16-v tyttö ei pidä miesystävästäni
Puolitoista vuotta sitten erosin isästään ja aloin seurustelemaan nykyisen miehen kanssa. Tavataan yleensä joka toinen tai kolmas päivä, useammin meillä kuin miehellä. Jos siis menen miehelle niin tytär ei tule mukaan.
Aina kun mies tulee tänne, tyttö sulkeutuu huoneeseensa (jossa kyllä yleensäkin viettää suurimman osan ajasta ellei ole koulussa), eikä tule sieltä kuin syömään tai vessaan. On ujo, mutta ei todellakaan avaa suutansa kun mies on täällä. Muuten saa välillä jotain puheripuleita ja palpattaa menemään, mutta ei koskaan kun ollaan kolmistaan. Aina huokailee kun kerron miehen tulevan, taitaa olla usein innoissaan kun itse menen pois hänen luokseen.
Ei siis olla mitään isäpuolihommeleita todellakaan pakotettu eikä koskaan ollut tarkoitukskaan. Ei edes muuteta yhteen, en halua enää yhteiseloa miehien kanssa entisen suhteen jälkeen.
Ärsyttää vaan toi nenän nyrpistely, ihan perusmukava mies. Miksei voi tulla näyttämään enää naamaansa ja miksei voida olla kolmin? Olisi ihanaa lähteä kolmistaan jonnekin retkille mutta tyttö ei halua mukaan. Mistä johtuu?
Kommentit (99)
Todella pahaa tuntuu tämän itsekkään äidin jankkaus hänen tarpeestaan tavata miesystäväänsä. Tyttären toiveilla ei ole mitään väliä. Kyllähän tyttären omiin oloihinsa vetäytyminen ja niukka puhuminen viittaavat siihen, että hän ei voi luottaa äitiinsä. Äidin pitäisi tässä tilanteessa olla tyttären paras tuki ja turva. Väistämättä tulee tunne, että tytär tuntee olonsa ylimääräiseksi tässä tilanteessa. Surullista. Nyt apllä on kyllä itsetutkiskelun paikka.
Ei kukaan halua vierasta ihmistä omaan kotiinsa. Ties vielä mikä pervo sekin on, jos kahdestaan jäävät joskus.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan halua vierasta ihmistä omaan kotiinsa. Ties vielä mikä pervo sekin on, jos kahdestaan jäävät joskus.
Omasta kokemuksesta voin kertoa, että ei tarvitse edes käydä käsiksi, vaan vain huomautella Me too -hengessä ulkonäöstä, niin sekin jo vahongoittaa suuresti teiniä. Muutaman vuoden tuttavuuden perusteella ei vielä toista niin hyvin tunne, että voisi luottaa, ettei varmasti mitään vahingollista tapahdu. Aikuiset voivat olla todella piittaamattomia ja julmia omia lapsiaan kohtaan erotilanteessa. Vain omat tarpeet edellä mennään ja vaaditaan sopeutumaan. Välit menevät loppuiäksi pahimmillaan. Kaiken lisäksi eivät näe toiminnassaan mitään vikaa.
Sydämettömän itsekäs äiti. :'( Tapailkaa sen miehen kotona, älä riko suhdettasi tyttäreesi laittamalla miehen etusijalle.
No mitä tässä pitäisi sitten tehdä? Jättää mies vaikka rakastan sitä? Vai jättää tyttö koska miehen ja tytön satunnainen yhteiselo ei toimi? Kyllä mä lastani rakastan, älkää yrittäkö väittää ettenkö mä ajattelisi kaikkea tyttöni kautta.
Eikö muka mitään välitilaa ole? Joko mies tai ei lasta tai lapsi ja ei miestä?
Kukaan ei ole käskenyt jättämään miestä, vaan seurustelemaan painottuen miehen luo. Taidatkin vaan jauhaa huviksesi.
