee vielä paikastaa,n josta myös murjottaminen kertoo, Mutta tulee päivä, jolloin hän ei enää taistele ja päättää ettei hän saati mies saati tulevat lapset ota osaa enää mihinkään, Miten sinä sen selität itsellesi, että onko kyse kateudesta vai mistä?

Uskot, että elintaso ja ulkonäkösi olisi syy kälyehdokkaan käytökseen. Sori vaan, mutta se on todella huono selitys. KAuneusarvot poikkeavat maakohtaisesti, joten se on vähän sellaista harmaata arvailujen aluetta ja jonne pakenet vastuutasi kälyn kohtelusta huonosti.

Miehesi veli on valinnut hänet, joten koeta kunnioittaa veljen päätöstä. Hän saattaa olla hyvin onnellinen naisensa kanssa, mutta on valtavassa ristiriidassa teidän muiden sukulaisten käytöksen ja asenteen kanssa.

Et ilmeisesti itse ole asunut koskaan ulkomailla tai vieraalla paikkakunnalla, jolloin pystyisit edes hieman asettumaan kälyn asemaan ja ymmärtämään miten yksinäistä se voi olla ennen kuin löytyy se oma ihmissuhdeverkosto. Mieti sitäkin arvostelun sijaan. IHmiset usein muuttuvat, kun heille jaksaa olla edes vähän ystävällinen.

Kälyehdokas on saksalainen, en tiedä ovatko saksalaiset suuresti suomalaisia ystävällisempiä. Tämä ko ainakin on tyly töksäyttelijä, mikä voi osittain johtua kielimuurista, mutta en usko että kokonaan. Hänelle on selitetty asia, mutta kokee itsensä ilmeisesti ulkopuoliseksi, ollaan kuitenkin selitetty ettei sinne kutsuttu myöskään meidän setiä ja tätejä, jne. sukulaisia, joiden kanssa ei oikeasti olla kunnolla tekemisissä. Ei haluttu mitään ankeita sukujuhlia jossa pönötetään pöydän ympärillä syömässä kuivaa karjalanpaistia.

Uskon hänen olevan kateellinen, koska kiukku kohdistuu eritysesti minuun, vaikka olen pyrkinyt olemaan hänelle ystävällinen sen mikä kömpelelöllä kouluenkullani kykenen. Tuota elintasojuttua en ymmärrä ollenkaan. Joo, ei olla varakkaita, ei ollut varaa järjestää suuria käsityksiä kestityksiä, mutta siitä nyt tuskin kukaan on kateellinen.

En ole myöskään kohdellut häntä mitenkään huonosti, häihin kutsumattomuutta lukuunottamatta, eikä ole kukaan muukaan sukulainen. Älä rakenna olkiukkoja. Olen toki aivan kypsä neidin tarpeeseen olla huomion keskipisteenä, hänen ulkomaalaisuutensa oli ihan mielenkiintoista hetken aikaa, mutta ei se Saksa niin erikoinen ole, että siitä jaksaisi jatkuvasti keskustella.

Käly ei asu Suomessa, hänellä on kyllä ystäviä ja verkkoja kotimaassaan. Suomessa ollessaan hän ei kuitenkaan ole muiden kuin miesystävänsä elämän keskipiste, ja se hänen olisi hyvä ymmärtää.

Vierailija
48/75 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kuule, tiesitkö että on TODELLA tylyä olla kutsumatta veljen puolisoa häihin ja puhua suomea seurassa jossa yksi ei ymmärrä? Argh. Ymmärrän täysin tätä kälyä. Missä käytöstavat?

Hei AP, mä niin ymmärrän sinua. Maassa maan tavalla. Opetelkoon puhumaan Suomea. Olisipa ollut jos teidän pienet häät olisi tämän tyttöystävän ehdoilla pitänyt järjestää, puhua englantia vaan siksi kun hän on siellä. Tämä tyyppi olisi suuttunut siitäkin jos ette olisi kokoajan puhuneet englanniksi. Jokainen saa järjestää juuri mieleisensä häät. On ihan eri juttu jos tämä olisi ollut avokki tai kihlattu. Nämä AV mammojen mielipiteet heittyy tänne niin, ettei mietitä omalle kohdalle tilannetta.

Vierailija
49/75 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kuule, tiesitkö että on TODELLA tylyä olla kutsumatta veljen puolisoa häihin ja puhua suomea seurassa jossa yksi ei ymmärrä? Argh. Ymmärrän täysin tätä kälyä. Missä käytöstavat?

