Helsinkiläiset loukkaantuivat kahvilan mainoskyltin tekstistä. Onko huumorintajuttomuus uusi normaali?
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006411050.html
OCD - Obsessive coffee disorder. Eikä mennyt kauankaan, että loukkaantuneet ihmiset kävivät huomauttamassa vakavasta asiasta.
Ei kyllä yhtään ihmetytä, että ihmisillä on niin paljon mt-ongelmia. Kyky ymmärtää huumoria ja loukkaantua kaikesta on nykyään valitettavan yleistä.
Mikä ihmisiä oikein vaivaa?
Kommentit (327)
Just siksi näillä on mielenterveyshäiriöitä, kun eivät osaa yhtään relata!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos sun syövästä laskettaisiin leikkiä ja sanottaisiin että sun kyky ymmärtää huumoria on *aska ja loukkaannut kaikesta ja se on sulla nykyään valitettavan yleistä.
Tuo sairaus OCD on jollekin todellista ja vakavaa. Se täyttää 24/7 elämästä.
Oletko tampio AP.
Sun käsityskyvyssä ja ymmärryskyvyssä on vajetta ja paljon. Sinuna en lähtisi arvostelemaan muiden ymmärryskykyä.
En kyllä lainkaan verrastaisi OCDta syöpään. Aika psykopaattinen vertaus.
Veikkaan että aika monikin pahasta OCD:stä kärsivä vaihtaisi sen ihan mielellään syöpään. "Psykopaattinen vertaus", mitä helvettiä.
Minäkin vaihtaisin. Yleensä syövässä on todennäköisyys parantua täysin, OCD:ssa ja muissakin mt-ongelmissa ei...
No olihan se ihan tosi huono mainos.
Varsinkin kun oli englanniksi, eikä edes selvällä suomenkielellä.
Ei sairauksilla sovi vitsailla tai ainakaan millään vakavammanpuoleisella ainakaan.
evol.psyk. kirjoitti:
Pitää muistaa että pipo-kireellä-tyypit ovat pieni mutta äänekäs vähemmistö. Some kaiuttaa mölinää niin että tuntuu kuin puoli Suomea närkästyisi jostain olemattomasta asiasta. Ilman (ronskiakin) huumorintajua ei ihmislaji olisi selvinnyt Afrikasta tänne.
Tähän on pakko sanoa, että se ei ehkä olisi ollut suurikaan onnettomuus. Afrikassa sentään on lämmin. En pidä sitä minään suurena ilona, että joku älyvapaa esi-isä rantautui ja jäi tänne.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos sun syövästä laskettaisiin leikkiä ja sanottaisiin että sun kyky ymmärtää huumoria on *aska ja loukkaannut kaikesta ja se on sulla nykyään valitettavan yleistä.
Tuo sairaus OCD on jollekin todellista ja vakavaa. Se täyttää 24/7 elämästä.
Oletko tampio AP.
Sun käsityskyvyssä ja ymmärryskyvyssä on vajetta ja paljon. Sinuna en lähtisi arvostelemaan muiden ymmärryskykyä.
Miksi täällä väheksyt ja teet pilaa kehitysvammaisista ihmisiä? Etkö ymmärrä hävetä?
Mä olen aika vahvasti OCD piirteinen, en kylläkään diagnosoitu. Musta tuo oli ihan hauska. Tosin mielestäni vitsailun raja menee kuolemaan johtavissa sairauksissa, niistä ei parane vitsailla kuin asianosaisten.
Mielestäni mainos on mauton. Ilmeisesti kuitenkin monen mielestä hauska, joten ei täysin epäonnistunutkaan. Kuitenkin milloin sairauksilla vitsailu on tyylikästä?
”Diabeetikko, käytitkö liikaa insuliinia? Tule nostamaan verensokerisi meillä! Munkit vain 2€/kpl”
”Tiesitkö, että rintasyöpäsi voi johtua huonoista elintavoista? Meillä superterveelliset salaatit vain 10,50€”
”Oletko masentunut? No, se johtuu vain siitä ettet ole käynyt vielä meillä! Hauskimmat pelit ja huvilaitteet meiltä Starshipistä!”