Vierailija kirjoitti:
No mitä tässä pitäisi sitten tehdä? Jättää mies vaikka rakastan sitä? Vai jättää tyttö koska miehen ja tytön satunnainen yhteiselo ei toimi? Kyllä mä lastani rakastan, älkää yrittäkö väittää ettenkö mä ajattelisi kaikkea tyttöni kautta.
Isoin ongelma tässä on se, että et osaa asettua tyttäresi asemaan yhtään. Ainoa mitä mietit olet sinä itse.
Keskustele tyttäresi kanssa miten monta kertaa viikossa sopii, että mies käy teillä, muut ajat olet itse miehen luona. Siihen pitäisi kyetä, että voisit ne muutama vuotta kun tytär tulee täysi-ikäiseksi olemaan hänelle turvallinen ja luotettava vanhempi.
Ja onhan tuokin ihan hyvä idea, että muutat itse miesystäväsi luo, tyttö jää omaan kotiinsa. Olet hänestä elatus- ja huolehtimisvelvollinen vielä kaksi vuotta. Tästä jää varmasti särö suhteeseenne, ikävä ettet ymmärrä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoin ongelma tässä on se, että et osaa asettua tyttäresi asemaan yhtään. Ainoa mitä mietit olet sinä itse.
Keskustele tyttäresi kanssa miten monta kertaa viikossa sopii, että mies käy teillä, muut ajat olet itse miehen luona. Siihen pitäisi kyetä, että voisit ne muutama vuotta kun tytär tulee täysi-ikäiseksi olemaan hänelle turvallinen ja luotettava vanhempi.
Ja onhan tuokin ihan hyvä idea, että muutat itse miesystäväsi luo, tyttö jää omaan kotiinsa. Olet hänestä elatus- ja huolehtimisvelvollinen vielä kaksi vuotta. Tästä jää varmasti särö suhteeseenne, ikävä ettet ymmärrä sitä.
Noin olisi pitänyt alun perinkin toimia. Nyt kotiin vain ilmestyi isän tilalle uusi mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma äitini laittoi aikanaan miesystävänsä meidän lasten edelle varmaan edes ymmärtämättä sitä kunnolla. Joku täällä puhui hylätyksi tulemisen tunteesta, ja sitä se oli, vaikken silloin ehkä olisi osannut pukea sitä sanoiksi.
16-vuotias on lapsi vielä ja tarvitsee sinua ja tukeasi ap. Tämä on kriittinen ikä, älä hassaa suhdettasi tyttäreesi. Pari vuotta voinette seurustella ilman että mies puoliasuu tyttäresi ja sinun luona. Tapailkaa miehen luona ja toki silloin tällöin mieskin voi käydä luonasi. Nyt tytär etusijalle. Parin tai muutaman vuoden kuluttua voitte sitten miettiä yhteen muuttoa kun tytär lähtee omilleen.
Vierailija kirjoitti:
Normaalia käytöstä häneltä. Jokainen tyttö melkein on tuollainen ja vähän ujo. Miksi tytön pitäisi viettää väkisin aikaa jonkun tuntemattoman ukon kanssa, joka on enemmän sinun miesystäväsi. Et itsekään tunne kunnolla miehen eri puolia (jokaisella pimeäkin puolensa), jos puolitoista vuotta seurustellut. Koti kuuluu tytölle (ja sinulle).
Miksi tytön pitäisi lähteä kylään miehen luokse, kotona ja muualla parempi olla. Suojele nuorta ulkopuolisten vaikutuksilta lapsen omassa kodissa, jossa pitäisi olla turva ja ehjyys. Teille voi tulla vaikka ero - niin mitä teinityttö tekee sillä ihmissuhteella. -Jos olisin itse teini ja joku yrittäisi väkisin jotain, olis tullut huudettua, tyttäresi on hyvin kiltti jos vain nyrpistää.
Höpöhöpö. Mulla on 16v tyttö, joka suhtautuu ihan normaalisti miesystävääni. Ei asuta yhdessä. Moikkaa, kun mies tulee meille, pyytää joskus apua matematiikan kotitehtävissä.