Hei AP, mä niin ymmärrän sinua. Maassa maan tavalla. Opetelkoon puhumaan Suomea. Olisipa ollut jos teidän pienet häät olisi tämän tyttöystävän ehdoilla pitänyt järjestää, puhua englantia vaan siksi kun hän on siellä. Tämä tyyppi olisi suuttunut siitäkin jos ette olisi kokoajan puhuneet englanniksi. Jokainen saa järjestää juuri mieleisensä häät. On ihan eri juttu jos tämä olisi ollut avokki tai kihlattu. Nämä AV mammojen mielipiteet heittyy tänne niin, ettei mietitä omalle kohdalle tilannetta.

Kiitos arvon vastaaja, että ymmärsit tunteeni! Tulin tänne purkamaan yhden ihmisen aiheuttamaa ärsytystä ja harmia, kaipasin ehkä vertaistukeakin. Mutta vielä mitä, minusta maalataan jotain kiusaajaa ja alemman sosiaaliluokan xenofoobista peräkyläläistä (sori peräkyläläiset! Alempaan sosiaaliluokkaan kuulumista taas en kiellä, olen vasta ensimmäisen polven korkeakoulutettu, vieläpä pienituloinen sellainen.)

Vierailija
50/75 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa

Vierailija
51/75 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa hyvä, kun joku muukin oli samaa mieltä. Meillä oli myös pienet häät ja ei kutsuttu sisarusten poika-ja tyttöystäviä. Vain vanhemmat ja sisarukset ja vihitut ja avopuolisot. Lisäksi kummankin parhaita ystäviä. Niin ja vanhemmasta väestä kummitädit ja sedät ja pari läheistä vanhempaa sukulaista.

Olisi ollut vaikeaa kaikille niille vanhemmille, jos olisi pitänyt puhua englantia ja kääntää jonkun tyttöystävälle koko ajan, ettei hän tunne oloaan kotoisaksi. Kun ei ne esim. 60-70 luvulla kouluenglantinsa lukeneet niin sujuvasti englantia puhu. Olisi tunnelma voinut olla aika vaikea.

Ei minuakaan ole kutsuttu poikaystävieni häihin aikoinaan. Jopa aviovaimona ei kutsuttu miehen kaverin häihin, mikä oli minusta ok, koska heillä oli vain muutaman hengen maistraattihäät ja ei ollut tarkoitus kasvattaa budjettia puolisoilla. Siihen heillä oli oikeus ja ei tullut mieleenkään loukkaantua siitä.

Saati, että vielä häihin, missä on englanninkielen vaatimus keskusteluissa

Vierailija
52/75 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa hyvä, kun joku muukin oli samaa mieltä. Meillä oli myös pienet häät ja ei kutsuttu sisarusten poika-ja tyttöystäviä. Vain vanhemmat ja sisarukset ja vihitut ja avopuolisot. Lisäksi kummankin parhaita ystäviä. Niin ja vanhemmasta väestä kummitädit ja sedät ja pari läheistä vanhempaa sukulaista.

Olisi ollut vaikeaa kaikille niille vanhemmille, jos olisi pitänyt puhua englantia ja kääntää jonkun tyttöystävälle koko ajan, ettei hän tunne oloaan kotoisaksi. Kun ei ne esim. 60-70 luvulla kouluenglantinsa lukeneet niin sujuvasti englantia puhu. Olisi tunnelma voinut olla aika vaikea.

Ei minuakaan ole kutsuttu poikaystävieni häihin aikoinaan. Jopa aviovaimona ei kutsuttu miehen kaverin häihin, mikä oli minusta ok, koska heillä oli vain muutaman hengen maistraattihäät ja ei ollut tarkoitus kasvattaa budjettia puolisoilla. Siihen heillä oli oikeus ja ei tullut mieleenkään loukkaantua siitä.