Että sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, maailman metropoleissa asuneena Helsinki on silmissäni mitätön, sisäänpäinlämmennyt tuppukylä. Nämä uutiset vain vahvistavat ajatuksiani olla muuttamatta koskaan takaisin Stadiin, ja ylipäätään Suomeen. Inhottavia, tosikkoja ja muka niin kosmopoliittia porukkaa! 😂😂😂
Hohhoijaa. Oikeat maailmankansalaiset eivät koe ylemmyydentuntoa tai tarvetta haukkua muita paikkoja ja ihmisiä. Joka paikassa on omat hyvät ja huonot puolensa ja kaikkialla on tyhmiä ihmisiä.
Ei se metropolius ole mikään itseisarvo.
Helsinki on ihan ok kaupunki, ei mikään metropoli mutta ei mikään tuppukyläkään. Elämä on kaikilla juuri sellaista, millaiseksi sen itse haluaa tehdä.
Suomessa nyt vaan on melko tasapaksua joka puolella. Poislukien varakkain kansaosa.
Mutta kuka nyt tykkää mistäkin.
Oliko asialla puolestaloukkaantujat vai ocd-häiriöiset? Tuntuu että muut loukkaantuvat helpommin, ainakin adhd:lla on enemmän huumorintajua.
ADHD, highway to hey look a squirrel!
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aika vahvasti OCD piirteinen, en kylläkään diagnosoitu. Musta tuo oli ihan hauska. Tosin mielestäni vitsailun raja menee kuolemaan johtavissa sairauksissa, niistä ei parane vitsailla kuin asianosaisten.
Uteliaisuudesta, montako tuntia päivässä menee pakkotoimintoihin?
Kyllä muakin ocd vaivaa ja se on p.stä mutta musta toi on ihan hyvä mainos, sellainen että hymyilyttää kun sen näkee, ja ei sitä tarvi jäädä sen kauemmin miettimään.
Minusta tuo vaikutti ihan hyväntahtoiselta vitsiltä, ei loukkaavalta. Mutta voin kyllä ymmärtää että kaikki eivät pitäneet.
Kyllä mistä tahansa voi vitsailla hyvällä maulla, oikeanlaisessa tilanteessa. Ehkä tuo nyt kuitenkin oli sitten väärä tilanne, kun siitä kerran niin loukkaannuttiin. Kahvila toimi kunnioittavasti asiakkaita kohtaan kun poisti mainoksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uteliaisuudesta, montako tuntia päivässä menee pakkotoimintoihin?
Tosi vaikea sanoa, kun se on vähän siellä ja vähän tuolla. Mulla esiintyy eniten asioiden varmisteluna, eli saatan palata kotiin katsomaan jätinkö hellan päälle tai veden valumaan tai olihan ovi varmasti lukossa.
Myös esim. pestessäni lasten juomapulloja tai muuta käsintiskattavaa, saatan jäädä piiitkäksi aikaa huuhtomaan, kun pelkään etten ole huuhtonut kaikkia pesuaineita pois. Myös käsiä pesen usein, mutta en kuitenkaan sillä tavalla maanisesti kuin telkkarissa OCD näytetään. Olen tosi hyväntahtoinen ihminen, mutta usein pelkään aiheuttaneeni vahinkoa tai pahaa mieltä tahtomattani/vahingossa ja tähän jään ajatustasolla jumittamaan.
Asian vierestä: Syövästäni tietämätön tuttu kauhisteli, kuinka kalpea olen ja ehdotteli ulkoilua ja reippailua. Minä siihen totesin kalpeuteni johtuvan sairauden hoidosta, sytostaatit aiheuttavat kasvojeni uudet päävärit harmaan ja vihreän. Tämä täti-ihminen suivaantui ja sätti, ettei syövällä saa vitsailla, nuori ihminen ja pilkkaan sairaita ja kaljuja...