Ei mitenkään nyrpistele hänelle. Meillä on muitakin lapsia ja käymme koko porukalla matkoilla ja eri paikoissa. Miehen luokse mennessäni tämä isoin lapsi jää kotiin, koska kotona on enemmän tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odota muutama vuosi, että tytär muuttaa pois kotoa, niin sitten voit vapaasti tuoda miehiä kotiinne.
Sen takia pitää laittaa hyvä ja terve parisuhde roskiin? Tytön takia? Totta kai mä tiesin että lapsen kasvattaminen vaatii paljon mutta ihan oikeasti kyllä mä nyt seurustella saan??
Tekstissäsi haisee provo :D Jos vinkin haluat niin provoksi paljastuit juuri sillä, että "ihmettelet" itsestäänselvää asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöllä ei ole yhtään mitään velvollisuutta viettää aikaa vieraan miehen kanssa.
Ei tietenkään pakko jos ei millään muka voi, mutta en tosissaan ymmärrä miksi ei. Mies on mukava eikä ollenkaan päällekäyvä. Mukavampi kuin tytön isä.
Teinityttöjä noin yleensä ei kauheasti kiinnosta hengailla keski-ikäisten miesten kanssa, varsinkaan jos kaikki on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ihme negiksiä tällä palstalla taas.
Kysyin että miksi tyttö ei pidä miehestäni, kuitenkin kunnollinen, pitää itsestään hhuolta, työttömyys väliaikaista eikö sillä tytölle pitäisi olla mitään väliä. En vain ymmärrä miksei voi viettää aikaa kanssamme. Älkää jaksako tarttua turhiin ykstyskohtiin.
Tottakai mä välitän tyttärestä enkä sitä vielä voi päästää yksin maailmalle, en mä sen vuokria pysty kustantaa. Haluaisin vain tasapainon molemmille, viettää aikaa moelmpien kanssa jopa yhdessä, koska se on ihanaa. Kaksi rakastamaani samassa porukassa kanssani. En ymmärrä miksei voi viettää aikaa yhdessä. Mikä siinä on niin vaikeaa? En edes vaadi tytön kaverisuhteilta aikaa, tottakai hän saa olla niiden kanssa enkä tuputa perheajanviettoa silloin hänelle.
Erittäin harva tuon ikäinen kovin paljoa viettää aikaa ihan omien vanhempiensakaan kanssa, saatika sitten isä- tai äitipuolen. Ihan normaali murrosikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Ap:sta tulee mieleen äitini, joka isästä eron jälkeen seurusteli miesten kanssa. Aina äitini oli tohkeissaan näistä miehistä. Ja minun olisi pitänyt hyväksyä nämä vieraat miehet jotka meillä kävi. No nyt vanhempana äitini on ihmetellyt miten hän semmoisiin tapauksiin lankesi joita meilläkin kävi. Se loputon jankkaaminen siitä että miten hän ei nähnyt minkälainen se kaveri oikeasti oli jne...
Oletko K?
Kuka nuoren kanssa on silloin, kun olet miehen luona toisessa kaupungissa? Tai keneen voi turvautua, jos tulee jotain äkillistä? Tiedät tietysti, että sinä vastaat myös silloin.
Tätä palstaa lukiessa menee kyllä aina usko ihmisiin. Lopetanpahan taas, enkä toivottavasti tule takaisin. Typerää mustavalkoista ajattelua. Lapsista pitää Pitää huolta, mutta kyllä eronnut äiti saa myös rakastua.
T: Uusperheellinen, joka teinit tulee loistavasti toimeen uuden mieheni kanssa sekä isänsä uuden vaimon kanssa. Johtuisko siitä, että kaikki saa huomiota ja vaikuttaa.
Ei tyttären tarvitse kotoaan muuttaa. Muuttakoon äiti miesystävän luon ja tytär jää omaan kotiinsa yksin asumaan.