Saati, että vielä häihin, missä on englanninkielen vaatimus keskusteluissa

Mukavaa kuulla tällaisiakin mielipiteitä aloitusviestin yli sadan alapeukun, provohuuteluiden ja joukkolynkkauksen jälkeen. :D Ilmeisesti tuo tyttöystävä nähtiin jonain sorrettuna osapuolena, ja häneen haluttiin samaistua. Varmaan osittain oma vikani, kun menin kommentoimaan hänen ulkonäköään. Mutta tosiaan, itse ajattelin nimenomaan niitä tärkeitä henkilöitä, esim. isovanhempiamme ja lähipiirin lapsia, joiden osalta englanninkielisyys olisi tehnyt juhlista mälsää. Ja heidän viihtymisensä oli meille tärkeämpää kuin veljen tyttöystävän tunteet. Myöskin läpänheitosta ja keskustelusta yleisesti olisi kadonnut spontaanius ja tietynlainen terä ja hauskuun, jos olisi pitänyt toimia tulkkina suuntaan tai toiseen. Joskus tässä elämässä joutuu priorisoimaan, ja itse ainakin asetan omat läheiset ykköseksi. Ehkä kulttuuriimme kuuluu tällä hetkellä vahvasti vieraskoreus ja kaiken ulkomaalaisen jumalointi.

Vierailija
53/75 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotka kirjoitti:

Todella erikoista että tämän käännetään nyt minun viakseni. Taattua aaveeta.

Suuttuipa jotkut muutkin siitä kun heitä ei kutsuttu meidän häihin, mutta ne nyt vaan olivat pienimuotoiset juhlat, eikä mitkään suuret kestit. Enemmän niillä ulos jääneillä sukulaisilla oli mun mielestä varaa suivaantua kun miehen veljen satunnaisen tyttöystävän.[/

Miten musta jotenkin tuntuu, että olet kateellinen hänelle. Kirjoituksen perusteella.

Tämä. Mulle tuli heti aloituksesta sellainen tunne, että Ap. on kateellinen ja pelkää jäävänsä ulkomaan morsiamen varjoon! Ei siis uskaltanut kutsua häihin!

Vierailija
54/75 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuitteko muiden sisarusten puolisot häihin? Jos kyllä, oli todella todella törkeää jättää yksi kutsumatta. Törkeää kyllä muutenkin, toivottavasti miehen veli tajuaa valita puolisonsa eikä tuollaisia sukulaisia.

Vierailija
55/75 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se miehesi veli häissä? Ja mitä hän ajatteli koko jupakasta?

Vierailija
56/75 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsuitteko muiden sisarusten puolisot häihin? Jos kyllä, oli todella todella törkeää jättää yksi kutsumatta. Törkeää kyllä muutenkin, toivottavasti miehen veli tajuaa valita puolisonsa eikä tuollaisia sukulaisia.

Miehen veljen lisäksi ei ole muita sisaruksia kun minun yksi veljeni, joka on sinkkuna. Jos olisikin ollut suhteessa, niin ihan tapauskohtaisesti oltaisiin katsottu kutsutaanko vai ei. Edelleen ne oli meidän elämän tärkeimmät juhlat, ei mitkään koululuokan kaverisynttärit jonne "täytyy" kutsua muutkin kuin ihan lempparikaverit tai muuten on ilkeä kiusaaja. Olisin huolissani miehen veljestä, jos "valitsisi" itsekeskeisen tyttöystävänsä koko perheensä ylitse.

Vierailija kirjoitti:

Oliko se miehesi veli häissä? Ja mitä hän ajatteli koko jupakasta?

Oli toki. Hän kyllä ymmärsi meidän syyt, mutta on pitkään ollut lumoutunut tyttöystävästään eikä haluaisi ilmeisesti valita ns puolia. Vaikkakin romanssi on jo alkanut rakoilla. Häät on kuitenkin olleet ja menneet, tuleehan niitä uusia perhejuhlia joihin sukulaiset voivat lkälyn halutessaan kutsua.

Vierailija
57/75 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos arvon vastaaja, että ymmärsit tunteeni! Tulin tänne purkamaan yhden ihmisen aiheuttamaa ärsytystä ja harmia, kaipasin ehkä vertaistukeakin. Mutta vielä mitä, minusta maalataan jotain kiusaajaa ja alemman sosiaaliluokan xenofoobista peräkyläläistä (sori peräkyläläiset! Alempaan sosiaaliluokkaan kuulumista taas en kiellä, olen vasta ensimmäisen polven korkeakoulutettu, vieläpä pienituloinen sellainen.)[/

Tulihan se jo kaikille selväksi , että olet parempi miniä, kuten sanoit.