Ne ottaa niin vakavissaan kaiken. Jopa hyväntahtoinen leikinlasku on niiden mielestä halveksuntaa ja nimittelyä ja ra si smia ja syrjintää jne.
Mä olen sitä mieltä että kaikki kohtuullisen hyväntuulinen vitsailu pitäisi sallia kaikkia kohtaan. Se nimittäin lähentää meitä toisiimme. Jos joku nostetaan yläpuolelle kaikenlaisen puheen ja vahditaan sanomisia sakotuksen uhalla, siitä ei koskaan tule kaikkien hyväksymää ja tykkäämää. Se on tietysti makuasia missä raja menee vitsailussakin eivätkä kaikki hallitse sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muakin ocd vaivaa ja se on p.stä mutta musta toi on ihan hyvä mainos, sellainen että hymyilyttää kun sen näkee, ja ei sitä tarvi jäädä sen kauemmin miettimään.
Näin juuri.
Useimmat ihmiset eivät hermostu tai järkyty siitä, että heitä vaivaavasta ongelmasta puhutaan tai heitetään vitsiä, vaan pikemminkin ovat hyvillään siitä, että se huomioidaan mutta ei tehdä kaiken keskipistettä -- eli normalisoidaan huumorin avulla.
Kyllä nämä järkyttyjät ovat juuri niitä, jotka moraalisäteilevät muiden puolesta, asioista joista itse eivät tiedä yhtään mitään.
Kaikille OCD-, ADD-, ym. oireista kärsiville ei-tosikoille iso yläpeukku!
Mietitään hetki mitä obsessive coffee disorder tarkottais:
1. Aamulla pakko saada kahvia vaikka olisi kuinka kiire, eikä tekisi yhtään mieli, koska muuten äitisi kuolee.
2. Kahvia keittäessä kahvia pitää mitata juuri oikea määrä, mitan pinnan kanssa tasassa oleva määrä tai paras ystäväsi kuolee. Saatat siis mitata kahvin viiteen kertaan koska aina jotain menee pieleen.
3. Kahvia keittäessä vesihana pitää avata oikealla kädellä, oikeasta kohtaa ja veden pitää olla juuri oikean lämpöistä, muuten voit sairastua. Toistat siis veden mittaamisen kolmisen kertaa.
4. Kahvin keitin täytyy painaa päälle vasemman käden etusormella ja kahvin valmistuttua laittaa heti päältä pois samalla sormella, muuten riskeeraat sen että kahvinkeitin syttyy palamaan kun et ole kotona.
5. Kahvia pitää kaataa kuppiin juuri oikea määrä (siihen kohtaan kuppia missä on pieni kolhu), joten mittaat viimeiset millit lusikalla tippa kerrallaan.
6. Kaapissa olevassa maidossa päivämäärä on 11.2. joten et voi käyttää sitä koska numeroiden summa on 13, joudut siis avaamaan toisen maitotölkin.
7. Nyt pääset vihdoin siemailemaan kahvia. Kuppiin täytyy tarttua juuri oikealla tavalla oikealla kädellä ja siemailun pitää tapahtua 30 sekunnin välein tasaisina siemauksina. Muuten voit vaikka jäädä auton alle kun lähdet kotoa.
Mä en nyt tiedä oliko toi Obsessive Coffee Disorder jonkun mielestä hauska kokemus...
Helsinkiläiset ovat muutenkin niin maailman omistajia että uskon hyvin että muutama tärkeä rouva on käynyt antamassa palautetta. 😄
Pitää muistaa että pipo-kireellä-tyypit ovat pieni mutta äänekäs vähemmistö. Some kaiuttaa mölinää niin että tuntuu kuin puoli Suomea närkästyisi jostain olemattomasta asiasta. Ilman (ronskiakin) huumorintajua ei ihmislaji olisi selvinnyt Afrikasta tänne.