Mihin vanhat VHS-kasetit, ostaako niitä enää kukaan?
Noin 30kpl löytyy + omat leffatallennuskasetit..
Mitä tehdä, heittää roskiin vai ostaako / ottaako noita mikään taho enää vastaan?
Kommentit (16)
Lasten kaseteille löytyy ottajia, aikuisten leffoja en ole kenelläkään enää nähnyt. Esimerkiksi meillä on kotona älykoti blueray-soittimineen, mutta mummulassa kun ei ole edes tallentavaa digiboxia niin siellä on lapsia varten vhs-nauhuri ja kirppiksiltä haalittuja kasetteja sekalainen läjä.
:D mulla ja poikaystävällä on suuri läjä vanhoja disney-videoita joita ollaan hamstrattu kirpputoreilta. VHS-soitin maksoi kirpparilla 2e ja kasetit jotain 50snt kappale. Ihanan nostalgista katsoa aina välillä iltaisin niitä. Jotain "aikuistenkin" elokuvia löytyy, mutta myös sellaista klassikkokampetta lähinnä.
Vie vaan jollekkin kierrätyskeskukselle, kyllä ne voi vielä kelvata jollekkin. :)
Minulla on edelleen VHS-soitin, koska olen aikoinaan nauhottanut telkkarista niin paljon kaikkea mitä ei löydy edes Elävästä arkistosta tai Youtubesta. En maksaisi mistään VHS-kasetista senttiäkään, mutta haalin niitä kirjaston ilmaishyllystä, johon saa viedä vanhoja kirjoja, VHS-tallenteita ym. Jos sinun kaupunkisi kirjastoissa on samanlaisia, niin vie ihmeessä sinne!
Kuuluuko filmi "It's my body" kokoelmaan?
Kyllä niitä jotkut ostaa, ja musiikkipuolella c-kasettikin on edelleen tietyissä piireissä voimissaan oleva formaatti.
Jotkut harrastaa ja saattaa ostaa (huuto.netis näkyy välillä ilmoituksia). Itse yhdessä työprojektissa hankin VHSiä rekvisiitaksi :)
Luulen että liikkuvat kuitenkin parhaiten ilmaiseksi. Itse olen jättänyt ja joskus ottanutkin VHSiä kirjaston tavarankierrätyshyllystä.
Vierailija kirjoitti:
martoille tai johonkin käsityökerhoon. kutovat niistä mm.kaseja
Videonauhasta saa myös hienon kaislahameen ja hevirokkarille sopivan värisen vappuhuiskan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Videonauhasta saa myös hienon kaislahameen ja hevirokkarille sopivan värisen vappuhuiskan.
Kyllä niistä oikeasti askarrellaan kaikenlaista. Mulla myös sama ongelma noiden nauhojen kanssa kun vhs sanoi sopimuksensa irti. En viittis enää hankkia uuttakaan,mutta kun en tiedä mihin noita kasetteja lahjottais. Suurin osa kuitenkin omia tallenteita telkkarista...
Kierrätyskeskuksessa jaettiin niitä viimeksi ilmaiseksi halukkaille.
Vierailija kirjoitti:
Jostain voi tosiaan vielä löytyä sellaisia peräkammarin poikia, että tietyt VHS-kasetit kelpaavat käsityökerhoon...
Vanhoja Disbey leffoja jos löytyy ne kannattaa myydä,niistä oikeasti maksetaan.Muu on roskiskamaa tai toki käsityötarvikkeeksi voi kelvata.
Kyllä ne kirppareilla varmasti kaupaksi menee. Itselläni on kolme seinähyllyä täynnä vhs kasetteja ja laitteetkin katseluun löytyy , lisäksi tallennan vieläkin televisiosta kasetille , mitä sitä hyvää vaihtamaan =)
M30
Ei VHS-kasetteja osta kuin korkeintaan vanhat mursuviiksiset auronkolasimiehet ja niitäkin vain tietynlaisia.