Vierailija
58/75 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te kyllä porukkaa... Veljeni tapasi nykyisen vaimonsa vaihto-oppilasvuotena ja kun tyttöystävä tuli ensimmäisen kerran Suomeen, kielitaidoton mummoni vaati minua opettamaan, kuinka sanotaan "hello, nice to meet you", niin innoissaan hän oli tapaamaan tytön. Vaikka tyttöystävällä/vaimolla ja osalla sukulaisista ei edelleenkään ole yhteistä kieltä eikä kaikkia puheita käännetä, ei ole koskaan käynyt mielessä että hänet jätettäisiin kutsumatta. Kaikista ihmisistä ei tarvitse tykätä, mutta minusta tuntuu, ettet sinä edes halua tulla toimeen tämän toisen miniän kanssa. Toivottavasti tajuat olla myrkyttämättä anopin mieltä, että hän edes pystyy suhtautumaan neutraalisti.

Vierailija
59/75 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet tilanteesi aiheuttanut omalla käytökselläsi. Ja on muuten eri asia että hääparin ystävistä kaikki eivät saa avec-kutsua kuin että oma perheenjäsen jätetään ilman avecia häissä.

Vierailija
60/75 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olet kyllä ap moukka ja itsekäs. Ei ihmekään että käyttäytyy noin kun tekstistäsi paistaa läpi, että hän on epätoivottu, väliaikainen suttura kun sinä taas ihan _vaimoksi_ päässyt ja ilmeisesti sen takia parempi?  Ajattelitko, että välit paranee jos kohtelet toista kuin paskaa?

En pidä häntä minään sutturana, enkä itseäni parempana, koska ollaan naimisissa miehen kanssa. Se on tosin totta, etten usko hänen olevan kuvioissa kovin kauaa. Miehen veli ole kovin aloilleen asettuvaa sorttia.[/

Nyt puhuit itsesi pussiin. Juuri äsken kirjoitit, että koet olevasi parempi miniä. Ihan näin vinkkinä seuraavaa provoa varten. Kannattaa pysyä tarinassa paremmin mukana ja miettiä tarkemmin, mitä ja milloin mitäkin kirjoittaa, ettei tarina sotkeennu.

Hyviä vinkkejä provonmetsästäjä, mutta itse taidat lukea jotain omiasi, jota oletat rivien välissä olevan. Koen olevani parempi miniä siinä mielessä, että olen tuntenut miehen perheen huomattavasti kauemmin, meillä on paljon yhteisiä kokemuksia ja muistoja, joihin veljen tyttöystävä ei kuullu. Hänen on myös vaikea päästä niihin mukaan, kun edelleen asuu Saksassa ja hänen kanssaan on kielimuuria. Olisi minusta hurskastelua väittää, että olemme hänen kanssaan samalla viivalla. MUTTA en koe olevani häntä parempi avioliiton takia, enkä pidä häntä minään sutturana tai muutenkaan ns huonona naisena, niin kuin joku aikaisempi näytti olettavan.

Vierailija kirjoitti:

Minusta on outoa, että enemmistön mielestä veljen tyttöystävä olisi pakko kutsua häihin. Öh, ei ole pakko. Suttura ei ole hääparille läheinen tai mieluinen, käyttäytyy ikäisekseen lapsellisesti ja odottaa muiden käyttäytyvän hänen mielikseen. Toivotaan, että veli löytää mukavamman tyttöystävän, siihen asti on vain pakko sietää ja olla kohtelias. Oikkuihin ei tarvitse lähteä mukaan.

Kiitos tästä. En itse käyttäisi sanaa suttura hänestä, mutta toivon tosiaan että miehen veli löytäisi jonkun järjellisemmän parisuhteen.

Vierailija kirjoitti:

En ole missään väittänyt hänen pilaavan minun ja mieheni välejä, tai ettemme tulisi enää koskaan tätä tyttöystävää tapaamaan.[/

Se, että hän on kuulunut vain vähän aikaa perheeseenne ei tee hänestä huonompaa miniää. Jokainen on jossain vaiheessa ns. Tutustumisasteella. Niin olet sinäkin aikanaan ollut. En muutenkaan ymmärrä tätä , että haukut häntä sutturaksi ja väität samaan aikaan että hän ei ole suttura. En myöskään tajua, että miksi sun pitää haukkua häntä jatkuvasti nostaen samalla itseäsi ” paremmaksi” Kaikki ihmiset ovat samanarvoisia eikä kukaan ole toistaan parempi . Koulutus ei myöskään tee kenestäkään parempaa ihmistä. Ihan vain tiedoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi